Witam,
czy regeneracja pompy hamulcowej jest bezpieczna? Czy jest jest to raczej wyjscie na krotka mete? Bo troche zal mi wydawac 500zl za nowa pompe, a mechanik twierdzi, ze stara juz "puszcza" (jak to sie sprawdza, bo wczeniej nie mialem z takim problemem do czynienia).
Z gory dzieki za odp.
Michal


Nowa pompa hamulcowa czy regeneracja?
Rozpoczęte przez
frees
, 27 sie 2009, 20:35
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2009 - 20:35
#2
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2009 - 20:44
wedlug mnie bezpieczenstwo odgrywa kluczowa sprawe wiec nie ma co zalowac tych 5 stow
#3
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2009 - 23:40
wedlug mnie bezpieczenstwo odgrywa kluczowa sprawe wiec nie ma co zalowac tych 5 stow
Może i tak, tylko, że regeneracja pompy nie polega na jakimś druciarstwie i uszczelnianiu silikonem, tylko kupujesz gotowy zestaw naprawczy i wymieniasz uszczelnienia sprężynki itp.. W Omedze nigdy nie robiłem, więc nie znam stopnia trudności, ale nie uważam, żeby miało to wpływ na bezpieczeństwo.
#4
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2009 - 00:39
co do sprawdzania : jesli czujesz ze pedal po wcisnieciu do oporu,dalej wchodzi w podloge,a sila hamowania sie nie zwieksza,to juz nie jest dobrze.jesli przy szybkim naciskaniu pedal jest wysoko,a jak naciskasz powoli to idzie do dechy to juz jest tragedia (mialem taki przypadek).
odnosnie naprawy/wymiany.
w pompie hamulcowej,nie ma jakichs wielkich cudow czy innowacji.trzeba ja rozebrac i zobaczyc jak wyglada tlok i co najwazniejsze cylinder/obudowa wewnatrz (chodzi o wewnetrzna strone korpusu). jesli w srodku jest ladna,blyszczaca powierzchnia,bez ognisk rdzy,wzerow czy innych cudow,to smialo mozna isc do sklepu i zakupic zestaw naprawczy pompy,poskladac i bedzie oki. jesli natomiast beda wzery,rdza czy jakies nierownosci,wtedy trzeba pomyslec o wymianie na nowa badz sprawdzona uzywke.
generanie w przypadku regeneracji,koszt raczej nie powala na kolana,tym bardziej jesli ma sie odrobine checi zeby zrobic to samemu (zestaw naprawczy atofrena nie powinien kosztowac wiecej niz 30/40 zl )
odnosnie naprawy/wymiany.
w pompie hamulcowej,nie ma jakichs wielkich cudow czy innowacji.trzeba ja rozebrac i zobaczyc jak wyglada tlok i co najwazniejsze cylinder/obudowa wewnatrz (chodzi o wewnetrzna strone korpusu). jesli w srodku jest ladna,blyszczaca powierzchnia,bez ognisk rdzy,wzerow czy innych cudow,to smialo mozna isc do sklepu i zakupic zestaw naprawczy pompy,poskladac i bedzie oki. jesli natomiast beda wzery,rdza czy jakies nierownosci,wtedy trzeba pomyslec o wymianie na nowa badz sprawdzona uzywke.
generanie w przypadku regeneracji,koszt raczej nie powala na kolana,tym bardziej jesli ma sie odrobine checi zeby zrobic to samemu (zestaw naprawczy atofrena nie powinien kosztowac wiecej niz 30/40 zl )
#5
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2009 - 11:28
OK, dzieki wszystkim za info. Zdecyduje sie na regeneracje. :piwo:
#6
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 15:45
Odswiezam temat
Czy ktos ma informacje o zestawie naprawczym do pompy hamulcowej od omegi B?
Chce zregenerowac pompe ale nie moge znalezc zestawu naprawczego.
Zakup uzywanej nie wchodzi w gre. Kupilem juz jedna i byla tak samo slaba jak i moja.
Czy ktos ma informacje o zestawie naprawczym do pompy hamulcowej od omegi B?
Chce zregenerowac pompe ale nie moge znalezc zestawu naprawczego.
Zakup uzywanej nie wchodzi w gre. Kupilem juz jedna i byla tak samo slaba jak i moja.