Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przewody przelewowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pitcel

pitcel

    dostępny

  • 74 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: brzeg

Napisany 13 lipca 2009 - 21:20

witam.wiem ze podobne tematy byly poruszane alecialbym sie dowiedziec czy nieszczelnosc na tych przewodach moze odprwadzic cale paliwo z pompy do zbiornia?dodam ze ma problm z odpalaniem po nocy na zimnym,zalozylem zaworek zwrotny miedzy filtrem a pompa,wymienilem filtr i dalej to samo(do mechanika jestem umowiony dopiero na sierpien)czy jest jakis srodek zaradczy zeby jej tak nie meczyc rano?2.0Dti

#2 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 lipca 2009 - 21:30

szukajka sie kłania, tam jest wszystko opisane... temat rzeka zresztą.
Polecam szczególnie posty ArturaL....

#3 OFFLINE   pitcel

pitcel

    dostępny

  • 74 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: brzeg

Napisany 13 lipca 2009 - 21:34

szukajka sie kłania, tam jest wszystko opisane... temat rzeka zresztą.
Polecam szczególnie posty ArturaL....


wlasie czytam od 2 dni i nie za wiele sie dowiedzialem(metlik w glowie):confused:

#4 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 lipca 2009 - 21:43

Krótka odpowiedź: tak :)
Rozłączając przelewy (np. podczas odkręcania kolektora ssącego) fajnie słychać jak się robi podciśnienie i paliwo spiep.rz.a wydając dźwięk zasysania.

#5 OFFLINE   pitcel

pitcel

    dostępny

  • 74 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: brzeg

Napisany 13 lipca 2009 - 21:53

Krótka odpowiedź: tak :)
Rozłączając przelewy (np. podczas odkręcania kolektora ssącego) fajnie słychać jak się robi podciśnienie i paliwo spiep.rz.a wydając dźwięk zasysania.


a czy warunkach domowych dam rade je wymienic?chcialbym sie dowiedziec jak to wykonac bo czekac miesiac na mechanika to troche dlugo

#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 lipca 2009 - 22:06

Z wymianą problemu raczej nie ma, tylko że później odpowietrzyć trzeba porządnie.
Co do samej wymiany to trzeba sprawdzić czy na króćcach wtryskiwaczy nie zostały resztki starych przelewów i ostrożnie obchodzić się z plastikowymi trójnikami, aby ich nie połamać/pęknąć etc, bo wtedy tak samo będzie się zapowietrzać.

#7 OFFLINE   pitcel

pitcel

    dostępny

  • 74 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: brzeg

Napisany 13 lipca 2009 - 22:15

Z wymianą problemu raczej nie ma, tylko że później odpowietrzyć trzeba porządnie.
Co do samej wymiany to trzeba sprawdzić czy na króćcach wtryskiwaczy nie zostały resztki starych przelewów i ostrożnie obchodzić się z plastikowymi trójnikami, aby ich nie połamać/pęknąć etc, bo wtedy tak samo będzie się zapowietrzać.


rozumiem ze pokrywe musze zdjac?czy te przewody ida daleko w glab czy po zdjeciu pokrywy beda do wyjecia?dzieki za konkretne odpwiedzi

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 lipca 2009 - 22:50

Tę plastikową na 3 śruby starczy ściągnąć, no a przewody idą do czwartego wtryskiwacza/cylindra, czyli kończą się tak mniej więcej na linii podszybia.
Raczej więcej pisania niż roboty, dłużej zajmie odpowietrzanie pewnie :)

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 lipca 2009 - 20:20

odpowietrzanie domowym sposobem, sporo brudnej roboty ale 60zl do przodu...

#10 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 14 lipca 2009 - 21:00

odpowietrzanie domowym sposobem, sporo brudnej roboty ale 60zl do przodu...


a czy do tego domowego sposobu przyda mi sie stara pompka paliwa elektryczna z benzyniaka - jak to dokładnie powpinać do odpowietrania,
pytam sie bo mam zamiar wymienic jeszcze trójniki bo przelewy wymieniłem i teraz chcial bym dobrze odpowietrzyć (jak wymieniałem przelewy to odpalił bez odpowetrzania troche nierówno pochodził przez jakiś czas ale teraz chciałbym to zrobic bardziej profesjonalnie)

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 lipca 2009 - 07:26

to nigdy nie będzie profesjonalnie ale opisze sposob ktorym wlasnie przedwczoraj swoj odpowietrzylem i na razie odpala od strzala wiec chyba nie jest zle /a propo - w ASO kłócą sie ze jak auto odpali i jezdzi to nie trzeba odpowietrzać bo powoli sam sie odpowietrzy.... cos w tym musi byc/
1. rozpinasz dlugi przewod przelewowy od pierwszego trojnika
2. na wylaczonym zaplonie /by zassac z filtra tylko/ odsysasz paliwko z filtra az przestaną pojawiac sie babelki powietrza /strzykawa 100ml albo wieksza, co kto ma, sa rozne patenty, wysysarki do oleju, generalnie musi byc w miare spora sila ssąca.../
2a. jak leci ciagle powietrze to sprawdz 3 rzeczy
- czy przewody wchodzace do filtra paliwa nie mają zbyt duzo luzu i nie slychac przypadkiem przy poruszaniu przewodow jak paliwo ucieka /ja tak mialem/ - wymiana pokrywy filtra lub gumowych oringow (2x) wewnątrz gniazda
- czy przy zasysaniu nie slychac syczenia z przewodow wtryskowych /metalowych/ - u siebie musialem poprawic 3 przewody - dokrecic duzo mocniej.
- jak ucieklo tobie paliwo to prawdopodobnie na powrocie z pompy tez mozesz miec sucho, w polaczeniu z puszczajacym elektro-zaworkiem z pompy /u mnie puszcza/ odsysanie przez przelewy moze powodowac ze bedziesz tez zasysyal powietrze z przewodu powrotnego. znacznie to utrudni lub wogole uniemozliwi dobre odpowietrzenie ukladu /wtedy rozpinasz powrot ON, recznie wlewasz ON do przewodu z gumową koncówką, oraz zasysasz ON ze zbiornika do przewodu powrtoengo ale z metalowa koncowka /tego ktory rozpiales/. Ma to na celu maksymalne pozbycie sie powietrza z powrotu w trakcie odpowietrzania.
2b. Jak przestanie leciec powietrze, wlaczasz zaplon i masz dojscie do pompy, wowczas ponownie odpowietrzasz. mozna zaczac odpowietrzanie od razu od wlaczonego zaplonu, tez bedzie to jak najbardziej politycznie poprawne a nawet wskazane ;)
3. pozostaje kwestia przewodow metalowych od pompy na wtryski, ich prawdopodobnie nie odpowietrzysz tym sposobem, mozesz poluzowac przewody wtryskowe i krecic silnikiem az zacznie pojawiac sie na nich paliwo. podobnie robisz z 3-ma pozostalymi az odpali. mozesz tez troche pokrecic pamietajac o robieniu przerw tak ok 20s i probowac odpalic. zanim sie jednak zaczniesz samemu bawic, zalatw sobie na wszelki wypadek prostownik do aku.

PS. podlącz strzykawe pod przelewy z silnika, manometr do tego, wytworz podcisnienie tak ok -0,6 bar, zablokuj strzykawe i zobacz czy po ok 2-4h podcisnienie nie zmaleje. jak maleje to prawdopodobna nieszczelnosc na wtryskach /uszczeninie wtryskiwaczy, trojniki, zle osadzone przewody przelewowe/.
to są moje spostrzezenia z odpowietrzania i kwintesencja kilku postow kolegow z forum viki i omegi. mi tym sposobem juz odpala. ale elektrozawor w pompie i tak do zrobienia....
zycze powodzenia

aha, pompka z benzyniaka, myslalem o tym ale w koncu dalem sobie spokoj, mozesz sprobowac i podzielic sie wrazeniami

#12 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 15 lipca 2009 - 21:30

elektryczna pompke chcialem użyc jako odsysarke tylko do dpowietrzenia. ale niewiem czy to zda egzamin.

#13 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 lipca 2009 - 06:41

sprobuj i podziel sie doswiadczeniem, IMHO bedzie miala za mała "moc ssącą", poza tym ona musi byc zalana we wstępnej fazie rozruchu... tak na 90% stawiam ze sie nie uda, prędzej jak pisza inni, agregat ze starej lodówki