

rozładowujacy sie akumulator
#1
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2009 - 17:47
Jakis czas temu chcialem odpalic auto po nocy i nie moglem, naladowalem akumulator, pojezdzilem troche i przez kolejna noc akumulator ponownie sie rozladowal. Wymienilem alternator (uzywany) lecz problem dalej byl. Pomyslalem ze moze mialem takie szczescie i kupilem alternator z uszkodzonymi diodami prostowniczymi wiec wymienilem je na nowe, akumulator dalej sie rozladowywal. Nastepnie przey klemie dodatniej odkrecalem kable i dotykajac patrzylem ktory najbardziej iskrzy gdy go znalazlem wyciagalem bezpieczniki i dotykalem kablem klemy zeby zdiagnozowac co pobiera prad podczas postoju, okazalo sie ze najwiekszy efekt byl na bezpieczniku nr 12 czyli oswietlenie wewnetrzne, bagaznika, swiatła awaryjne, wyswietlacz cyfromy i radioodbiornik. Problem ten mialem kilka tygodni a nie mialem dosc czasu aby do tego zajrzec wiec kazdego dnia zdejmowalem kleme aby nie rozladowalo akumulatora, dzis ucieczylem sie ze bede wyciagal tylko bezpiecznik ale gdy go wyjmuje wlacza sie dmuchawa i chodzi bardzo wolno, jakby na 1 biegu nawet jak kluczyk jest wyjety ze stacyjki, dodam ze mam klimatronic. Czy ktos mi moze pomoc gdzie mam szukac i co moge sprawdzic?
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 08:36
#4
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2009 - 20:03

#5
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 08:46
Chcialem dodac ze jest cos czego wczesniej nie zauwazylem, a mianowicie po wyjeciu tych bezpiecznikow oswietlenie wnetrza zaczyna sie swiecic tak slabym swiatlem ze dostrzegalne jest po zmierzchu. Wyswietlacz pulsuje ale nic na nim nie widac a dioda radia miga, wszystko to po wyjeciu dwoch bezpiecznikow
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 00:16
Mam taki sam problem w omedze 2.5 td 94 r jezeli dowiesz sie jak to naprawic prosze napisz na forum z gory dziekuje
To znaczy jaki? Rozładowujący się akumulator, czy dmuchawa chodząca po wyjęciu bezpiecznika? :hmmm:
#8
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 16:36
Mam podobny problem.
Byłem u faceta ktory zajmuje się sprzedażą akumulatorów.
Sprawdził mi co nie co i takie wnioski:
Pobor prądu na postoju: 0,24 do 0,26 z czego norma to podobno max 0,06.
Co moze zżerać prąd na postoju? radio wyłączone, subwoofer odłączony.
Do tego słabe ladowanie bo 13,8 bez radia i klimy.
Po włączeniu klimy i radia ładowanie spadło do 13,0 - wychodzi że uszkodzony alternator.
Ale co z tym poborem prądu?
Jak mozna to sprawdzić? może są jakieś typowe wady, usterki ktore występują i powodują pobieranie prądu?
Koleś powiedział, że akumulatora narazie mam nie kupować, powinien jeszcze troche polatać.
Sprawdził jeszcze poziom elektrolitow w celach - wszędzie wartości są zbliżone więc ok.
#9
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 17:42
#10
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 19:07
wypinasz bezpieczniki po kolei i sprawdzasz pobór prądu po wypięciu i tam gdzie pobór się unormuje ta linia jest zarażona, potem przeglądasz (rozłączasz) wszystko co podpięte pod tę linię i tak znajdujesz wynowajcę
nie wpadlbym na to że to takie proste.
Mam nadzieje że się wyklaruje co jest walnięte. Bezpieczniki te pod kierownicą?
#11
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 19:09
#12
OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 21:36
Ja mam 0,24 a podobno dopuszczalna norma to 0,06.
Odłączałem wszystkie bezpieczniki po kolei, odłączyłem radio a ta wartość sie nie zmieniła. Gdzie jeszcze moge szukac problemu?
moze omega 2,5 ma taką wartość poboru prądu? (0,24)
#13
OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 22:12
czyli 0,003 A.Tak jest napisane w książce , według mnie raczej nie możliwe w aucie używanym.
#14
OFFLINE
Napisany 05 września 2009 - 10:53
Przy odłączonych odbiornikach (radio,nie fabryczny alarm itp.) 1-3 mA
czyli 0,003 A.Tak jest napisane w książce , według mnie raczej nie możliwe w aucie używanym.
0,003 A wydaje mi sie za mało. 0,06 to słowa elektryka, że taka jest dopuszczalna norma. Nie wiem gdzie szukać powodu bo 0,24A to 4x wiecej

#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 05 września 2009 - 14:09
Sprawdź obwody nie zabezpieczone (altek, rozrusznik)
przydała by mi się instrukcja jak to zrobic


#17
OFFLINE
Napisany 05 września 2009 - 14:20
przydała by mi się instrukcja jak to zrobic
jak ktos wie i moze sie podzielic to bede wdzieczny
Prościej niż myślisz, odłączyć od instalacji i mierzyć upłuw prądu.
#18
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 18:23
jak wszystkie to wszystkie
No i ja też muszę takie testy przeprowadzić, bo prąd przez nie jedną, ale 4-5 dni ucieka, a wcześniej auto stało do dwa tyg. i paliło bez problemu, a teraz na auto stoi u mnie na Bazie. Nie zamykam go i otwieram maskę (nie do góry), bo jak jest już prądu naprawdę mało, to rygluje się centralny, a kluczykiem go nie otworzę :-D i może być Buba
#19
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 19:57
No i ja też muszę takie testy przeprowadzić, bo prąd przez nie jedną, ale 4-5 dni ucieka, a wcześniej auto stało do dwa tyg. i paliło bez problemu, a teraz na auto stoi u mnie na Bazie. Nie zamykam go i otwieram maskę (nie do góry), bo jak jest już prądu naprawdę mało, to rygluje się centralny, a kluczykiem go nie otworzę :-D i może być Buba
Instalka IIgen pobiera dość znaczny prąd około 30 mA w spoczynku, co przy sporadycznym używaniu auta prowadzi do zasiarczenia akumulatora.
#20
OFFLINE
Napisany 06 września 2009 - 20:09
Instalka IIgen pobiera dość znaczny prąd około 30 mA w spoczynku, co przy sporadycznym używaniu auta prowadzi do zasiarczenia akumulatora.
Też tak myślałem i tak mi się wydaje, ale aku był sprawdzany i niby wszystko z nim jest ok.
Nie wiem już, aku to ok 400 zł