Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Skrzynia automat od Omegi do Frontery - da rade?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 12 sierpnia 2009 - 11:54

Panowie - kupiłem Fronterę 2001 rok, 2,2 DTi 4x4 w automacie.

Problem jest takie, że autko ma padniętą skrzynkę - przechodzi w tryb awaryjny i po tym zaczyna mulić przy ruszaniu no i prędkość max 60 km/h...

Z tego co się dowiedziałem na forum Frontery to pakowali tam skrzynki 4L30-E - które to dają rade w naszych omegach..

W związku z tym, że ciężko jest znaleźć skrzynkę do tego silnika (nawet Borówka się zdziwił, że mam to w automacie) - da rade zaadoptować taką od omegi? Jeśli tak to z jakiej wersji silnikowej? Nie spotkałem omegi 2,2 DTi w automacie, a 4L30-E pakowali do benzynówek (tylko nie wiem od których roczników)..

Myślałem, żeby po prostu przełożyć ten cały osprzęt do dołączania 4x4 na nową skrzynkę i już.. Wybór do omegi.. Jak ktoś szukał sam wie - nawet kolor można wybrać ;)

Co o tym myślicie?

#2 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 sierpnia 2009 - 12:48

z tego co się orientuję to w 2,2 dti w omedze tez była skrzynka 4l30e ( chyba we wszystkich omegach nie licząc 2,5dti byla skrzynka 4l30e ar25/ar35) ale czy da rade to założyc do frontery przy napedzie 4x4 cos mi siee to nie widzi ale mogę się mylić.
Tak na marginesie to na allegro jest skrzynia taka jak potrzebujesz
http://moto.allegro....tl_2_2_2_2.html

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2009 - 13:50

Co o tym myślicie?


tam chyba tylko tył skrzyni jest inny - więc przypasi - ale ja nie przekłądałem jeszcze - myślę że na forum frotki możesz śmiało zadać to pytanie - oni na bank już to robili to Ci podpowiedzą - ja już raz zadałem pytanie o mieszanie marek i wyszedłem na tym jak zabłocki na mydle - więc o konkrety pytaj ludzi którzy to robią a nie którzy teoretycznie wiedzą że o to chodzi - uwierz mi - oznaczenia to nie wszystko :) - i nie hccesz przekonać się o tym na własnej skórze

http://www.opelfrontera.pl/forum/



 


#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 12 sierpnia 2009 - 13:56

Yyyy - już pytałem...

Wisi to sobie na forum Froty - na razie bez rzeczowych odpowiedzi..

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2009 - 14:22

Bo tam jest mało użytkowników i trzeba długo czekać na konkretne odpowiedzi



 


#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 13 sierpnia 2009 - 06:22

Ciągle nic, więc szukałem dalej..

Jedna rzecz mi nie pasuje..

Według stronki, którą znalazłem w innym poście:

http://www.opel-info...iebe/g4l30.html

Skrzynka 4L30-E montowana była jedynie we Fronterze i Monterey z silnikami 3,2 V6 i 2,2 DTI.. W Omegach za to jedynie AR25/35 - dlaczego więc jest masa tematów na tym forum, gdzie można znaleźć info o tym, że w omegach jest 4L30-E..

Pewnie ktoś napisze, że to jest to samo - ale jak by wierzyć tej stronce to po porównaniu AR z 4L30E wychodzi, że skrzynie mają inne przełożenia..

Rozumiem, że po przełożeniu kołnierza skrzynka podejdzie pod silnik, a po przełożeniu tyłu da radę dołożyć reduktor - ale co z środkiem? Czy komputer nie będzie wariował z powodu innych przełożeń?
I jeszcze jedna ważna kwestia - jeśli już kupowałbym skrzynkę od omegi to z którego rocznika i silnika? Wyczytałem, że dla silników 3,2-2,6-2,2 montowali inne zawory itp.. Więc.. Jak to jest? :confused:

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 07:43

Ja wlazłem na TIS właśnie - i o to co wyczytałem:

4L30E - 4 speed automatic transmission (GS8.20) 1999-2004 Frontera B
4L30E - 4 speed automatic transmission 1999-2004 Frontera B
4L30E - 4 speed automatic transmission 1998 Monterey

Omegi mają AR25/35 (GS8.20 i GS8.30) oraz 5L30E



 


#8 OFFLINE   mariov6

mariov6
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 sierpnia 2009 - 09:13

4l30E to jest typ skrzyni a ar25/35 to jest model o różnych przełożeniach i ar35 jest " podobno" mocniejsza" była montowana w 3.0; 3,2.
i były montowane we wszystkich wersjach omegi oprócz 2,5dti gdzie skrzynia jest 5 biegów.