

2.6 v 6 spalanie
#1
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 16:11
gaz jest 2 generacji
wydaje mi sie ze troche za duzo idzie tego gazu ?
zastanawiam sie czy nie wywalic krokowca bo jest sruoba i krokowiec zeby zmniejszyc spalanie
wiem ze ta istalacja nie nadaje sie do tego silnika v6 ale niestety kasa sie liczy
#2
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 16:15
Jechać do gazownika i niech to wyreguluje, bo się da, zresztą mamy speca od lpg na forum, znajdzie temat to odpowie.
Masz 2.5 czy 2.6, bo temat jest trochę mylący

#3
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 16:28
silnik zostal wymieniony na 2.6 byl 2.5
to jak wywalac silniczek krokowy ?
i regulowac na srobie?
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 17:48
Ja pomykałem v6 na II gen, w trasie na emeryta 120-tką spalała około 11 litrów gazu . Miała kopa i wogóle.
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 18:32
#8
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 18:41
w tej istalacji jest troche dziwnie poniewaz znajduje sie krokowy a zanim sroba
Ta śruba robi za trójnik, gazownicy zakładają register 16X12X12 zamiast trójnika.
#9
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 18:50
czy to cos da jak bede regolowac samoa sroba bo czasami stzela ale jak wolno jade {niskie obroty} chyba ma za duza dawke gazu
#10
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 18:57
#11
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 20:12
To jest oczywiscie zgadywanka lae fakty ktore przedstawiles o tym swiadcza ( doswiadczenie tez tak mowi) bo niby po co zalozyl srube za krokowcem????
Jesli chcesz zeby mniej spalil to skrec o 1 obrot srube, jesli nie poczujesz roznicy pod pedalem gazu to jeszcze mozesz skrecic . Pamietahj ze jak za duzo skrecisz (zubozysz mieszanke ) to strzeli w dolot. To tyle co mozesz zorbic. Regulacja na analizatorze nic nie da i nie ma sensu - NIE MA OPCJI ZEBU USTAWIC W TYM PRZYPADKU LAMBDY = 1
[B]
#12
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2009 - 20:25
bo czasami stzela ale jak wolno jade {niskie obroty} chyba ma za duza dawke gazu
Jeśli strzela to jest źle wyregulowany. Jedz do gazownika, nie kręć sam, bo jeśli się nie znasz to tak strzeli, że ywstrzeli w kosmos przepływkę i resztę gratów i wtedy wyjda Twoje oszczędności na gazowniku. Sam mam zwykły gaz w V-ce i chodzi normalnie, a spalanie od ok 13 l w górę
#13
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 20:43
#14
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2009 - 21:07
[B]
#15
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 15:07
nie ma znaczenia czy 2,5 czy 2,6
ale każdy kto gazuje te auta, spedzi nad 2.6 godzinę wiecej przy regulacji aby wyeliminować zapalające sie checki.
#16
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 19:22
#17
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 20:22
#18
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2009 - 22:01
Nie będzie się pojawiać ale 2.5 czy 3.0 reguluje się lepiej. 2.6 i 3.2 są bardziej czułe na takie działania, spytaj sie Nowotczyńskiego z AC forum.nieprawda jak instalacja jest poprawnie zalozona i na dobrych komponentach to nic się nie pojawia.
#19
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 10:10
Być może silniki 2.5 3.0 reguluje się nieco prościej - al e co to oznacza - że można podpiąć się tylko pod 1 sonde lambda czy co? nie bardzo rozumiem. Może po prostu się tak utarło.
Trudno założyć to jest w niektórych renówkach i nowym szaranie. Słyszałem że najbardziej wredne silniki ma ------fiat.
1 kasujemy adaptacje ECU silnika i skrzyni biegów
2 jedziemy ok 100km na benzynie (przy okazji kasujemy mapę benzyny Staga)
3 sprawdzamy w ilu % ustawiła się adaptacja silnika (powinniśmy mieć zebraną mapę benzyny - 100km to duuużo danych i duuuża powtarzalność )
4 blokujemy mapę benzyny w stagu.
5 przełączamy na gaz i jeździmy starając się równo obciążać silnik przy każdych czasach wtrysku - widać na stagu.
6 sprawdzamy i korygujemy mnożnik - to to poziome pomarańczowe. Kasujemy mapę gazu i sprawdzamy czy nowa rysuje się jedna na drugiej.
7 zamykamy całość jeździmy 200km na gazie
8 korygujemy mnożnik aby "dopieścić" krzywą gazu.
i tyle -
trzeba mieć op-coma i interface do staga.
błędy będą wyskakiwały jak coś zostanie źle podłączone - zbyt wolne wtryskiwacze gazu ( dojdzie do zapętlenia i będą cały czas otwarte) i kupa innych rzeczy.
Jedyny błąd jaki mi się pojawił i znikł to coś o listwie paliwowej
Oczywiście stan sond lambda i silnika musi być nienaganny -
ja nawet świec nie wymieniłem i jest dobrze.
http://img525.images...dsc00059dww.jpg
http://img521.images...1/dsc00057b.jpg