

Stag 300 - brak mocy
#1
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 11:37
#2
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 13:08
Mam podobne odczucia jak Ty i takie same problemy z moją instalacją gazową. Tylko różnica taka, że gaz mam od 3 dni. Od gościa, który montował gaz usłyszałem, że muszę przejechać przynajmniej 1000km, żeby coś poprawić. Podobno wgrał standardowe ustawienia a o resztę muszę gadać z szefem-czyli chyba zapłacić??? Mam butle 60l, zatankowałem do pełna przejechałem jakieś 170km i wskaźnik pokazuje mi, że mam już pół butli??? Koledzy proszę o jakieś podpowiedzi bo mże człowieka coś trafić.
#3
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 18:56
ale jeżeli od samego początku auto nie ma mocy to źle ustawione parametry lub źle dobrane podzespoły
http://zanimnapiszes...img/button2.jpg
#4
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 20:41
Wrzućcie screny ze staga, popatrzymy....
#5
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2009 - 09:50

#6
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 10:18
#7
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 12:42
Ja akurat chyba nie trafiłem na druciarzy. Generalnie wszystkie regulacje są za darmo aż będę zadowolony z tego jak jeździ (mam to na piśmie - lol). Poza tym o ile potrafię ocenić (4 rok elektroniki na polibudzie) to instalacja jest zamontowana raczej porządnie (nic nie lata, wszystko zamocowane, nie ma jakiś wystających kabli itp). Podzespoły również odpowiednie do silnika. A auto jak muliło na niskich obrotach tak muli. Można by powiedzieć że "nie idzie tak lekko jak na Pb".
Kolego, ale akurat przy LPG najważniesze jest odpowiednie dobranie podzespołów do silnika, odpowienie wpięcie elektroniki noi jeszcze bardzo istotna regulacja....
estetyka (ułożenie i zamocowanie) to tak naprawdę kwestia poboczna chociaż nie twierdzę że nie istotna.
Jeżeli od pierwszej chwili po montażu było źle to znaczy, że to chyba jednak "druciarze" :mur:
Ja mam w dwóch autach sekwencję (i w poprzednich też miałem) i nigdy nie słyszałem czegoś takiego żeby trzeba było jeździć 1000 km i więcej żeby LPG się ułożyło...
Prawidłowo dobrana, zamontowana i wyregulowana LPG od początku powinna jeździć dobrze.... tym bardziej kiedy jest nowa (czyli wszystkie filtry, wtryski, reduktor to dziewice)

#8
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2009 - 16:07

#9
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 13:22
#10
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 13:54
(...)Dowiedziałem się że wrzucił mi gaz jakiś Diego i niby sekwencja. Podpowiedzcie mi co powinienem jeszcze dopilnować u tego czarodzieja?
KME Diego - tak to sekwencja... ale to jest komputer.
Istotne są jeszcze wtryski - jakiej są jakości (producent, model).
A poza tymi szczegółami technicznymi (producent, model, ...) to bardzo istotnym elementem jest fachowa regulacja.
Osobiście zdecydowanie nie polecam podejścia oszczędnego:
"proszę ustawić tak, żeby palił jak najmniej"...
skutek może być zupełnie odwrotny...
owszem spalanie może i ciut niższe ale może się okazać że mieszanka będzie praktycznie przez cały czas za uboga...
gaz z natury ma już wyższą temperaturę spalania a zaubożenie mieszanki paliwowej spowoduje jeszcze podniesienie tej temperatury...
i w efekcie końcowym może to się skończyć remontem silnika

Po przeglądzie/montażu i odpowiednio wykonanych regulacjach silnik powinien pracować równo jak zegarek i nie powinno być praktycznie czuć różnicy w jeździe pomiędzy PB a LPG

Oczywiście co naistotniejsze to silnik musi być także sprawny na benzynie

A w trakcie użytkowania LPG istotne są w miarę regularne przeglądy instalacji, wymiana filtrów gazu, kontrola stanu świec zapłonowych i przewodów HV, kontrola ilości płunu chłodzącego (z racji wyższej tem. spalania LPG potrafi go czasami trochę ubywać) oraz kontrola ilości PB w zbiorniku paliwa (nie jeździć na rezerwie bo padnie pompa paliwa).
#11
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 19:31
kontrola ilości płunu chłodzącego (z racji wyższej tem. spalania LPG potrafi go czasami trochę ubywać
nic nie ma prawa ubywac. chyba ze masz jakis mikrowyciek
#12
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 21:27
nic nie ma prawa ubywac. chyba ze masz jakis mikrowyciek
no właściwie to masz rację..
gazownicy tak gadają ale nie powinno ubywać.
.
.
.
.
.
.
.
.
*******************************************
sprzedam Omegę - nowa cena :yes_yes:
http://forum.omegakl...ead.php?t=25702
*******************************************
#13
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 09:15
no właściwie to masz rację..
gazownicy tak gadają ale nie powinno ubywać.
napompuj uklad na 1.5 bar i bedziesz widzial gdzie sika
#14
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:02
#15
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:13
a dlaczego musiał całą listwę wymieniać przecież w wlteckach można pojedyncze sztuki zmieniać to raczej w brc całą wywalasz bo do cewek nie da się dostaćPokazał mi osiem listw które wymienił, a za które klienci musieli zapłacić, siadały tłoczki i coś tam. Powiedział że Stag 300 jest tańszy od BRC ale gdyby zmienić listwę na lepszą to ceny w zasadzie się zrównają.
#16
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:37
#17
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 21:01
No tak, mówił również o kalibrowaniu, wymianie tłoczków itd. Tylko że to dzieje się często po 15 tys.
niestety Valtek potrafi sie rozjechac juz duzo wczesniej niz przed 15 000 km. ale to nie tylko w stagu tak jest. ja mam elpigaz stella i raz juz wymienialem tloczki sprezynki gumki itp i po 5000 km okazalo sie ze nie daja rowno. teraz bede zmianial na iplusy.
#18
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 21:23
mój stag ma ponad 40 tys i teraz dopiero wymieniłem filtry (trochę zeszło) listwy juz klepały ale po wymienie filtrów (z pod fazy płynnej z pół kieliszka pyłu sie wysypało) nastała cisza i po drobnej korekcji map śmiga dalej więc nie ma reguły i każdy chwali swojeNo tak, mówił również o kalibrowaniu, wymianie tłoczków itd. Tylko że to dzieje się często po 15 tys.

#19
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 22:57
- zajefajne mozliwosci regulacyjne
- znikoma awaryjnosc
- wspolpraca chyba ze wszystkimi listawami i parownikami
- dobra cena
Jesli ktos chce zalozyc staga z valtekami to jego wybor......
Instalacje BRC sa oczywiscie dobre ALE ZA DROGIE NA TO CO REPREZENTUJA, ponadto serwis jest fatalny - wiem ze temat nie jest o tym ale chcialem tylko uzmyslowic - co to jest stag - czyli "SKODA to nie AUDI"
[B]
#20
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2009 - 10:09
nie można mylić ZESTAWU staga do samej elektroniki STAG
bo stag to centralka i już.
Przemek zakładaj Keihina

http://img291.images...dsc00055haz.jpg
http://img11.imagesh...dsc00063yek.jpg