Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

probem ze sprężarka nie rozłacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 22 lipca 2009 - 10:33

witam . Moja klima po zimie została nabita i chodziła ok od niedawna coś zaczeło chyba szfankować bo nie ma zimna. Wczoraj znajomy co naprawia i serwisuje klimy powiedział że spręzarka się załocza jak włącze klimę ale jak wyłącze koło z paskiem powino staną a u mnie niby bezwiednie się kreci. I że to jest problem ze spręząrką bo załacza sprzegło ale nie dokońca rozłacza.
Jeżeli ktoś wiec coś na ten temat czekam na odpowiedzi . z góry dziekjuę .
Mowi że nie ma co sprawdzać szczelności bo to napewno jest problem ze sprężarką.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#2 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 14:33

miałem to samo wymieniłem łożysko (40-60 pln) na kole pasowym (na prasie nabijane). I sprezarka przestala sie slizgac.. Jezli sprezarka pracuje a zimno nie leci to moze sie rozczelnil uklad lub sama sprezarka.

#3 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 22 lipca 2009 - 15:34

czyli co mam rozumieć że to ślizganie się nie wpływa na zimno w mojej klimie tylko raczej skupić sie na rozszczelnieniu a ślizganie sie nie ma na to wpływu ?????
A jeszcze pytanie odnośnie szczelności sprężarki ją się robi automatycznie przy spradzaniu szczelności całego układu czy może jakoś dodatkowo ?

Pytam bo chcę jak najwięcej wiedzieć żeby nie dac się na coś naciągnąć przy naprawie . :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#4 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 16:08

czyli co mam rozumieć że to ślizganie się nie wpływa na zimno w mojej klimie tylko raczej skupić sie na rozszczelnieniu a ślizganie sie nie ma na to wpływu ?????


Jeżeli sprężarka prawidłowo załącza się i pracuje (delikatnie spadają obroty, załączają sie wentylatory no i sama sprężarka się kręci) to wszystko jest z nią ok. A to że przy wyłączeniu klimy (np poprzez eco) sprężarka zwalnia ale do końca nie chce się zatrzymać odpowiada łożysko wbite w koło pasowe sprężarki (lub zjechana tarcza, która źle dociska - np poprzez zabrudzenie jej syfem z pod auta). Miałem już3 sprężarki w omie i znam ich problemy (w tym 1 sam uszczelniałem). Jeżeli sprężarka nie kręci to prawdopodobnie albo się zatarła albo nie ma już czynnika w układzie i zabezpieczenie nie pozwala się jej zatrzeć. Dlatego ja bym szukał przyczyny w rozczelnionym układzie/sprezarce. Gdy mi sie sprezarka "ślizgała" klima i tak chodziła prawidłowo...

A jeszcze pytanie odnośnie szczelności sprężarki ją się robi automatycznie przy spradzaniu szczelności całego układu czy może jakoś dodatkowo ?

Pytam bo chcę jak najwięcej wiedzieć żeby nie dac się na coś naciągnąć przy naprawie . :)


Podczas nabijania klimy robi się np test azotu. Niektorzy robią go przez 5 min inni przez 40 min. Jeżeli maszyna do nabijania nie znajdzie przecieku itp wtedy pozwala dalej napełniać klime. Niestety test ten działa przy wyraźnym rozczelnieniu. Przy powolnych ubytkach tylko czas pokazuje, że klima ma coraz mniejszą sprawność i coraz słabiej chłodzi. Mnie osobiście maszyny zawsze pokazywały że jest ok a czynnik i tak po 2 tyg wyparowywał (raz sprężarka nie przeszła testu ale wtedy wypluła z siebie uszczelke na wałku).

Sprężarki w omegach niestety są zawodne. Najczęściej rozczelnienie pojawia się na uszczelnieniu wałka (wtedy czynnik ucieka jakby przez koło pasowe sprężarki) lub po obwodzie. Są na allegro zestawy naprawcze (oryg uszczelki gm) lecz jezli ktos nie ma wprawy niech sie za to nawet nie zabiera bo i tak jej dobrze nie uszczleni. Naprawa (uszczelnienie) sprezarki w specjalistycznym i co najwazniejsze znajacym sie na rzeczy zakładzie (ktorych jest niestety bardzo mało (sic!)) bedzie kosztowac koło 300 pln. Nowa sprezarka (zamiennik) na allegro sa za 600 pln. Kupujac uzywke z omegi 94-2000 na 90 % jest już rozszczelniona.

#5 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 22 lipca 2009 - 16:19

No i wszystko na ten temat dziekuję za dokładne wytłumaczenie tematu i pokrywa sie ono z tym co wczoraj mi mówił znajmomy że malego ubytku nie bedzie widać na maszynie.
Serdeczne dzieki kolego .
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#6 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 16:25

powodzonka :piwo2: