Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak odkręcić koło zębate z wału korbowego 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 31 sierpnia 2009 - 23:47

Witam !
Jak w temacie mam problem z odkręceniem śruby koła zębatego od strony rozrządy, w celu wymiany uszczelniacza wału. Czy istnieje możliwość lewego gwintu? Proszę o jakieś sugestie może ktoś ma jakiś pomysł?? proszę o pomoc. Z góry dziękuje i pzdr

#2 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 31 sierpnia 2009 - 23:54

Ja odkręciłem tak: Na pozakładanych jeszcze wszystkich paskach ale wyjętym dolocie ustawiłem klucz 16 nasadowy na L tak długiej żeby zapierała się o lewą podłużnice i przekręciłem tak żeby było około 5 cm luzu do podłużnicy. Nasadkę dociskałem długą przedłużka (około 1m) a kumpel zakręcił rozrusznikiem taki pyk aby i śruba się odkręciła.

#3 OFFLINE   sergio99

sergio99
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 31 sierpnia 2009 - 23:57

Dzięki za info jutro bede działa. sprawdze tą metode

#4 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2009 - 09:57

Metoda czasem ryzykowna, o czym się kiedyś przekonał znajomy, jak mu pogięło zawory.

#5 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 września 2009 - 10:14

Może i ryzykowna ale zawsze działa.Trzeba jeszcze pamiętac żeby założyc nową śrubę.

#6 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 01 września 2009 - 18:30

Metoda czasem ryzykowna, o czym się kiedyś przekonał znajomy, jak mu pogięło zawory.


Potwierdzam. Od czasu jak zdarzyło mi się pogiąć kilka zaworów, nigdy nie odkręcam już tą metodą.

#7 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 września 2009 - 19:16

Inna metodą jest zblokowanie zamachu,przedłuzka na klucz i odkręcamy:D

#8 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 01 września 2009 - 20:35

Nie mówię że start niema :p Miałem fuksa i zerwał mi się raz klin ale zaworów nie pogięło.... Można też zastosować klucz na sprężone powietrze ładnie puszcza.

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 21:14

Człowiek z nogą na hamulcu, włączona 1 bądź wsteczny-nie pamiętam. Gwint prawy. Dużo prób ale w końcu puściło, trzeba długiego klucza, żeby szarpnąć. Wymieniałem pompę oleju.

#10 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 01 września 2009 - 21:56

Witam !
Jak w temacie mam problem z odkręceniem śruby koła zębatego od strony rozrządy, w celu wymiany uszczelniacza wału. Czy istnieje możliwość lewego gwintu? Proszę o jakieś sugestie może ktoś ma jakiś pomysł?? proszę o pomoc. Z góry dziękuje i pzdr


sprobuj udarowaojak nie masz pneumata to mlotem w klucz od czola a wal przytrzymaj sciskaczem z paska

Człowiek z nogą na hamulcu, włączona 1 bądź wsteczny-nie pamiętam. Gwint prawy. Dużo prób ale w końcu puściło, trzeba długiego klucza, żeby szarpnąć. Wymieniałem pompę oleju.


po co sie szarpac sa inne sposoby, nic na siele
a gwint lewy a odkrecasz w prawo.
bo kolo sie samo musi dokrecac

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 22:00

Dobra, z tym gwintem to odpuszczam, dawno to było.

Hej, chwilkę, jeśli koledzy wcześniej pisali, że odkręcali "za pomoca rozrusznika" to tam gwint musi być prawy, odkręcany w lewo! W przeciwnym razie śruba byłaby dokręcana.