

2.2 dti odpala rano dopiero za drugim razem
#1
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 09:19
Problem mój dotyczy Omci 2.2 dti (2001 r.). Jeżdżę nią już prawie rok i wcześniej żadne problemy z odpalaniem się nie pojawiały. Nawet przy bardzo wysokich mrozach w zimie było ok. Od jakiegoś czasu kiedy rano próbuję odpalić samochód, rozrusznik kręci jakieś 4 - 5 sekund. Często bywa tak, że po tym czasie nie odpala. Za drugim razem jest już na dotyk. Później przez cały dzień też nie ma problemów. Czy ktoś się spotkał wcześniej z takim problemem?
P. S. Przejrzałem archiwum postów i wprawdzie jest kilka tematów podobnych to nie znalazłem niestety odpowiedzi, która odnosiłaby się w 100 % do problemu z moim autkiem.
Z góry dziękuję za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 13:22
#3
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 15:10
Zapowietrzony układ przez noc nałapie luftu i masz problemy z odpaleniem znaleźć nieszczelność usunąć i odpowietrzyć powinno być po kłopocie.
stawiam też na zapowietrzony układ, w moim przypadku miałem nieszczelna pompę wtryskowa i po uszczelnieni odpalanie wróciło do normy. Pojedź na kanał i zobacz czy nie widać gdzieś przecieku, jak wszystko jest ok a nie chcesz sie głowić gdzie jest nieszczelność to w niektórych przypadkach pomaga wstawienie zaworka jednokierunkowego.
#4
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 16:43
Po wymianie odpowietrzyć układ paliwowy.
Dużo o tych silnikach wie ArturL może on ci coś poradzi. Poczytaj najpierw jeszcze jego posty.
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 09:21
#7
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 19:14
Na forum jest cały mój temat podwieszony o kłopotach zodpalaniem 2.0 i 2.2dti. Tak na szybko, to wymień przelewy wraz z trójnikami (jw w poście) i odpowietrz układ paliwowy. Ja jednak najpierw bym przed porannym odpaleniem odpiął wtyczkę z czujnika temperatury wody 2-pinowego (nie mylić z 1-pinową wsuwką, który daje temperaturę na deskę), który znajduje się w bloku silnika kilka cm po lewej stronie od termostatu i odpalił wtedy auto (gdy zgaśnie spiralka podgrzewania świec). Jeśli kłopoty będą dalej to wymiana najpierw przelewów. Jeśli odpali dobrze, to czujnik temperatury do wymiany. Resztę doczytaj we wspomnianym temacie.
Pytanko odnosnie czujnika od swiec! jezeli odepne 2 pinowa wtyczke wtedy swiece grzeja ale swieci sie kontrolka silnika,czy mozna z odpieta wtyczka jezdzić jaakis czas? Pytam bo wyjezdżam za pre dni za granice na dłuższy czas i niewiem jak omcia bedzie odpalała! W gnieznie nowego softu mi nie wgraja a w poznaniu moze ktos to robił? to prosze o info,pozdrawiam!
#8
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 06:22
czujnik kosztuje grosze, jakies kilkadziesiat zł
#9
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 08:02
mozna jezdzic ale lapiej przed pierwszym uruchomieniem tylko zdjac. W innym razie bedziesz wlaczal na dlugo /i nie potrzebnie/ podgrzewanie swiec. Skroci to czas zycia swieczek bardzo szybko....
czujnik kosztuje grosze, jakies kilkadziesiat zł
Dzięki za odpowiedz,tylko ja nie wiem czy czujnik jest kaputt,poprostu autko mam od czerwca i nigdy nie zapaliły mi sie swiece,a 2razy ciężko odpalił,fakt że wtedy byłprzed wymianą płynów i filtrow a filterek paliwa był jak smietnik! druga sprawa to taka ze podobno swieczki maja grzac dopiero poniżej 5 stopni więc wspomniałem o nowszym sofcie,ale dopiero wszystko się okaże jak przyjdą niższe temperatury,być może bedzie to wina czujnika to zaraz go wymienie,pozdrawiam!
#10
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 08:05
druga sprawa to taka ze podobno swieczki maja grzac dopiero poniżej 5 stopni więc wspomniałem o nowszym sofcie,
No wlasnie zalezy od wersji softu, bo u mnie swiece grzeja praktycznie przy kazdym porannym rozruchu.
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 18:29
#13
OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 08:28
#14
OFFLINE
Napisany 04 września 2009 - 15:19
#15
OFFLINE
Napisany 07 września 2009 - 07:57
Ja jeszcze w sprawie tego czujnika. 2 miesiące temu elektryk wymieniał mi czujnik temperatury odpowiedzialni za wentylator bo nie załączał się na pierwszym biegu,czy to ten sam czujnik odpowiedzialny za świece przy termostacie?
Nie.
PS.
Nie można jeździć z odpiętym czujnikiem temperatury; poza tym, będzie palił się check.