Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czuć rope z wydechu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 24 sierpnia 2009 - 17:04

wczoraj na zlocie jak zamną jechali to twierdzą że czuć ropę z wydechu ktrą niby nie spala omka, sprawdziliśmy na kompie i kąt wrysków był zerowy, i trochę dużo pali co może być przyczyną ?

nadodatek mam ustawioną dawkę paliwa na max czyli 11%, może to jest przyczyną że czuć nie spaloną rope w spalinach

#2 OFFLINE   krzyzak-z-malbo

krzyzak-z-malbo
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-01-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 24 sierpnia 2009 - 20:46

Może to też światczyć że już słabo pracują końcówki wtryskiwaczy i zaczynają lać.
Coś takiego:
http://moto.allegro....ga_2_5_tds.html.
Krzyzak-z-Malborka

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2009 - 06:16

za duza dawka albo wtryski leją, a nie kopci czasem na czarno ?

#4 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 25 sierpnia 2009 - 08:54

za duza dawka albo wtryski leją, a nie kopci czasem na czarno ?


no jak mocno przyspieszam to duża chmura dymu zostaje za mną

#5 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpnia 2009 - 11:07

rozmawialismy....
zaczac od zmniejszenia max dawki paliwa, prawdopodobnie reguluje sie to na pompie, tutaj niech zabiorą głos użytkownicy TD... w OS nie mogłem zmniejszyc dawki - błąd zapisu do eprom.
koncówki wtryskiwaczy w dalszej kolejnosci bo wiecej z tym zabawy...

#6 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 25 sierpnia 2009 - 11:41

a co z kontem wtryskiwaczy ? to się chyba zmienia komputerowo?
dzwoniłem do OPLA w Olsztynie i powiedzieli że dawkę też się zmienia komputerowo , nie wiem czy kąt wtrysków też przez kompa , pojadę w piątek i sprawdzę

kpina , właśnie wróciłem z serwisu OPLA i powiedzieli że tak ma być , bo to 2,5 TD więc ropę będzie czuć i że kąt zero na wtryskach jest oki , i dawka jest dobra , no jaja jakieś w ty serwisie

spróbuję jakoś inaczej zmienić tę dawkę

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:06

eee, zmienic serwis. Co prawda nie widziałem akurat jak u ciebie pojawia sie chmura i w jakich okolicznosciach ale u kumpla z 2.5td w b FL wcale tak mocno nie kopci. Jak przycisnie mocniej to pusci czarnego bąka ale za chwile jest normalnie...
To jest kąt wtrysku /nie mylić z kątem wtryskiwaczy bo czegos takiego nie ma/. To na pewno się reguluje, ale trzeba albo dokladnie przeszukac forum albo /i to najlepiej/ znalezc fachmana od klekotów co by sie temu przyjrzał...
Moze moj OS niezbyt dobrze wspołpracuje z twoim autem, moze innym fesem - Opcom uda sie coś zwojować...

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:09

Ale tutaj widać, że to na 100% lejące końcówki i nie ma co się bawić w zmiany kąta, tylko wymieniać póki nie zrobiły szkód...

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:10

nie mylić z kątem wtryskiwaczy bo czegos takiego nie ma

tu może chodzić o kąt rozpylania wtryskiwacza parametr niestety nie zmienny, a kąt można przestawić przekręcając pompę

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpnia 2009 - 14:22

wlasnie o przestawienie pompy by chodziło... bo by sprawdzic wtryskiwacz, czy strumineń rozpylany ma odpowiedni kształt, to trza rwać wtrysk z silnika...
Z pompą jest chyba łatwiej regulowac... tylko z drugiej strony, jesli az tak mocno nie kopci, spalanie na przyzwoitym poziomie to moze lepiej łap niepotrzebnie nie pchać... a lekki dymek sobie darować...

#11 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 25 sierpnia 2009 - 16:58

tak tylko na trasie bez szaleństwa tak do 100 km to spalił mi na trasie olsztyn warszawa i spowroyem 9,3, to chyba coś nie tak , no i ten smrut nie spalonej ropy aż w w oczy szczypie

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2009 - 17:15

wtryski leją i wcale na czarno kopcić nie musi bo silnik jej nie spala tylko wywala niespaloną do wydechu ponieważ jak wtrysk leje to paliwo nie może zmieszać się z powietrzem i spływa po ściankach dlatego spalanie większe bo nie jest wykorzystywana pełna sprawność silnika , tylko trzeba zlokalizować który wtrysk leje , przy pompie nic bym nie ruszał bo to robota naprawdę dla fachowca i słono to kosztuje:) a i jak nie ma problemu z odpaleniem zimnego to może być tylko jeden wtrysk(końcówka)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2009 - 17:16

W Olsztynie na ul. Sprzętowej 4 masz Diesel serwis (specjalizacja TDS BMW) Oni Ci sprawdzą i zrobią jeszcze żadne auto nie wyjechało od nich nie naprawione. Mówiłem Ci ze w tym silniku wszystko ustawiasz na pompie a OS-em masz tylko podgląd parametrów.

#14 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 25 sierpnia 2009 - 18:27

W Olsztynie na ul. Sprzętowej 4 masz Diesel serwis (specjalizacja TDS BMW) Oni Ci sprawdzą i zrobią jeszcze żadne auto nie wyjechało od nich nie naprawione. Mówiłem Ci ze w tym silniku wszystko ustawiasz na pompie a OS-em masz tylko podgląd parametrów.


tam na przeciwko firmy ABER?
jestem umówiony na wtorek na 9 , tylko kurde żeby nie skasowali mnie jak za zborze

#15 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 26 sierpnia 2009 - 08:20

W zasadzie każdy diesel jak mu gwałtownie dodać gazu to puści czarny dym, tylko zaraz potem wraca wszystko do normy. Co do palenia przy 100km/h, to pali dużo. Ja jechałem 90-100k/h to Oma spaliła 6l/100km. Moja też jak gwałtownie przyspieszam to puszcza chmurkę chciałem jechać na komputer. Doszedłem jednak do wniosku że za dużo chciałbym od tego silnika. Zacznę jeździć to fachowcy coś znajdą, dodatkowo coś spieprzą i się zacznie...Dlatego wymieniam olej(dobry olej) co 7,5tys. leję dobre paliwo i jeżdżę.

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 11:13

Ja jechałem 90-100k/h to Oma spaliła 6l/100km.

Ja mam takie wskazanie przy 120 km/h i z żadnej górki, można takie spalanie utrzymać na trasie i będzie oscylowało w granicach tej wartości.
Średnio przy jeździe 80% trasa, 20% miasto pali mi 6.9 l/100 km. Bez oszczędzania.

W zasadzie każdy diesel jak mu gwałtownie dodać gazu to puści czarny dym

Czy ja wiem... Moją Omegą wszyscy na pierwszym spocie byli zdziwieni... Diesel, a nie kopci.

#17 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 26 sierpnia 2009 - 20:49

Ja mam takie wskazanie przy 120 km/h i z żadnej górki, można takie spalanie utrzymać na trasie i będzie oscylowało w granicach tej wartości.
Średnio przy jeździe 80% trasa, 20% miasto pali mi 6.9 l/100 km. Bez oszczędzania.

Czy ja wiem... Moją Omegą wszyscy na pierwszym spocie byli zdziwieni... Diesel, a nie kopci.



no tak ale ten zapach jest naprawde uciążliwy, to nie są same spaliny tylko jeszcze nie spalona ropa, może tylko dawke paliwa zmniejszyć z 11%

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 21:07

Piszą Ci, że wtryski leją, a kopcenie na czarno jest jednym z objawów, to samo z zapachem. Wymiana końcówek na wszystkich wtryskach, to koszt rzędu 300 zł z regulacją, więc chyba najtańsze wyjście.

#19 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 27 sierpnia 2009 - 18:10

ja kupiłem silnik-auto 2.5 td z żekomo uszkodzoną chłodnicą oleju(całe auto zalane olejem,bo niby pękła rurka doprowadzająca olej).wszystko to było spowodowane niestety dziurą w tłoku.lejący wtrysk wypalił na wylot tłoka i kompresja poszła w dól silnika,wywalając oring przy chłodnicy oleju.także jak wtrysk będzie lał to na dłuższą mete nie będzie to zdrowe dla silnika.:)

#20 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 27 sierpnia 2009 - 20:35

tylko dawke paliwa zmniejszyć z 11%


Tak masz dawkę na OS ustawioną? Ja tak miałem ale patrzyłem do "wzorcowej" omegi i tam było o,1% :) i teraz też tak mam :) Jedynie rozruchową zostawiłem na 3mg, bo na "wzorcowej" jest 0mg. Ale na zerze "kręcił" z 1 sekundę dłużej :)
A co do zapachu ropy to faktycznie wtryski, albo zła regulacja pompy (kąty, ale może i sekcje, nastawnik)