

przewody przelewowe
#1
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 21:20
#2
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 21:30
Polecam szczególnie posty ArturaL....
#3
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 21:34
szukajka sie kłania, tam jest wszystko opisane... temat rzeka zresztą.
Polecam szczególnie posty ArturaL....
wlasie czytam od 2 dni i nie za wiele sie dowiedzialem(metlik w glowie):confused:
#4
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 21:43

Rozłączając przelewy (np. podczas odkręcania kolektora ssącego) fajnie słychać jak się robi podciśnienie i paliwo spiep.rz.a wydając dźwięk zasysania.
#5
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 21:53
Krótka odpowiedź: tak
Rozłączając przelewy (np. podczas odkręcania kolektora ssącego) fajnie słychać jak się robi podciśnienie i paliwo spiep.rz.a wydając dźwięk zasysania.
a czy warunkach domowych dam rade je wymienic?chcialbym sie dowiedziec jak to wykonac bo czekac miesiac na mechanika to troche dlugo
#6
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 22:06
Co do samej wymiany to trzeba sprawdzić czy na króćcach wtryskiwaczy nie zostały resztki starych przelewów i ostrożnie obchodzić się z plastikowymi trójnikami, aby ich nie połamać/pęknąć etc, bo wtedy tak samo będzie się zapowietrzać.
#7
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 22:15
Z wymianą problemu raczej nie ma, tylko że później odpowietrzyć trzeba porządnie.
Co do samej wymiany to trzeba sprawdzić czy na króćcach wtryskiwaczy nie zostały resztki starych przelewów i ostrożnie obchodzić się z plastikowymi trójnikami, aby ich nie połamać/pęknąć etc, bo wtedy tak samo będzie się zapowietrzać.
rozumiem ze pokrywe musze zdjac?czy te przewody ida daleko w glab czy po zdjeciu pokrywy beda do wyjecia?dzieki za konkretne odpwiedzi
#8
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 22:50
Raczej więcej pisania niż roboty, dłużej zajmie odpowietrzanie pewnie

#9
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 20:20
#10
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 21:00
odpowietrzanie domowym sposobem, sporo brudnej roboty ale 60zl do przodu...
a czy do tego domowego sposobu przyda mi sie stara pompka paliwa elektryczna z benzyniaka - jak to dokładnie powpinać do odpowietrania,
pytam sie bo mam zamiar wymienic jeszcze trójniki bo przelewy wymieniłem i teraz chcial bym dobrze odpowietrzyć (jak wymieniałem przelewy to odpalił bez odpowetrzania troche nierówno pochodził przez jakiś czas ale teraz chciałbym to zrobic bardziej profesjonalnie)
#11
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 07:26
1. rozpinasz dlugi przewod przelewowy od pierwszego trojnika
2. na wylaczonym zaplonie /by zassac z filtra tylko/ odsysasz paliwko z filtra az przestaną pojawiac sie babelki powietrza /strzykawa 100ml albo wieksza, co kto ma, sa rozne patenty, wysysarki do oleju, generalnie musi byc w miare spora sila ssąca.../
2a. jak leci ciagle powietrze to sprawdz 3 rzeczy
- czy przewody wchodzace do filtra paliwa nie mają zbyt duzo luzu i nie slychac przypadkiem przy poruszaniu przewodow jak paliwo ucieka /ja tak mialem/ - wymiana pokrywy filtra lub gumowych oringow (2x) wewnątrz gniazda
- czy przy zasysaniu nie slychac syczenia z przewodow wtryskowych /metalowych/ - u siebie musialem poprawic 3 przewody - dokrecic duzo mocniej.
- jak ucieklo tobie paliwo to prawdopodobnie na powrocie z pompy tez mozesz miec sucho, w polaczeniu z puszczajacym elektro-zaworkiem z pompy /u mnie puszcza/ odsysanie przez przelewy moze powodowac ze bedziesz tez zasysyal powietrze z przewodu powrotnego. znacznie to utrudni lub wogole uniemozliwi dobre odpowietrzenie ukladu /wtedy rozpinasz powrot ON, recznie wlewasz ON do przewodu z gumową koncówką, oraz zasysasz ON ze zbiornika do przewodu powrtoengo ale z metalowa koncowka /tego ktory rozpiales/. Ma to na celu maksymalne pozbycie sie powietrza z powrotu w trakcie odpowietrzania.
2b. Jak przestanie leciec powietrze, wlaczasz zaplon i masz dojscie do pompy, wowczas ponownie odpowietrzasz. mozna zaczac odpowietrzanie od razu od wlaczonego zaplonu, tez bedzie to jak najbardziej politycznie poprawne a nawet wskazane

3. pozostaje kwestia przewodow metalowych od pompy na wtryski, ich prawdopodobnie nie odpowietrzysz tym sposobem, mozesz poluzowac przewody wtryskowe i krecic silnikiem az zacznie pojawiac sie na nich paliwo. podobnie robisz z 3-ma pozostalymi az odpali. mozesz tez troche pokrecic pamietajac o robieniu przerw tak ok 20s i probowac odpalic. zanim sie jednak zaczniesz samemu bawic, zalatw sobie na wszelki wypadek prostownik do aku.
PS. podlącz strzykawe pod przelewy z silnika, manometr do tego, wytworz podcisnienie tak ok -0,6 bar, zablokuj strzykawe i zobacz czy po ok 2-4h podcisnienie nie zmaleje. jak maleje to prawdopodobna nieszczelnosc na wtryskach /uszczeninie wtryskiwaczy, trojniki, zle osadzone przewody przelewowe/.
to są moje spostrzezenia z odpowietrzania i kwintesencja kilku postow kolegow z forum viki i omegi. mi tym sposobem juz odpala. ale elektrozawor w pompie i tak do zrobienia....
zycze powodzenia
aha, pompka z benzyniaka, myslalem o tym ale w koncu dalem sobie spokoj, mozesz sprobowac i podzielic sie wrazeniami
#12
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 21:30
#13
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2009 - 06:41