

LPG odcina cylindry
#1
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2009 - 12:19
Ostatnio pojawił się taki problem:
Na I biegu na gazie gdy dam mocno w piec gaz zaczyna pracowac na 5 lub 4 cylindrach, typowo ktores odcina i nic innego nie pomoze, trzeba zgasic auto i odpalic od nowa, aby bylo z powrotem ok.
Przy normalnej i spokojnej jezdzie problem nie wystepuje.
Co ciekawe, nawet gdy jade na benzynie i zrobie ten sam numer, czyli na I biegu dam mocniej w gaz, wszystko jest niby ok, ale jak sie pozniej przelacze na gaz, to tez juz mam odciety ktorys cylinder. Po ponownym odpaleniu problem znika.
Bylem na wstepnej diagnozie u gazownikow, na poczatek bedziemy czyscic reduktor i listwy (instalka ma rok). Jesli to nic nie da, to podmianka kompa.
Gazownik dopatrzyl sie jednej rzeczy w miedzy czasie - jak dobrze pamietam, to cisnienie gazu gdzies tam mialo 1,8 bara, a mowil, ze powinno miec 1,2. I byc moze to cisnienie powoduje sklejenie ktoregos elektrozaworu po otwarciu na max.
Ja na instalacjach gazowych prawie w ogole sie nie znam, dlatego pytanie, co wy o tym sadzicie?
Aha, jeszcze jedno, co moze naprowadzic na jakis trop - w pewnym momencie podlaczalem opel scannera, i chyba wlasnie w momencie wystepowania tego problemu gdzies mi pokazal, ze silnik jest cztero cylindrowy... moze wiec blad wkrada sie w emulator?
#2
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2009 - 18:52
Mam to samo tylko w nowej instalacji Solaris. Dzieje sie to po przekroczeniu 6000 obr/min. Jutro napisze co to jest bo jade do gazownika.Na I biegu na gazie gdy dam mocno w piec gaz zaczyna pracowac na 5 lub 4 cylindrach, typowo ktores odcina i nic innego nie pomoze, trzeba zgasic auto i odpalic od nowa, aby bylo z powrotem ok.
#3
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2009 - 07:10
Olrajt, czekam na infoMam to samo tylko w nowej instalacji Solaris. Dzieje sie to po przekroczeniu 6000 obr/min. Jutro napisze co to jest bo jade do gazownika.

#4
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2009 - 14:41
#5
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2009 - 21:09
"cytat"
Czas błędu ciś. – czas jaki ciśnienie gazu musi być mniejsze od
minimalnego aby sterownik przełączył się na benzynę i zgłosił błąd:
„Ciśnienie gazu za niskie”.
Wyłącz przy pierwszym – przy zaznaczonej opcji samochód zostanie
przełączony na benzynę przy pierwszym spadku ciśnienia poniŜej
minimum. W przypadku gdy opcja jest odznaczona przy spadku
ciśnienia sterownik przełącza część cylindrów na benzynę w celu
zmniejszenia poboru gazu.
#6
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 07:21
hm, wszystkie filtry nowe, wymienione kilkaset km wczesniejza małe ciśnienie gazu może reduktor nie wyrabia albo filtry zabite nie wiem jak dokładnie w zenicie ale stag może odciąć część wtryskiwaczy LPG i zastępuje je bp
nawet w instrukcji coś tam wspominali
podejrzenie jest, ze reduktor jest zasyfialy, ale czy daje za malo gazu, skoro przy wyzszych predkosciach (nawet 200km/h) i na wyzszych biegach jest wszystko ok?
Ale to wyglada na jakis blad emulacji, bo jak na benzynie dam w piec, to po przelaczeniu na gaz tez juz nie pracuje jak trzeba, po ponownym odpaleniu mu przechodzi, moim zdaniem to nie wina cisnienia gazu, tylko sterowania/elektroniki
Zauwazylem, ze kabelek doprowadzajacy prad do instalki lpg z akumulatora jest jakis zasniedzialy, obadam go dokladniej w wolnej chwili, moze tutaj jest przyczyna...
#7
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 00:23
#8
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 19:58
sprzedaj strychnine...po pierwszej regulacji palil na trasie 18 litrow,

#9
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 00:53
ty pilnuj lepiej tej swojej elektrownisprzedaj strychnine...
