

Czy powinno wtedy wyrzucać płyn chłodniczy ze zbiorniczka??
#1
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 18:53
#2
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 18:59

Proponuję się zaopatrzyć w ASO opla w nowy oryginalny korek na zbiornik z płynem, bo często korek jest winny różnym dziwnym zjawiskom w układzie chłodzenia.
#3
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 09:09
U mnie jak miałem walnięta uszczelke pod głowicą to wywalało płyn przez zamknięty korek.
Tak że dolewałem dziennie około litra wody.
#4
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:38
#5
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 23:16
Witem serdecznie! Przechodzę ostatnio trudną przeprawę z układem chłodzenie obfitującą w wydatki – mam nadzieję, że uzasadnione. Mechanik zasugerował wymianę uszczelki pod głowicą. Opiszę swój przypadek i proszę oceńcie sami. Wymieniłem czujniki od załączania wentylatorów chłodzących – bieg pierwszy i drugi. Mechanik sprawdził i uszczelnił termostat. Chłodnica grzeje się równo. Oba węże przy chłodnicy gorące. Przy rozgrzanym silniku lekko twarde ale da się je ucisnąć. Sprawdzaliśmy układ chłodzenia i niby wszytko ok – temperatura oscyluje od 80 do 92 stopni podczas jazdy (przynajmniej tak pokazuje wskaźnik temperatury). Płyn chłodniczy wydaje się czysty, chociaż trochę czuć spalinami ze zbiorniczka. Olej czysty. Płynu chłodniczego nie ubywa – przynajmniej tego nie zauważyłem. Trochę kopci na biało, szczególnie gdy rozgrzewa się silnik. Na trasie jadąc za nią nie zauważyłem białego dymu. Najbardziej zastanawia mnie jednak to, że po przejechaniu określonego odcinka i rozgrzaniu silnika, gdy odkręcam kurek zbiorniczka wyrzuca mi płyn chodzący i słyszę bulgotanie w układzie. Zastanawia mnie to ponieważ w innym samochodzie tego nie zauważyłem – lekko podniesiony stan płynu i delikatne syknięcie podczas odkręcania kurka. Oprócz tego po dłuższym postoju przy odpalaniu pojawiają się wibrację silnika – jakby nie palił jeden cylinder. Po dłuższym dodaniu gazu drgania ustają. Może do jednego cylindra dostaje się troszkę płynu i w pierwszej chwili ma problem zaiskrzyć? Zaznaczam, że świece są wymienione. Nie wiem czy faktycznie ściągać tą głowicę... Co Wy na to powiecie? Pomóżcie....
A ten zapach spalin ze zbiorniczka był zawsze, czy dopiero poczułeś go po sugestii mechanika? To, ze leci biały dym na zimnym silniku jest całkiem normalne - paruje woda skroplona w układzie wydechowym. Wywalanie płynu po odkręceniu korka, przy zagrzanym silniku też nie jest niepokojacym objawem. Jak trzyma prawidłową temperaturę i nie ubywa płynu to jeździć i nie szukać kwadratowych jaj. Możesz poszukać przyczyny wibracji silnika - zacznij od diagnostyki kompem. Świece masz nowe, a przewody sprawdzałeś?
#6
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2009 - 21:38
Uszczlkę mozna sparwdzić bez rozbierania silnika i szukaj warsztatu ktory Ci to sprawdzi no i proponował bym Ci to zorbić jak najszybciej bo jak za długo bedziesz jeździł to możesz sobie zrobić wżer na bloku silnika i wtedy **** blada