

Automat szarpie na 1 przy przyspieszaniu
#1
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 11:05
Posiadam opla fronterę 3.2V6 z automatem 4L30E i najechanymi 80tys km, czyli prawie to samo co w omegach. Ostatnio wymieniłem olej metodą dynamiczną wg. opisów z tego forum. Wszystko przebiegło bardzo gładko. Od razu po wymianie była wyczuwalna różnica w zmianie biegów. Teraz zmienia bardzo gładko i bez szarpnięć. Nawet przy wrzucaniu na D czy R z neutrala praktycznie nic nie czuć. Ale pojawił się jeden problem. Auto zaczęło szarpać na 1-szym biegu przy gwałtownym przyspieszaniu. Dzieje się to tylko jak jadę już z pewną prędkością np 40km/h i naglę wcisnę pedał do oporu tak że automat redukuje na 1-szy bieg. Jak już zredukuje to zaczyna przyspieszać ale do tego szarpie tak jakby coś przepuszczało. Dzieje się to tylko na 1. na pozostałych biegach jest ok. Przy ostrym przyspieszaniu od zera nie ma tego szarpania. Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi co to może być? Dodam że stary olej był bardzo ciemny i praktycznie bez oleistości.
#2
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 11:09
Chciałbym podzielić się dalszymi spostrzeżeniami z powyższgo problemu.
Po pewnym czasie wszystkie te objawy ustały i auto zaczęło jeździć normalnie.Podejrzewam, że być może coś się zapowietrzyło i potrzeba było zrobić kilkaset kilometrów. Teraz nic nie szarpie i nadal płynnie zmienia biegi. Jednak moja radość nie trwała długo. Okazało się żę po dłuższym staniu w korku gdy na zewnątrz jest ponad 25 stopni skrzynia zaczyna się dziwnie zachowywać. Przy przyspieszaniu zmienia bieg od razu z 1 na 4. Na jedynce długo ciągnie do ponad 4tyś a później zmienia na 4 no i wtedy ma trochę ciężko. Nie ma przy tym żadnych szarpnięć. najprawdopodobniej skrzynia się przegrzewa i zaczyna fiksować. Dodam że silnik jest chłodzony wiskozą i ładnie trzyma 90 stopni. Gdy zacznę szybciej jechać lub auto trochę postoi zgaszone wszystko wraca do normy. Kontrolka od przegrzania skrzyni się nie zapala. Teraz pytanie czy to wina oleju ( wcześniej tak nie było a były większe upały), zalałem Castrol DIII. Czy może dołożyć dodatkową, większą chłodnicę oleju bo ta co teraz jest, jest chyba zintegrowana z chłodnicą wody. Przez cały czas tez szukam możliwości podpięcia się komputerem do skrzyni ale nic nie mogę znaleźć jaki sterownik i program może to obsłużyć?. Próbowałem KTS 650 ale bezskutecznie. Chyba zostaje mi tylko ASO.
#3
OFFLINE
Napisany 18 września 2009 - 22:19
sprawdzałes selektor...moze by go trzeba było przeczyscic...a jesli to nic nie pomoze to równie dobrze moze byc to którys z elektrozaworów w skrzyni np 2 i 3 bieguPrzy przyspieszaniu zmienia bieg od razu z 1 na 4.
tak jest zintegrowana jak u wiekszosci aut,niektóre auta maja osobna chłodniczke oleju skrzyni.Sadze,ze to nie jest wina układu chłodzenia,gdyby tak było,juz bys miał po uszczelce miski olejowej skrzyni,bo by sie "paliła" i byly by przecieki i co za tym idzie plamy oleju pod autem, ja miałem własnie taki przypadek ,i po przeczysczeniu układu chlodzenia skrzyni (który okazał sie przytkany)wszystko wróciło do normy ,ale pomimo tej sytuacji (zbyt wysoka temperatura oleju w skrzyni) biegi chodziły prawidłowo,wrecz idealnie.chłodnicę oleju bo ta co teraz jest, jest chyba zintegrowana z chłodnicą wody
nie to nie wina olejuTeraz pytanie czy to wina oleju
#4
OFFLINE
Napisany 25 września 2009 - 20:24
#5
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2011 - 13:32
#6
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2011 - 01:34
Wrzuć D i śnieżynkę i gaz... Rusza płynnie (muł ale nie szarpie... ) ?
Test 2:
Wyciąg bezpiecznik od skrzyni (w środkowym rzędzie pierwszy od lewej strony 10A). Odpal auto i po chwili wyskoczy błąd skrzyni. Wrzuć na 1 i gaz. Szarpie? Wpakuj 2 i gaz, szarpie?
P.s. pierwsze co to sprawdźcie stan oleju w skrzyni, na rozgrzanym i pracującym silniku po odkręceniu korka musi z niego delikatnie wypływać olej.
Jeśli stan oleju jest Ok to obstawiam taśmę band. Można spróbować ją wyregulować a będzie do tego potrzebny klucz dynamometryczny o wartościach od 0 do powiedzmy 10 Nm (interesuje nas moment 4,5 Nm).
#7
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2017 - 20:58
witam,mam podobny problem z automatem,przy ruszaniu z 1 biegu pedał w podłoge i zaczyna szarpac i sie ślizgac potem 2 i też sie ślizga 3 i 4 po rozgrzaniu tez sie slizga potem wywala mi komunikat automatik getribe,jak jest zimna jest troche lepiej,olej jest ok błedów nie zczytałem jeszcze ,na trybie zimowym niby sie nie slizga,najlepiej zachowuje sie na 4 biegu,wiem ze to wróżenie z fusów ale może ktoś miał coś podobnego.