Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wibracje kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Przemek771

Przemek771
  • 82 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 sierpnia 2009 - 10:57

przy wiekszej prędkości 120-140 wibruje kierownica co to może być ?

#2 OFFLINE   piiiotrek

piiiotrek
  • 385 postów
  • Dołączył: 30-06-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpnia 2009 - 11:22

może trzeba koła wyważyć?

#3 OFFLINE   Przemek771

Przemek771
  • 82 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 12 sierpnia 2009 - 21:45

wyważyłem koła i jest gitara

#4 OFFLINE   gerd1978

gerd1978
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 sierpnia 2009 - 07:27

Ja też mam wibracje kierownicy w mojej Omci. U mnie pojawiają się one w trakcie hamowania przy prędkości od 100 - 80 km/h. Tarcze wymieniłem, klocki też - teraz zabieram się za wymianę tulei na wahaczach. Czytałem na różnych forach, że wibracje przy hamowaniu to częsty problem w tych samochodach. Szczególnie kiedy kupuje się średniej jakości zamienniki tarcz. Ja niestety popełniłem ten problem i pomimo, że mechanik zmierzył i przeczyścił zarówno tarcze, jak i piasty i wygląda, że wszystko wporzo - drgania pozostały.

#5 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 08:44

U mnie pojawiają się one w trakcie hamowania przy prędkości od 100 - 80 km/h.

Przy następnej wymianie załóż porządne klocki na przód bo łapią pewnie jakiś rezonans i może to być odczuwalne na kierownicy. Nie wiem jakie masz tarcze i mechanika lecz skoro umiał je pomierzyć i twierdzi, ze jest ok to zostają tylko klocki.

#6 OFFLINE   KAFARful

KAFARful

    Bokiem lubie wchodzic

  • 189 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Zelów - Buczek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 09:08

ja wymienilem tarcze hamulcowe, tuleje na wachaczach, opony i jest ok kierownica podczas chamowania ani drgnie. Podstawą są sprawne gałki układu kierowniczego. Polecam udac sie na stacje diagnostyczną (ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to flache alkoholu:D )

#7 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 15 sierpnia 2009 - 09:39

Zgadza się, ja po długiej walce z układem hamulcowym wymieniłem w końcu końcówkę drążka. Problem zniknął jak ręką odjął.

#8 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 19 sierpnia 2009 - 13:38

hej ja tez mam ten problem tylko ze jak jade z mala predkoscia to przod omci lata lekko na boki normalnie ja buja.bylem wczoraj wywazylem wszystkie kola i przelozylem przod na tyl i nic to samo co to moze byc opony 225/55/16 maja nie caly rok alu jak nowe pomozcie

#9 OFFLINE   fazol

fazol

    małe problemy z omegą

  • 5 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 19 sierpnia 2009 - 13:50

to znaczy ja miałem taki problem ale przy hamowaniu i okazało się że to były tarcze krzywe ale sądze że powinieneś sprawdzić luzy na łożysku lub końcówki drążka kierowniczego bo to one mogą to powodować

#10 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 19 sierpnia 2009 - 13:59

to znaczy ja miałem taki problem ale przy hamowaniu i okazało się że to były tarcze krzywe ale sądze że powinieneś sprawdzić luzy na łożysku lub końcówki drążka kierowniczego bo to one mogą to powodować


no to moze byc jak poruszalem za tarcze u wulkanizatora to czulem lekki luzik z przodu ale naprawde nie wielki moze to byc to?mialoby byc to lozysko tak?

#11 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2009 - 15:37

nie bo ruszałeś tarczą jak nie było koła a śruby koła trzymają tarczę stąd ten luz złap mocno za koło i poruszaj góra dół i lewo prawo. Jeśli chodzi o wibracje podczas hamowania to gałki i drążek środkowy ew. wspornik drążka do kontroli lub wymiany.

#12 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 19 sierpnia 2009 - 15:55

nie bo ruszałeś tarczą jak nie było koła a śruby koła trzymają tarczę stąd ten luz złap mocno za koło i poruszaj góra dół i lewo prawo. Jeśli chodzi o wibracje podczas hamowania to gałki i drążek środkowy ew. wspornik drążka do kontroli lub wymiany.


no dobrze tylko mi nie drży przy hamowaniu tylko najczesciej jak ruszam lub jade bardzo powoli wtedy czuje jakby przod omki latal na boki a powinien sunac jak po stole prawda?kurcze czyzby opony byly felerne?juz z takimi kupilem maja 44 tygodnie!nie maja guzów ani nie sa sciete.jak facet wywazal to wszystkie kola identycznie chodzily gora dol na wywazarce czy to normalne?

#13 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 19 sierpnia 2009 - 16:12

Któraś opona jest owalna na 100%.Podnieś auto zakrec kołem ręką i popatrz na opone miedzy błotnikiem a oponą czy niema bicia albo nie jest zdeformowana,sprawdz wszystkie cztery bo moze byc tez na tyle walnieta i tez bedzie bujac calym autem.Wiem to z autopsji.

#14 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 19 sierpnia 2009 - 16:38

Któraś opona jest owalna na 100%.Podnieś auto zakrec kołem ręką i popatrz na opone miedzy błotnikiem a oponą czy niema bicia albo nie jest zdeformowana,sprawdz wszystkie cztery bo moze byc tez na tyle walnieta i tez bedzie bujac calym autem.Wiem to z autopsji.


no zrobie to na wywazarce wszystkie kola chodzily gora dol identycznie czy to mozliwe zeby wszystkie opony byly owalne? zmienilem kola tyl na przod i jest to samo

#15 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 19 sierpnia 2009 - 16:49

a nie masz mozliwosci założenia na próbe innego kompletu kół takiego na 100 ok?
Mozesz założyć zimówki jak masz,albo moze ktos ci wypożyczy na próbe.
wtedy bedziesz na pewno wiedział że to wina(lub nie) kół.

#16 OFFLINE   jelect

jelect
  • 142 postów
  • Dołączył: 20-10-2006
  • Skąd: piastow

Napisany 07 lipca 2010 - 17:48

chlopaki jak wy nie podpowiecie to chyba do wisly posle te omege ale moze zaczne od poczatku padly mi amory na przodzie wiec kupilem bilstein i do mechanika wymienil niestety gume mi wydarlo wiec na ustawienie katow i odrazu geometria . Niestety przy regulacji drazkow poprostu pekly wiec ok do wymiany i jeszcze raz geometria .Dziwne zjawisko mierniczy na poczatku ustawil katy a potem na nowych drarzkach geometria nie wiem czy nie powinno byc odwrotnie ? Ale opuscilem warsztat i okazuje sie ze nadal guma ociera sie o amortyzator no i oczywiscie wibracje czego dodam nie bylo przy starych drazkach i amorach ?wibruje tak ok 70 i przestaje 110kmh.dodam tylko ze opony tez wywarzylem niewiem czy mierniczy cos spieprzyl czy mechanik po wymianie amorow niewiem caly uklad kierowniczy nowy i wibruje a jeszcze jedno pytanko przy starych amorach gorna podkladka dolegala do kielich a teraz odstaje ale jak podniose auto to sie chowa ????? moze macie jakas rade bo niewiem co rrobic.
jelect

#17 OFFLINE   grafitos

grafitos
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-03-2009

Napisany 08 lipca 2010 - 22:52

ja mam także ten problem tzn,wibracje na kierze podczas nawet delikatnego hamowania - nawet ostatnio zrobiłem taki test przy jeździe na wstecznym hamuje równomiernie- przy jeździe do przodu pulsacja - przy zwiększonych prędkościach rzędu 80km/h i wyżej jest coraz gorzej wibracje są potężne - auto jest po wymianie tulej małej i dużej, tarcz, klocków, łącznika stabilizatora (wszystko prawie zakupione od kolegi kczech-a), wyważonych kół - co prawda wulkanizator wspominał o lekkim chodzeniu opony góra/dół i ząbkowaniu.
Może pompa hamulcowa siedzi - nie mam pojęcia - ostatnio odpowietrzałem układ - cały tył był zapowietrzony.
Wspominacie o drążkach - mam lekkie bicie na jednej końcówce tuż przy kole ale czy to by miało aż taki wpływ na to bicie?
Help!

#18 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2013 - 14:36

Może ktoś ścisnął tuleje wahaczy na podniesionym samochodzie, maiły duży opór i już się rozwaliły?

#19 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2013 - 14:44

Mam podobne objawy jak wyżej wymieniane (no moze nie do końca ale podobne), w drodze sa pierścienie centrujace, jak pomoże napiszę.

#20 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 sierpnia 2013 - 15:14

A co z tylnymi tarczami? Moj mechanior mowi, ze u mnie jest bicie na tylnych i tez czuc lekko na kierownicy bicie.

Jezeli chodzi o dwie tuleje w przednich wahaczach to mialem to samo co wy. Niestety obie tuleje poszly sie pierniczyc. Dopiero przy drugiej wymianie lekko skrecilem wahacz, tyle o ile, opuscilem ayto z lewarkow i bujalem z bite 5 minut autem. Jak mniej wiecej wszystko sie ulozylo to wszedlem w kanal i skrecilem wahacz na dwoch srubach po 110 nm. Zbieznosci jak po pierwszej wymianie nie mialem tak dalej ja juz mam.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2