

Holenderska instalacja z filtrem stozkowym
#1
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 00:05
Jestem posiadaczem Omegi 2.5 V6 z instalacja gazowa zamontowana w holandii (taka przyjechala do polski)- znaki szczegolne filtr stozkowy po lewej stronie silnika... Moze ktos jeszcze ma takowa i moze podzielic sie spostrzezeniami? Bo moja niestety nie chodzi. Na przelaczniku nic nie swieci.
Poza tym ile takie toto pali gazu?
Dzieki za odpowiedzi!
Mat
#2
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 00:09

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 00:16
#4
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 09:08
napisz co rozumiesz pod pojęciem nie działania, nie świeci się kontrolka , czy nie chce się przełączać

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 22:40
otoz to instalka podcisnieniowa w stylu bose tylko podobno lepsza bo przystosowana i pomyslana specjalnie dla tego silnika.
wiem ze m.in. sklada sie z miksera Impco ca100 (to tam potem jest ten filtr stozkowy), OHG X1..
Nie mam schematu tej instalki, a gazownik troche sie za glowe zlapal. moze porobie fotki i wstawie ale na razie nie mam czym...
Komus cos swita?
#7
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2007 - 10:29
[B]
#8
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2007 - 12:35
Poza tym ile takie toto pali gazu?
Jak nadepniesz to po mieście wiadomo, że wir w baku :mrgreen: Ale jak się jeździ z lekką nogą, to po mieście 11,5-13l (przynajmniej moja tyle pali), a na trasie do 120km/h ostatnio mi 9,5 wyszło :mrgreen: I przekłamania niema na pewno - jechałem bocznymi drogami po znajomych z sylwestra, więc nie było jak nadepnąć - zatankowałem na jednej stacji przed wyjazdem i po przyjeździe. Kilka razy wyprzedzałem sznur aut, więc pojawiło się kilka razy 6-7tys obr

#9
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 16:38

w razie czego podeslijcie znajomym gazownikom, moze oni cos takiego widzieli...
Dzieki!
Na razie!
#10
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 16:47
Zrobilem zdjecia... moze one cos wam powiedza...
(zdjęcia)
wygląda to groźnie

ps. jak sie będe widział z moim gazerem pokaże mu to, choć narazie żadna wizyta sie nie zapowiada.
#11
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 16:57
Jesli jednak da rade szybciej to bede baaardzo wdzieczny...
#12
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 19:09

#13
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 22:31
#14
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2007 - 22:32
Acha... ArturS z czego wnosisz ze sprytnie pomyslana ta podcisnieniowka?
#15
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 09:06
No wlasnie tak gazownik powiedzial, ze to jest podcisnieniowka i to fajnie pomyslana do tego silnika i jak juz bedzie chodzic dobrze to bedzie hulac ze hej... Ale w tej chwili dlawi sie przy jezdzie i wkrecaniu na obroty powyzej ok. 2000
Takie objawy przy podciśnieniówkach, to typowa zbyt bogata mieszanka - np wskutek zapchanego filtra powietrza. Ale ponieważ tu masz stożek (który pewnie można czyścić), to wina leży tylko po stronie regulacji chyba, że masz w opłakanym stanie przewody W/N i świece - wówczas może być za słaba iskra.
Acha... ArturS z czego wnosisz ze sprytnie pomyslana ta podcisnieniowka?
Wypowa podciśnieniówka nie jest tak rozbudowana, tzn przy dolocie jest tylko jakiś mały mieszalnik, a nie coś co wygląda jak kolejny reduktor (bo to chyba jest kolejny reduktor), ale przy mocy i wielkości takiego silnika, to niema się czemu dziwić. Jeśli nikt nie będzie w Twoich okolicach znał konkret gazownika, to na forum autocentrum.pl w dziale LPG na pewno dostaniesz adres (zresztą nieraz siedzą tam gaziarze i sami pytają jak mają dziwny przypadek).
#16
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 17:47



W koncu ozywilem swoja instalke!


To byly dlugie miesiace myslenia i kombinowania jak i co, setki przeczytanych stron w sieci, tysiace postow na roznych forach. Kombinowanie dwoch gazownikow (ktorzy teraz z perspektywy patrzac tylko mnie naciagneli i zepsuli). Maile do holandii (gaziarze), australii (wlascicieli holdenow), usa (gaziarze + firma Impco i OHG).
Za bardzo nie wiedzieli jak mi poradzic...
Wiec musialem wymyslec sam.
Schemat calosci podlaczenia wykombinowalem dosc szybko jednak intrygowal ten komputerek obok parownika, co robil i po co byl? pewnie dla jakies regulacji, ale skad bral sygnaly itp itd...
Tak bylo do czasu gdy pewnego wieczora siedzac przy kompie po pracy wynalazlem instrukcje montarzu do tegoz wlasnie komputerka!

Teraz juz wiem jak sie nazywa i kto go produkuje. Jest to- Digital Fuel Controller firmy DualCurve z USA.
W weekend zrobilem podlaczenie, to byl horror bo glowna wiazka w mojej omedze wyglada jak rozczapierzony konski ogon...
Dalem jednak rade. (Za niedlugo postaram sie dolaczyc jakies fotki z robot.)
I co???
Teraz spalanie na gazie jest rowne spalaniu benzyny!


Jestem bardzo bardzo szczesliwy!

Pozdrawiam serdecznie!
#17
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 17:54
"australii (wlascicieli holdenow), usa (gaziarze + firma Impco i OHG). "?
Mam jedną wskazówke dla Ciebie:
jesli auto pali tyle samo na LPG co na Pb to znaczy, ze na LPG masz ustawioną ubogą mieszanke. Podjedz na analizator spalin i sprawdz - oszczędzisz sobie ew. kłopotów z gniazdami zaworowymi/zaworami.
LPG jest mniej kaloryczny (ma mniejsza wartość energetyczną) od Pb i MUSI palić go wiecej, zeby otrzymać tą samą porcje energii.
To jest fizyka i jakoś oraz generacja instalki LPG nie ma tu nic do rzeczy.
Poza tym - gratulejszyn
#18
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 18:07
No wiem wiem... na analizator mi mus jechac ale swiezo co to sklecilem wiec jeszcze nie zdazylem (ale mam taki zamiar

Pisalem do nich tzn do USA, AU itd, bo moja instalka ma zamontowane czesci ze m.in ze stanow (Impco i OHG to amerykanskie firmy, DualCurve tez). Wygooglalem ze najwiecej tego zakladaja australijczycy i amerykancy (w usa jezdza na produktach Impco- karetki i policja). Podpialem sie wiec na rozne fora i stronki i pisalem z ludzmi. Z odpowiedzi jakie uzyskalem moge pokusic sie o wniosek ze "gazowniczo" sa od nas lepiej rozwinieci. Poza tym u nich czesto zaklada sie instalki do duuzych silnikow, dla Impco cos takiego jak jakis Dodge Ram 7200ccm zagazowac to zaden problem... Ten moj mixer tez podobno jakis magiczny i autko jak moje 2,5 litra to pestka dla niego.
PS. Aha... tak przy okazji zmienilem sobie troszke dolot powietrza, bo bral za cieple zza chlodnicy, lekko przesunalem i zmienilem filtr.