Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 lipca 2009 - 15:53

Witam,

Jak w temacie mam błedy 71 i 73 (czy wymiana przepływomierza wystarczy czy trzeba też ten czujnik wymienić co siedzi między filtrem a przepływomierzem?

PS. ten Czujnik temperatury powietrza dolotowego to na allegro Czujnik temperatury powietrza zewnętrznego?

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2009 - 16:02

Oj coś nie tędy droga kolego - najpierw czujnik wymień (to koszt jakiś 20 PLN) wykasuj błędy i wtedy sprawdź czy przepływomierz też do wymiany. A co jeśli padnięty czujnik rozjeżdża wskazania przepływomierza??. Sprawdzałeś błędy na spinacz czy na kompie?

A może wadliwe działanie obu spowodowane jest nieszczelności układu dolotowego??



 


#3 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 31 lipca 2009 - 08:18

Roozga ja czujnik wyjlem i sprawdziłem miernikiem, no i stawia różne opory do temperatur więc nie będe GM ruszał. Problem polegał na urwanym kabelku który ktoś spasował _____=-------- na takiej zasadzie i w dodatku jakąś białą naklejką skleił ;-) (pajac cholerny). No ale błędy w kompie zostąły mimo 30min. odłaczenia aku. Błędy czytałem ze spinacza (5-6), zorro22 do mnie wczoraj nie wpadł i nie mam dostępu do kompa ;(

PS. Szczelność sprawdziłem kredą i nie zasysa igdzie na krawędziach a przepływomierz jest uwalony bo ma 1 ścieżkę na czujniku, ale leży oryginał dla mnie odłożony tylko musze odebrać dzisiaj.

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2009 - 08:31

W X20XEVnie wykonasz adaptacji sterownika i nie skasujesz błędów w ten sposób (odłączenie aku nic nie da)

Co do sprawdania szczelności polecam szmatę nasączoną denaturatem - na odpalonym silniku jeździsz po dolocie i tam gdzie obroty wstają tam jest nieszczelność.

Przydałoby się sprawdzić czujnik na kompie - jak się zachowuje - bez tego możesz polecieć na kasie bo przepływki chwile kosztują ( w porównaniu z czujnikiem ) i jak chcesz kupić nówkę sztukę to tylko oryginał, bo zamienniki nie latają po prostu.

Jeśli jesteś pewien że to przepływka - to działaj - i daj znać Wujaszkowi :D



 


#5 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 31 lipca 2009 - 15:05

Przepłływka jest zwalona zobacz na foto:
Dodany obrazek

Qrcze przepływkę (oryginał) założe dopiero w niedziele bo dzisiaj mam wyjazd śłużbowy i dopiero w sobote wieczorem wracam.

A co do testów, to kredą sprawdzałem(na czrnym ładnie widać), bo tak sprawdza się ciągi (smarujesz i ją zassie jak jest ssanie, a mi nigdzie nie zassało, zresztą sam widzisz jak wygląda przepływka, w drugą mańke sprawdza się np wylot gazu mydłem i pędzlem do golenia :) ).

PS. Obroty na luzie mam ponad 500 pewnei z 700 i czisza w aucie jakby nie chodziłow ;) Ale jak dam mu ... i lece to sie troche jakby dławiło :( To z powodu przepływomierza?

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2009 - 15:38

Tak to wina przepływki