Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.6 v 6 spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   madexgsm

madexgsm

    2.6 z omegi z 2001r

  • 56 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: b stok

Napisany 11 lipca 2009 - 16:11

witam mam taki problem sprawdzilem ile pali omega i sie okazalo za przy ostrej jezdzie wychodzi 21ł a przy bardzo spokojnej 50% trasa 18.8 L
gaz jest 2 generacji
wydaje mi sie ze troche za duzo idzie tego gazu ?
zastanawiam sie czy nie wywalic krokowca bo jest sruoba i krokowiec zeby zmniejszyc spalanie
wiem ze ta istalacja nie nadaje sie do tego silnika v6 ale niestety kasa sie liczy

#2 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 16:15

No to oszczędność na instalacji Ci teraz bokiem wychodzi :razz:

Jechać do gazownika i niech to wyreguluje, bo się da, zresztą mamy speca od lpg na forum, znajdzie temat to odpowie.

Masz 2.5 czy 2.6, bo temat jest trochę mylący :)

 


#3 OFFLINE   madexgsm

madexgsm

    2.6 z omegi z 2001r

  • 56 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: b stok

Napisany 11 lipca 2009 - 16:28

auto kupilem z taka istalacja
silnik zostal wymieniony na 2.6 byl 2.5
to jak wywalac silniczek krokowy ?
i regulowac na srobie?

#4 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 16:35

Poczekaj, daj się wypowiedzieć ekspertom.

 


#5 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 lipca 2009 - 17:48

"krokowy" ze śróbką, co to za prymitywna elektronika na tym silniku?

Ja pomykałem v6 na II gen, w trasie na emeryta 120-tką spalała około 11 litrów gazu . Miała kopa i wogóle.

#6 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 18:20

dopuszcza się spalanie 30% więcej niz bezyny

#7 OFFLINE   madexgsm

madexgsm

    2.6 z omegi z 2001r

  • 56 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: b stok

Napisany 11 lipca 2009 - 18:32

w tej istalacji jest troche dziwnie poniewaz znajduje sie krokowy a zanim sroba

#8 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 lipca 2009 - 18:41

w tej istalacji jest troche dziwnie poniewaz znajduje sie krokowy a zanim sroba



Ta śruba robi za trójnik, gazownicy zakładają register 16X12X12 zamiast trójnika.

#9 OFFLINE   madexgsm

madexgsm

    2.6 z omegi z 2001r

  • 56 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: b stok

Napisany 11 lipca 2009 - 18:50

jest krokowy za nim sroba a potem trujnik zastanawiam sie czy nie wywalic krokowego ?
czy to cos da jak bede regolowac samoa sroba bo czasami stzela ale jak wolno jade {niskie obroty} chyba ma za duza dawke gazu

#10 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 lipca 2009 - 18:57

Nie wyważaj otwartych drzwi. Doreguluj parownik, przejedź się z podglądem na sygnał O2 . Jeśli tego nie potrafisz to pojedź do gazownika, niech rzuci okiem.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 20:12

krokowy w Twoim przypadku jest tylko na pokaz................... W slniku 2,5 czy 2,6 jest dwie sondy regulacyjne, nie ma II gen (ja nie znam) ktora ma mozliwosc sterowania sygnalem o wskazania dwoch sond..... Gazownik po zalozeniu nie mogl ustawic tej instalki i dlatego recznie wprowadzil max otwarcie krokowego i jeden krok nizej dal max zamkniecie czyli tak naprawde krokowy jest ciagle otwarty na max.... Zeby silnik mogl spalac jakies przyzoite ilosci to zamontowal srube... ot co
To jest oczywiscie zgadywanka lae fakty ktore przedstawiles o tym swiadcza ( doswiadczenie tez tak mowi) bo niby po co zalozyl srube za krokowcem????
Jesli chcesz zeby mniej spalil to skrec o 1 obrot srube, jesli nie poczujesz roznicy pod pedalem gazu to jeszcze mozesz skrecic . Pamietahj ze jak za duzo skrecisz (zubozysz mieszanke ) to strzeli w dolot. To tyle co mozesz zorbic. Regulacja na analizatorze nic nie da i nie ma sensu - NIE MA OPCJI ZEBU USTAWIC W TYM PRZYPADKU LAMBDY = 1
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lipca 2009 - 20:25

bo czasami stzela ale jak wolno jade {niskie obroty} chyba ma za duza dawke gazu


Jeśli strzela to jest źle wyregulowany. Jedz do gazownika, nie kręć sam, bo jeśli się nie znasz to tak strzeli, że ywstrzeli w kosmos przepływkę i resztę gratów i wtedy wyjda Twoje oszczędności na gazowniku. Sam mam zwykły gaz w V-ce i chodzi normalnie, a spalanie od ok 13 l w górę

#13 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 lipca 2009 - 20:43

Chciałem tylko dodać że silnik 2.6 jest bardzo czuły na LPG. Moim zdaniem nie będzie dobrze chodzic na II generacji. To nie 2.5 czy 3.0.

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2009 - 21:07

nie ma znaczenia czy 2,5 czy 2,6 - problem jest jeden : 2 sondy regulacyjne i zastosowany kolektor ssacy wykluczaja poprawne dzialanie II gen i wogole wlasciwe uzytkowanie tej instalki w tych silnikach - ale kolego pyta i chce walczyc to podpowiadam....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 14 lipca 2009 - 15:07

nie ma znaczenia czy 2,5 czy 2,6


ale każdy kto gazuje te auta, spedzi nad 2.6 godzinę wiecej przy regulacji aby wyeliminować zapalające sie checki.

#16 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2009 - 19:22

nieprawda jak instalacja jest poprawnie zalozona i na dobrych komponentach to nic się nie pojawia.

#17 OFFLINE   madexgsm

madexgsm

    2.6 z omegi z 2001r

  • 56 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: b stok

Napisany 14 lipca 2009 - 20:22

umnie bledow nie wyswietla ale fakt dwa dni regoluje jak narazie spalanie zeszlo z 20 na 18 mala pociecha tylko jedna zecz mnie dziwi na niskich obrotach brak mu mocy ale dy wejdzie w wysokie normalnie przyspiesza

#18 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 14 lipca 2009 - 22:01

nieprawda jak instalacja jest poprawnie zalozona i na dobrych komponentach to nic się nie pojawia.

Nie będzie się pojawiać ale 2.5 czy 3.0 reguluje się lepiej. 2.6 i 3.2 są bardziej czułe na takie działania, spytaj sie Nowotczyńskiego z AC forum.

#19 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2009 - 10:10

właśnie pogrzebałem w swojej instalacji - tak kompletnie - dla sportu raczej i z głupoty po trochu. Bo wymyśliłem sobie że będzie tak jak na fotce poniżej. mapy się rozjechały i jestem na etapie ich ustawiania.
Być może silniki 2.5 3.0 reguluje się nieco prościej - al e co to oznacza - że można podpiąć się tylko pod 1 sonde lambda czy co? nie bardzo rozumiem. Może po prostu się tak utarło.
Trudno założyć to jest w niektórych renówkach i nowym szaranie. Słyszałem że najbardziej wredne silniki ma ------fiat.


1 kasujemy adaptacje ECU silnika i skrzyni biegów
2 jedziemy ok 100km na benzynie (przy okazji kasujemy mapę benzyny Staga)
3 sprawdzamy w ilu % ustawiła się adaptacja silnika (powinniśmy mieć zebraną mapę benzyny - 100km to duuużo danych i duuuża powtarzalność )
4 blokujemy mapę benzyny w stagu.
5 przełączamy na gaz i jeździmy starając się równo obciążać silnik przy każdych czasach wtrysku - widać na stagu.
6 sprawdzamy i korygujemy mnożnik - to to poziome pomarańczowe. Kasujemy mapę gazu i sprawdzamy czy nowa rysuje się jedna na drugiej.
7 zamykamy całość jeździmy 200km na gazie
8 korygujemy mnożnik aby "dopieścić" krzywą gazu.
i tyle -
trzeba mieć op-coma i interface do staga.
błędy będą wyskakiwały jak coś zostanie źle podłączone - zbyt wolne wtryskiwacze gazu ( dojdzie do zapętlenia i będą cały czas otwarte) i kupa innych rzeczy.
Jedyny błąd jaki mi się pojawił i znikł to coś o listwie paliwowej

Oczywiście stan sond lambda i silnika musi być nienaganny -
ja nawet świec nie wymieniłem i jest dobrze.
http://img525.images...dsc00059dww.jpg
http://img521.images...1/dsc00057b.jpg

#20 OFFLINE   madexgsm

madexgsm

    2.6 z omegi z 2001r

  • 56 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: b stok

Napisany 15 lipca 2009 - 11:22

a co z regolacja zwylej istalacji Gen II? w 2.6 v6?