

Omega 2.2 16v benzyna problem z przepustnica
#1
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:05
P0120 - Throttle Position Sensor (TPS) Circuit 1 Voltage Low
(02) - Present
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input
(02) - Present
P1550 - Electronic Throttle Control Reduced Power
(01) - Present
dotego jeszcze:
czujnik na wale czasami swiruje ale nie zapisalem tego bledu.
i na cylindrze 1 i 3 mam Misfire (czyli swieca nie odpalila na czas)
Wiec pomyslalem ze wymienie czujnik na wale zaloazylem nowy i nadal to samo ;/. Nastepnym krokiem bylo sprawdzenie rozrzadu sciagam pokrywe a on zle ustawiony wiec niewiele myslac ustawilem dziada poprawnie. Silnik zaczal dzialac plynniej ale nadal mam te same bledy. Nastepnym krokiem bylo podmienienie przepustnicy kolega ma taki sam sinlik zalozylem ja i na kompa... to samo ;/. Sam nie wiem moze elektryka ?? jakies pomysly ??
#2
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:18
Czunik na przepustnicy - wyczysc styki, odkrec go i wyczysc w srodku. Rzadko sie psuje.
Czujnik pod pedalem gazu - to samo co wyzej.
#3
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:29
Bledy aktywne czy nie?
Czunik na przepustnicy - wyczysc styki, odkrec go i wyczysc w srodku. Rzadko sie psuje.
Czujnik pod pedalem gazu - to samo co wyzej.
tak aktywne po wysasowaniu sinlik tak jak by sie dlawi na chwilke i bledy wracaja, moja przepustnice przeczyscilem, kolegi dziala w jego aucie bez zarzutu, z kolei jak ja wloze do mojego to nic mi to nie zmienia jak bylo tak jest bledy wracaja. Nie wiem jak ktos ma schemacik instalacji to bym prosil, mirnikiem sprawdze. A i zapomnialem dodac swieca na 3 cylindrze nie ma nagaru spalania jak ja wykrecilem to wygladala jak nowa i do tego mokra.
#4
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:32
#5
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:57
P1550 - Electronic Throttle Control Reduced Power
(01) - Present
To informacja o przejściu w tryb awaryjny
do 1120
wtyczka TPS i zaciski kompa wtyczka B 8, 24, 39, 40, 55, 56
do 0120
wtyczka zaworu przepustnicy a zaciski kompa wtyczka A 3, 10, 20, 26, 42, 58
Sprawdź przejścia i czy kabel nie jest zagięty załamany przypalony
#6
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 14:47
wtyczki sprawdzone, zostal mierniczek i 'ciagnac druta' i wtyczki przy kompie dziekuje bardzo dam znac czy udalo mi sie uporac z tym problemem. Marekdo 1120
wtyczka TPS i zaciski kompa wtyczka B 8, 24, 39, 40, 55, 56
do 0120
wtyczka zaworu przepustnicy a zaciski kompa wtyczka A 3, 10, 20, 26, 42, 58
Sprawdź przejścia i czy kabel nie jest zagięty załamany przypalony
prosze powiedz jakie powinny byc polaczenia pomiedzy wtyczkami (przepustnica i TPS ich numerki) a kompem tzn jaki mumer pinu odpowiada mumarowi pinu na kompie. Mniemam ze te mumerki odpowiadaja numerami pinow na wtyczce B(B 8, 24, 39, 40, 55, 56) i czy te wtyczki maja jakies kolory.
#7
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:17
a co do przejść masz opisane - muszą być te sygnały na zaciskach kompa od wtyczek - reszta należy do Twojej wyobraźni lecisz wtyczkę TPS: pin 1 na TPS przejście na kompie (na któymś zacisku się pojawi) itd - nie wiem któe dokładnie bo nie mam schematu od y22xe - ale myślę że masz wystarczająco informacji żeby to zrobić


#8
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2009 - 11:19
a nie pamiętam czy sa oznaczone - otwórz i zerknij - poszukaj połączeń to się zorientujesz
a co do przejść masz opisane - muszą być te sygnały na zaciskach kompa od wtyczek - reszta należy do Twojej wyobraźni lecisz wtyczkę TPS: pin 1 na TPS przejście na kompie (na któymś zacisku się pojawi) itd - nie wiem któe dokładnie bo nie mam schematu od y22xe - ale myślę że masz wystarczająco informacji żeby to zrobić- inaczej - mnie więcej informacji nie potrzeba - z tym już bym uradził - więc wierzę w Ciebie
dziekuje bardzo nie wiem jak sie odwdzieczyc dam znac co i jak, zaraz sie do tego biore
#9
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 14:32
Jedno mnie zastanawia we wytczce od przepustnicy mam 8 pinow, gdzie wg schematu ktory tutaj zostal mi przedstawiony jest ich 6, sprawdzajac 2 ktore nie zostaly opisane znalazlem polaczenie rozgalezione na wytczce na kompie czyli 1dnemu pinowi na kostce przepustnicy odpowiadaja 2 na kompie, oto rusynek te podwoje zonaczylem na czerono, te zolte odpowiadaja opisanym.

#10
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 14:59
#11
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 12:05
Zeby nietworzyc nowego postu odswierze ten bo jest najblizszy mojego problemu.
Otoz silnik(2.2 Z22XE) na wolnych obrotach chodzi jak by niepalil na wszystkich cylindrach i skacze po obrotach - komputer pokazal mi bledy sondy,przeplywomierza i gubienie zaplomu na 2 i 4 cylindrze.Wymienilem sonde , cewki i swiece.Nic to niepomoglo a wrecz nawet pogorszylo bo komputer pokazal dodatkowo blad czujnika walka rozrzadu.
Jedno co mnie zastanawia mocno jest to ze jak zdejme rure z przepustnicy ta co idzie do przeplywomierza i zatkam reka przepustnice zostawiajac tylko micro przeswit silnik chodzi rowno jak nigdy.mozno szklane wody na nim postawic.z wydechu nieslychac gubienia zaplonu - jest poprostu idealnie.jak mu troszke odpuszcze i dam wiecej powietrza znowu dostaje glupawki i skacze po obrotach od 300 do 1000.
Przepustnice juz tez wyczyscilem ale zero rezultatu.
Czy ktos z kolegow juz mial taki przypadek?
Pozdrawiam
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:13
odepnij przepływomierz i spróbuj odpalić
Ta probe juz tez przerabialem,zadnych efektow

Jedno co mnie zastanawia to czy przepusnica ma byc calkiem zamknieta jak silnik jest zgaszony bo umnie jest lekko uchylona i jak odpale silnik to zamyka sie doslownie na 2-3 sekundy(wtedy rowno chodzi)i pozniej sie znowu uchyla do pozycji w ktorej jest caly czas i zaczyna kulac,czasem sobie otworzy troche mocniej jak obroty drastycznie spadna.Jak zgasze silnik to przepustnica znowu sie calkiem zamyka na okolo 3sec i znowu sie uchyla i tak zostaje.
Jak wyskoczyl mi blad czujnika walka rozrzadu jego tez odpielem i powiem szczerze ze na wolnych obrotach tez niebylo zadnej reakcji,zas po wypieciu czujnika walu kulala jeszcze bardzie i niewchodzila wogole na obroty.
Mysle ze naswietlilem troche bardziej temat i dzieki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
#14
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:18
Sprawdź też parametry przepustnicy - stopień uchylenia, odczyt z czujnika położenia itd.
#15
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:29
#16
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:42
Jakie masz aktualnie bledy?
Cewki sprawdziles?
#17
OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 17:35
Na dzien dzisiejszy z tego co odczytalem z licznika to mam bledy czujnika walka rozrzadu,sondy lambdy,przeplywomierza , wypadanie zaplonow i cos z obwodem grzania sondy.
Cewki sa nowiuskie Bosch
Tak jak mowilem postaram sie wyczyscic wszystkie bledy dzisiaj i zobacze co sie znowu pojawi.
Witam ponownie,
Wlasnie usunelem wszystkie bledy i wszystkie kontrolki pogasly,po odpaleniu odrazu pokazalo ze przeplywomierz i czujnik temp powietrza zasysanego jest jest do d... ale pomaranczowa lampka sie niezaswiecila - silnik dalej niechodzi na wolnych i nawet gasnie jak spada z wyzszych obrotow.
Po przejechaniu paru km zaswiecila sie pomaranczowa lampka i po odczytaniu bledow pokazao kody 0100,0130,0170,0110. Sonda jest nowa!

Jeszcze co zaobserwowalem ze dochodzi delikatny stukot z okolic glowicy,ciekawostka jest ze na gazie jest duzo bardziej slyszalny.Dzwiek przypomina jak by zaplon byl przestawiony i graja zawory.dzwiek pojawia sie tylko przy 2800 obrotow i zaraz znika.
Jeszcze raz zdjelem rure z przepustnicy i przytkalem dla sprawdzenia co teraz sie bedzie dzialo - no jest jak bylo (po zatkaniu chodzi idealnie)jak tylko dam ciut wiecej powietrza zaczyna znowu swoje warjacje.

#18
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2017 - 23:25
Witam.
Pierwszy problem do usunięcia w nowej omci
1120
1550
Pojawiają się tylko na ułamek sekundy podczas b.wysokich obrotów (następuje lekkie szarpnięcie i znów idzie jak burza - aczkolwiek wczesniejsza 2.0 lepiej chodziła). Wtedy też wyłapuje te błędy, ale samochodzik nie świeci się cały czas, tylko podczas odpalania.
Błędy w kompie są ale nieaktywne.
Po skasowaniu, jazda delikatna nic się nie dzieje. Przyspieszanie do odcinki równomierne - nic.
Przyspieszanie gwałtowne do odcinki, z szarpnięciem i są błędy.
Na wolnych obrotach bardzo bardzo delikatna nierówna praca.
Spalanie średni 10,5 benzyny.
Kostki sprawdzone, przepustnica czyszczona.
Czy to może być komp.
Aha. Gazu nie mam i nie będzie.
Edytowany przez marcino76, 19 lutego 2017 - 23:26.