grzechug, obstawiam, że masz długie kable do tego wariatora - gdzieś komuś radziłem i pomogło, żeby zrobił tak jak ja: puszka wariatora w trójkątnej skrzyneczce bezpieczników a wszelkie przewody zasilające i sygnałowe wzięte z rozpłatanej (a potem szczelnie owiniętej z powrotem) wiązki ECU, oplot/ekran kabli sygnałowych czujnika położenia wału podpięty pod ekran przewodów sygnałowych wariatora. Jedynym - jak dotychczas - przewodem spoza skrzynki jest niebieski z zasilania elektrozaworów. Długość kabla od wariatora to maks 30cm. Uwierz mi, da się. Ja dodatkowego kabla zasilania nie mam podłączonego ale wykorzystam go do podłączenia MAP. Sądzę, że jakieś zakłucenia masz, bo na benzynie powinien chodzić normalnie, wariator działa tylko na gazie.
Ponieważ część informacji z pierwszego posta zdewaluowała się: najnowszy soft 1.6.7 po zaktualizowaniu firmware (bosch 60-2) do wersji z 1.6.3.10 (mapa korekty zapłonu gazu) pozwala na płynną edycję wyprzedzenia zapłonu w trybie 2D-w zależności od obrotów lub 3D-w zależności od obrotów i obciążenia (trzeba podłączyć do pinu 11 wariatora sygnał MAP z wtyczki czujnika AC-PS-01 chyba pin3 kostki lub AC-PS-02 chyba pin4 kostki) informacja, że TAP-02 pozwala na stałe przesunięcie jest nieaktualna (1.6.2.10 to stały kąt przesunięcia, konfiguracja z przełączników i komputera PC). Na razie, sugerując się instrukcją ze strony producenta "z palca" ustawiłem mapkę w 2D-zrzut dla grzechug, abyś sobie porównał parametry. Na 3D przyjdzie czas jak zrobi się cieplej-zrzut w celach informacyjno-pokazowych.
DAFik, jakie proponujesz opóźnienie na wyższych obrotach?
manro, niestety, nie prowadzę obecnie pomiarów zużycia, ba, urządzenie działa by polepszyc pracę silnika a nie jeżdzę dużo, by teraz wyłączyć wariator i włączyć porównując spalanie. Podejrzewam, że zrobię test przy okazji zmiany wtrysków: jazda na benzynie, jazda na gazie bez wariatora/mnożnik, jazda na gazie z wariatorem/mnożnik. Odcinek będzie zawsze ten sam, motor wygrzany od początku zbierania mapek, warunki drogowe te same - słabo zaludniony teren/ na punkty charakterystyczne okolicy będę robił z góry określone zachowania=przyśpieszanie, jazda spokojna; jazda do obrotów mocy maksymalnej i zmiana biegu. Wykres mnośnika powinien w przypadku jazdy z wariatorem być nieco niżej - jak dotychczas znaki na niebie i ziemi wskazywały
Uprasza się kolegów mających dostęp do dokumentacji wariatora SPARK-2 (AE 537) produkcji AEB o podzielenie się materiałami