Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

STAG 300-6 nowa instalka - spalanie jak w czołgu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 01 sierpnia 2009 - 10:40

Witam...
wczoraj zainstalowałem LPG w mojej MV6...
wszystko gra jak ta lala... Silnik na GAZie pracuje lepiej jak na PB :-)
Mój problem jest jednak inny...
Jechałem wczoraj wieczorem (pierwsza trasa na LPG) z okolic Mławy do Warszawy...
Trasa na odcinku 210km (od tankowania do celu...)
Wskaźnik poziomu GAZu w butli ma 4 diodki zielone i jedną czerwoną...
Pełna butla = 4 zielone
rezerwa = 1 czerwona
---
Jadąc z przyzwoitą prędkością (70-100)
auto wypaliło prawie całą butlę... Na końcu trasy została mi jedna kreska...
Chyba jest coś nie tak???
Butla ma 45kg, wchodzi lekko ponad 41kg... i tyle było na starcie...
Dzisiaj, dgy dotankowałem (po przejechanych 210km) weszło mi 34kg
czyli spalił około 14-15 L na trasie...

przejechanie w/w odcinka kosztowało 79,68zł (41,5L x 1,92zł)
a na paliwie kosztowało by 79,43zł
(czyli 210km x 0,085L/100 x 4,45zł)

-----
co jest?

Dla testów zalałem auto do pełna...
wlazło kolejne 41,5kg
zrobiłem równe 100km po warszawie (2 godz. temu dla testów)
i podjechałem podtankować...
Wlazło 24,5kg gazu!!!!!!!!!!
wychodzi 24,5L / 100

Koszt przejechania owych 100km po mieście wyszedł 46,30zł
a gdybym jechał na paliwie wyszło by 49,80zł

Coś chyba jest nie tak, co??

Instalacja STAG 300-6 , silnik V6 3.0

#2 OFFLINE   adamb75

adamb75
  • 28 postów
  • Dołączył: 10-08-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 sierpnia 2009 - 13:16

musisz podjechać do gazownika podłączy pod kompa i zrobi Ci korektę w ustawieniu parametrów a i przy tej prędkości co podałeś w trasie to powinno spalić najwyżej do 2 litrów więcej gazu do normy benzyny gazownicy mówią o 10% jeśli wszystko jest ok. dodatkowo jeśli klima to 1 litr gazu więcej na 100 km u mnie wczoraj trasa 270 km klima korki komp pokazał 10,4 70 -100 powrót wieczór trasa płynna bez klimy 9,3prędkość 70-100 silnik 2,0 16 v
adam

#3 OFFLINE   mpm

mpm
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Magliano Romana / Italia

Napisany 01 sierpnia 2009 - 13:33

Coś tam mówił, że za 3,4 tygodnie podjechać do regulacji, ale... 4 tygodnie czekać? Normalnie pali mi średnio około 7,2-7,6L PB na 100... w podskokach do 8,5-9 jeśli jest jakaś górka na trasie (przy prędkościach 70-100 bez redukcji do 4 biegu)
ale cała butla na odcinku 210km to przesada... Zadzwonię do serwisu i niech go wyreguluje jeśli to ma pomóc

aha...

jeszcze jedno...
czy wskazania kontrolek stanu GAZu zawsze działają prawidłowo?
Mam ufać wyświetlanym diodom??
Słyszałem że, co nie którzy mają tak, że pierwsze trzy kreski spadają szybko, a na ostatniej zielonej i na rezerwie czerwonej pokonują tyle samo trasy co na 3 zielonych...
ile w tym prawdy?

#4 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 01 sierpnia 2009 - 13:45

Kolega strasznie coś pomylił się w liczeniu i dodatkowo chyba nie bardzo ma pojecie o tym co mowi.

No wiec zaczynając od początku. Gaz tankujemy w litrach a nie w kilogramach.

Po drugie wyliczenia:

LPG po 1.92zł PB - 4.50zł (zaokrąglam)

Trasa 210km
Pali koledze 15l gazu czyli - 15 X 2.1 X 1.92 =60.48zł
Na Pb niech pali 9 chociaż to na polskich drogach mocno zaniżone
9 X 2.1 X 4.5 = 85zł

Co do kontrolek nie warto na nie specjalnie patrzec bo ciezko jest stworzys system ktory by pokazywal prawidlowo jest to tylko orientacyjny stan gazu (bardzo orientacyjny)

Jest róznica prawda ??

Pozatym gaz jest pewno zle ustawiony albo kolega ma zły styl jazdy bo jak sie szaleje to 20l dla omegi nie jest jakims specjalnym wynikiem

#5 OFFLINE   adamb75

adamb75
  • 28 postów
  • Dołączył: 10-08-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 sierpnia 2009 - 13:48

to zależy jak ustawił gazownik bo do każdej kreski można przypisać ilość litrów w programie serwisowym u mnie czasem jest tak że jak jet rezerwa to powinno być czerwone a jest zielone 1 ale przejadę kawałek i s powrotem jest czerwone czytałem na forum że średnie spalanie dla twojego silnika to 14-16 litrów na 100 km ja mam tak 38liitrów butla i co 8 l schodzi mi kontrolka i rezerwa 6 litrów czyli czerwona jeśli chodzi lepiej jak na bęzynie powodem może być zbyt duże ciśnienie gazu na reduktorze i to też może oznaczać tak duże spalanie no powodów może być klika

"Normalnie pali mi średnio około 7,2-7,6L PB na 100... w podskokach do 8,5-9 jeśli jest jakaś górka na trasie (przy prędkościach 70-100 bez redukcji do 4 biegu)"


muszę powiedzieć żęe to bardzo mało ja u siebie przy tej prędkości 70 -100 trasa 2.0 16v bęzyna 7,5 i koniec
adam

#6 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2009 - 20:37

Może podjedź do tego magika od STAGA 300 co polecasz w Mławie koledze BzQ. Chyba, że to on montował :D

#7 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 02 sierpnia 2009 - 10:33

Nie no to rzeczywiście troche za dużo pali. Ja przerabiałem podobny problem. Okazało się, że była pomylona kolejność wtryskiwaczy. Spalanie LPG oscylowało w granicach 18-21l/100km. Teraz po poprawkach przy normalnej jeździe bez szczególnego oszczędzania(ale bez szaleństw) wychodzi 13-15l/100km. Myślę ze to dobry wynik jak na MV6 w automacie. Musisz też wykluczyć ewentualny tryb awaryjny silnika(o wiem, że wtedy też spalanie drastycznie idzie w góre). Ale najpierw trzeba by rzeczywiście przyjrzec sie kolejnosci wtryskiwaczy, później dowiedzieć się jaki rozmiar mają dysze (max 2,8mm). Najlepiej jak byś wrzucił screena mapy. To by dużo pomogło.