Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak podnieść tył


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maxpayne216

maxpayne216
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-08-2009

Napisany 26 sierpnia 2009 - 18:00

moja omega a kombi siedziała nisko z tyłu. wymieniłem sprężyny {nowe} i nadal to samo. powie mi ktoś jak podnieść dupsko mojej suni?

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 18:06

moja omega a kombi siedziała nisko z tyłu. wymieniłem sprężyny {nowe} i nadal to samo. powie mi ktoś jak podnieść dupsko mojej suni?


zalozyc lepsze wyzsze sprezyny wzmacniane a nie jakis tani szrot jak jamex czy inna chinszczyzna albo napchac do pelna gum w sprezyne(oolo 4 zl szt, powinny wyjsc conajmniej 3 na sprezyne) i wtedy po doladowaniu nie bedzie siadac
jesli chodzi o komfort jazdy nieznacznie sie obniza w przypadku jazdy bez obciazonego tylka z obciazeniem jest jak najbardziej OK

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2009 - 20:54

mam oryginały dwie na tł od kombi - są wzmocnione maiałem u siebie w sedanie ale stała za wysoko
jakby co to moge pchnąć za 80zł + przesyłka..
założyłem do siebei serie al ei tak jest za wyskoko idzie do obniżenia...
sokrki ale ja mam do B - 1996r...

#4 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 28 marca 2011 - 07:07

Witam,

mam ten sam problem, moje sprężyny są już na dobiciu więc chciałbym wstawić nowe, które lekko podniosą i usztwnią mi tył. Jakie sprężyny były montowane oryginalnie w kombi?

zalozyc lepsze wyzsze sprezyny wzmacniane a nie jakis tani szrot jak jamex czy inna chinszczyzna ...


Można prosić o jakichś konkretnych polecanych producentów ???

#5 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2011 - 09:15

ja mam u siebie wzmacniane lesjofors(takie juz byly) i dodatkowo podniesione auto na gumach
tego typu http://allegro.pl/gu...1511180080.html

usztuwniajace o ktorych pisalem wyzej sie nie sprawdzily
a na tych zachowalem komfort jazdy podnoszac auto bez usztywnienia

#6 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 28 marca 2011 - 11:23

Dzięki za info, Właśnie zastanawiam się czy wybrać lesjofors czy kayaba

http://allegro.pl/sp...1484774985.html
http://allegro.pl/sp...1501630649.html

a te gumy podwyższające to fajny pomysł. Przed tymi wkładkami w sprężynę to mnie już inni przestrzegali. podobno sprężyna pęka w miejscu gdzie kończą się gumy bo cały nacisk tam się kumuluje.

.......EDIT.......

A jeszcze tak się zapytam dawałeś po jednej czy po dwie gumy na stronę, mógłbyś wrzucić fotkę jak wysoko ci się tył podniósł ?

Dzięki

#7 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 28 marca 2011 - 12:10

http://allegro.pl/gu...1511180080.html

u siebie również mam włożone takie gumy i dałem po jednej od strony wahacza
tył się bardzo ładnie podniósł i od pół roku nie stwierdziłem minusów

#8 OFFLINE   triko

triko
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: sokołów podlaski

Napisany 28 marca 2011 - 12:22

ja mam zamiar takie gumy włożyć moja babcia tez nisko siedzi co raz wydechem gdzieś zaczepie

#9 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2011 - 22:45

wkladalem jedna od dolu
dupsko poszlo w gore okolo 2,5-3cm

z wkladaniem tych gum jest ciezko na tych sprezynach
trzeba odkrecic amor, lacznik stabilizatora drazek zbierznosci i w moim przypadko poloske bo nie moglem tego wcisnac bo nie moglem scisnac sprezyny calkowicie bo mialem ciulate sciagacze do sprezyn i sie sruba nie miescila
a wogole to ciasno tam jest

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2011 - 19:55

Czy ktoś wie jak będzie stał tył sedana na sprężynach Irmscher-a od kombiaka??

#11 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 30 marca 2011 - 08:31

Jak "KOZA" :) gdzieś ktoś na forum chwalił się taką przeróbką, nawet były zdjęcia ...

#12 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2011 - 16:10

Jak "KOZA" gdzieś ktoś na forum chwalił się taką przeróbką, nawet były zdjęcia ...

Tylko czy to nie byly fotki na oryginalnych springach opla?
Wg mnie bedzie stal podobnie jak ori sedanowe, czyli zmiana niepotrzebna.

#13 OFFLINE   mTc Mario

mTc Mario
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-04-2011

Napisany 02 kwietnia 2011 - 11:34

tył siedzi mam nowe sprężyny butla 80 wydaje mi się że gumy coś pomogą po 12 ziko za szt

#14 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 02 kwietnia 2011 - 11:49

Ja dzisiaj poległem, nie dałem rady odpiąć amorka od wahacza. Nie wiem może po prostu miałem " za mały młotek " ale obawiałem się żeby nie zniszczyć gumy. Bez odpięcia amortyzatora nie pomogły niestety żadne ściski. Chciałem spróbować odkręcić górne mocowanie amortyzatora ale tam z kolei kula rdzy więc jakbym się trochę przyłożył to podejrzewam, że ukręcił bym gwint. Bez kanału i porządnego młotka chyba nic nie zrobię. Może jest jakiś "tajny" sposób na ściągnięcie tylnego amortyzatora??

#15 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2011 - 12:37

Kanalu nie potrzeba, mlotkow tez nie ;) Odkrecasz tylko amor od gory i pozniej sie bawisz w sciskanie sprezyn ;)

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2011 - 14:42

Ja dzisiaj poległem, nie dałem rady odpiąć amorka od wahacza. Nie wiem może po prostu miałem " za mały młotek " ale obawiałem się żeby nie zniszczyć gumy.

górne mocowanie amortyzatora ale tam z kolei kula rdzy więc jakbym się trochę przyłożył to podejrzewam, że ukręcił bym gwint.


popsikaj WD40 trochę poczekaj i puści , a swoją drogą takie problemy w tym roczniku :masakra:, u mnie każdą śrubkę odkręcisz bez problemu

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 02 kwietnia 2011 - 15:56

...takie problemy w tym roczniku :masakra:, u mnie każdą śrubkę odkręcisz bez problemu...


No też się trochę zdziwiłem:confused:. Ta śruba jest w bagażniku a cała zardzewiała. Tam na dole przy wahaczu to odkręciłem bez problemu, nawet za dużo siły nie musiałem użyć, ale amortyzatora nie udało się ściągnąć.

Dzisiaj na wieczór spsikam wszystko porządnie WD40 i może jutro puści....

#18 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2011 - 16:23

Z tego, co pamietam, to uzywasz tylko 2 kluczy na kontre i pojdzie :)

#19 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 02 kwietnia 2011 - 18:55

No i sukcess:) odpiąłem amortyzatory od góry i poszło (może to za dużo powiedziane bo i tak się nieźle namęczyłem - 3h na stronę ) strasznie trudno było wyciągnąć stare sprężyny. Po odpięciu amorka, stabilizatora i drążka zbieżności musiałem jeszcze rozpierać wahacz lewarkiem i używać ściągaczy żeby je wyciągnąć , nowe wskoczyły z mniejszymi oporami.

Podsumowując efekt jest średni - jakieś sprężyny o symbolu LX zastąpiłem wzmocnionymi LESJOFORS. Tył poszedł do góry może o 1,5 cm mam nadzieję, że przynajmniej nie będzie tak dobijał.

#20 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2011 - 09:57

ja mam u siebie wzmacniane lesjofors(takie juz byly) i dodatkowo podniesione auto na gumach
tego typu http://allegro.pl/gu...1511180080.html

usztuwniajace o ktorych pisalem wyzej sie nie sprawdzily
a na tych zachowalem komfort jazdy podnoszac auto bez usztywnienia



ja zapodałem po dwie takie - pod i nad.... wbić je to masakra - ale amora nie zabrakło na szczęście :) ( przy montażu oczywiście wszystko pozdejmowane i rura 3mb do naciągania wahacza :) )

kupiłem nowe sprężyny Kayaba - fajne ale **** siadła niżej niż na starych była.... zapodałem gumy i jest teraz perfekt - 300kg w bagażnik i dalej da się normalnie jeździć.