Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawianie auta na benzynie po odłączeniu akumulatora - jak uniknąć


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 sierpnia 2009 - 08:01

Mam instalację Stag-300 i następujący problem: jak odłączę akumulator, a robię to dość często, bo autko mam krótko i dość często jest coś do grzebania. Po odłączeniu akumulatora resetuje się chyba komputer od benzyny, bo auto od razu inaczej jeździ (mam wrażenie resetu jakiś parametrów). Idąc za radą znajomych, którzy mają Staga zrobiłem tak: po ponownym załączeniu akumulatora zostawiam auto na 20 minut na wolnych obrotach na benzynie, potem przejażdżka przez miasto na różnych obrotach i potem na trasę tak, żeby zrobić ze 100-150km. Szczerze mówiąc średnio mi się chce po każdym odłączeniu akumulatora tracić czas przepędzenie auta na Pb. Jak nie przepędzę tylko od razu pojade na LPG, to instalacja po jakims czasie się totalnie rozjeżdża, tzn zaczyna mulić i na gazie i na Pb itd. Czy da się jakoś zrobić (no nie wiem, zablokować, zmienic bateryjkę podtrzymującą czy cos takiego) żeby nie trzeba było jeździć xxx km na Pb po każdym odłączeniu aku? A może to jakiś bład montażowy LPG, że to się resetuje? Ewentualnie jak to zrobić po odłączeniu akumulatora, żeby było raz a dobrze?

p.s.
Przepraszam, że zakłądam tyle watków, ale w sumie każdy jest o czym innym, a nie chcę robić bajzlu na forum

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2009 - 08:04

nie da się tego wyeliminować - jak odłączasz klemy to resetujesz mapy wtrysków - i już tak jest - trzeba się z 20-30km się przejechać na Pb



 


#3 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 sierpnia 2009 - 08:13

Ale to jest sprawka kompa od benzyny czy od gazu? Bo myslałem o podłączeniu Np. jakiejś bateryjki albo akumulatorka przez diodę, żeby miało jakieś zasilanie przy odłączeniu aku (dioda, zeby reszta auta nie miała zasilania).

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2009 - 08:19

możesz kombinować - żebyś tylko nie przekombinował



 


#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 sierpnia 2009 - 09:31

Ale to jest sprawka kompa od benzyny czy od gazu? Bo myslałem o podłączeniu Np. jakiejś bateryjki albo akumulatorka przez diodę, żeby miało jakieś zasilanie przy odłączeniu aku (dioda, zeby reszta auta nie miała zasilania).


gdzies w jakims warsztacie zakladali mi cos na klemy jak odlaczali aku i sie nic nie rozkodowalo. tak jak by podtrzymanie ale nie moge tego na allegro znalesc


edit - znalazlem
http://moto.allegro....dia_n_sacz.html




 


#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2009 - 11:17

znalazłem coś takiego http://www.allegro.p...kumulatora.html

tylko jak to się ma do tego o czym pisaliśmy wczoraj w temacie o urządzeniach podłączanych pod zapalniczkę może można przerobić jakoś pod klemy

#7 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 sierpnia 2009 - 23:37

ok, jak rozumiem to urządzenie zasila elektronikę pokładową przez gniazdo zapalniczki. Ale gniazdo zapalniczki jest uruchamiane dopiero po włączeniu zapłonu, więc to 2 różne obwody (tak mi sie przynajmniej wydaje)

#8 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 09 sierpnia 2009 - 06:28

nigdy nie podłączaj zasilania przez zapalniczkę..... bo sobie możesz problemów narobić...

http://forum.omegakl...6891#post336891

#9 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 sierpnia 2009 - 10:09

W sumie bardziej zamierzałem zmostkować zasilanie od ECU innym źródłem 12V DC (nawet regulowany zasilacz warsztatowy)

#10 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 września 2010 - 18:15

To ja trochę odświeżę, żeby nowego tematu nie zakładać. Dzisiaj musiałem odłączyć aku na ok. 15 minut a po ponownym podłączeniu nie mogę przełączyć auta na gaz. Po przegazówce przełącza się na gaz a po chwili obroty skaczą na 1200 i znów przełącza się na benzynę. Czy teraz ja też muszę zrobić parę km żeby się wszystko poustawiało? Dodam, że mam instalację 2 gen.
BIAŁA STRZAŁA

#11 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 05 września 2010 - 19:57

jak zrobisz parę km to Ci się ustawi na benie możesz trochę popróbować na postoju przełączać kilka razy Jak z bratem ostatnio rozłączaliśmy aku to się chyba za szustym przełączeniem załączył a później już normalnie za każdym razem, a jak nie będzie to sprawdź sobie czujnik od temp na reduktorze czy z nim i kabelkami jest ok.

#12 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 września 2010 - 21:00

Dzięki za odpowiedź, jutro trochę żona pojeździ to sprawdzi co i jak.
BIAŁA STRZAŁA

#13 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 września 2010 - 20:31

Więc sprawa wygląda tak. Omega jeździła teraz 2 dni na samej benzynie i nadal nie mogę przełączyć jej na gaz. Po przegazowaniu przełącza się na gaz, a po 5 sekundach obroty wzrastają do 1200 i znów samoczynnie wraca do benzyny. Ma ktoś pomysł co może być nie tak? Poza tym zauważyłem jeszcze, że zaczęła jakby dymić. Może to wina temperatury i wilgotności powietrza ale teraz widzę jak z rury wydobywa się dym (może para), barwa normalna, tzn. biała. Co to może oznaczać?
BIAŁA STRZAŁA