

silnik 2.0i 16v. Delikatnie stuka pod pokrywą klawiatury i połyka sporo oleju.
#1
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 18:05
#2
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 18:21
Czy jest na to jakieś lekarstwo?
Chyba remont silnika...jak puka u góry tzn.że popychacze a jak na dole to panewki,duze ilosci oleju to uszczelniacze zaworowe i pewnie pierscienie,więc albo remont albo wymiana...
#3
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 18:31
#4
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 19:23
A co jeśli ciśnienie w cylindrach było dobre? Czy to wyklucza uszkodzone pierścienie?
Niekoniecznie...jesli pierscienie sa słabe,to jest możliwość że znajdujący się tam oplej ''doszczelni'' cylindry i pomiar wyjdzie zawyżony.W Twoim przypadku można by jeszcze zmienić olej co powinno wyelimować stuki popychaczy(choć nie zawsze),ale jeśli te stuki z dołu silnika to panewki,wymiana oleju nic nie pomoże.A tak wogóle to jakie jest ciśnienie na tłokach?
#5
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 20:09
#6
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2009 - 18:34
#7
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 09:09


#8
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 12:06

iiiiijj
#9
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 15:26
kolego Fenu, jeśli masz jakiś warsztat, umiejętności i narzędzia to na pewno dasz rade, ale jeżeli nie masz narzędzi i czujesz że nie dasz rady nie zabieraj się za to bo później tylko wyjdzie cie to drożej niż jak byś oddał to komuś do roboty. Popychacze jeżeli są podobnie zrobione jak 2.0 16v to bułka z masłem:) ale uszczelniacze to nie jest 5 min roboty. Może jakiś fachura zrobi bez zwalania głowicy (nie bierz Erlinga!).
pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 15:30
#11
OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 15:34
pozdrawiam
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 08:31






p.s. a jak poznać czy to nie szpilki?? jest jakiś prosty sposób??
#14
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 08:36
#15
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 22:02
#16
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 21:42

kupilem ome 2 lata temu (przebieg chyba prawdziwy 177kkm). W schowku znalazlem fakture, z ktorej wynika ze przy 122kkm mial kapitalny remont silnika. Prawie odrazu zalozylem LPG i wydawalo sie ze auto smiga elegancko ale po niedlugim czasie okazalo sie ze lubi lykac olej. W zaleznosci od temperatury silnika lykal wiecej lub mniej okolo 0.5 do 1L na 1000km. Pare miesiecy temu zauwazylem ze na zimnym silniku zaczelo cos pukac. Dzwiek dochodzil z gornej czesci silnika i tak jakby bardziej schodzilo w prawa strone patrzac "pod maske". Kiedy silnik sie rozgrzal to pukanie cichlo. Po kolejnych kilku tys km zaczelo pukac coraz glosniej a teraz juz nie ustaje nawet na rozgrzanym silniku. Najmocniej slychac wtedy kiedy jade np pod gore i musze mu troche wcisnac, za to jak np zjezdzam z gorki na biegu to praktycznie nic nie slychac. Nie mam wielkiej znajomosci o mechanice ale chce sie zabrac za remont w garazu. Mam odpowiednie narzedzia, szwagra ktory ma praktyki u mechanika i tescia, ktory rozbieral 8-zaworowca i nie mial z tym problemu wiec mysle ze damy rade.
W tej chwili auto ma przebieg 205 tys. Moze poradzicie co zrobic jeszcze za "jednym strzalem" zeby za kilka kkm znow nie rozbierac silnika.
Co jeszcze wymienic, czy moze sprawdzic?
-UPG
-uszczelka kolektora wyd.
-4kpl pierscieni (jaka firme polecacie? u mnie w sklepie sprzedaja goetze czy jakos tak po 50zl za kpl)
-uszczelniacze ponoc ok 1.90zl x16
-planowanie glowicy
-rozrzad
Powiedzcie mi co pominalem

#17
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 07:01
Pare miesiecy temu zauwazylem ze na zimnym silniku zaczelo cos pukac. Dzwiek dochodzil z gornej czesci silnika i tak jakby bardziej schodzilo w prawa strone patrzac "pod maske". Kiedy silnik sie rozgrzal to pukanie cichlo. Po kolejnych kilku tys km zaczelo pukac coraz glosniej a teraz juz nie ustaje nawet na rozgrzanym silniku. Najmocniej slychac wtedy kiedy jade np pod gore i musze mu troche wcisnac, za to jak np zjezdzam z gorki na biegu to praktycznie nic nie slychac.)
Miałem dokładnie takie same objawy - okazało się, że mam pęknięty kolektor wydechowy i wydmuchaną uszczelkę pod nim. Wydmuchało ją przy termostacie i w drugim końcu silnika.
Po wymianie kolektora jak i uszczelki wszystko to co powyżej zniknęło.
#18
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 19:45