Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 07 lipca 2009 - 08:50

Hej.

Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku?
U mnie jest -42 stopni (42°CA) - tak jest prawidłowo? Z tego co udało mi się pobieżnie znaleźć na sieci to powinno być raczej w okolicach 10-15, ale to dotyczyło innego silnika, może tu jest inaczej?
Jeżeli jest nie w porządku, to co może odpowiadać za taki stan rzeczy?

Już kiedyś opisywałem problem z silnikiem: trzyma obroty prawidłowo, nie "kuleje", nie faluje, zapłon nie wypada, ma moc od najniższych obrotów (chyba że włączę klimę, ale to chyba temat na inny wątek). Jedyny objaw to to że na biegu jałowym (700-800 obrotów) strasznie mocno nim "rzuca".

Dodam że nie ma żadnych błędów poza tym że nie ma sygnału z drugiej sondy lambda, ale ona chyba nie jest brana do wyznaczania parametrów pracy silnika?

Pozdrawiam
Marcin

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 09:20

a ten kąt da się wogóle regulować niejest tak że ECU sobie go ustawia ?

#3 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 07 lipca 2009 - 09:23

a ten kąt da się wogóle regulować niejest tak że ECU sobie go ustawia ?

Oczywiście że tak jest. Dlatego też napisałem co może wpływać na taki stan rzeczy, a nie jak go mam wyregulować.

W Astrze-F z "mechanicznym" rozdzielaczem zapłonu kąt wyprzedzenia był równy ok 5-10° z tego co pamiętam. Dlatego te 42° mnie nieco zdziwiły.

#4 OFFLINE   tomasz_g1

tomasz_g1
  • 92 postów
  • Dołączył: 19-10-2007
  • Skąd: DolnyŚląsk

Napisany 07 lipca 2009 - 15:38

U mnie też jest 42

#5 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 08 lipca 2009 - 07:39

Ok, czyli wynika z tego że tak ma być. Rozumiem że u Ciebie silnik na biegu jałowym pracuje poprawnie, nie trzęsie, nie telepie? Czy mógłbyś przesłać pełnowymiarowe zrzuty albo tutaj na forum, albo na maila: marcin.lewkowicz@o2.pl (konto głównie spamowe ;) ) Tutaj słabo widać, a chciałbym porównać resztę parametrów. Z góry dzięki.

#6 OFFLINE   OSKAR09

OSKAR09
  • 2 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 czerwca 2010 - 10:25

Witam,
Ja mam podobny problem.Kąt wyprzedzenia zapłonu 42stopnie,korekta spalania stukowego 32,5 stopnia na każdym cylindrze.W serwisie zalecono mi wymianę rozrządu (niestety po wymianie nic sie nie zmieniło).autko pali po mieście prawie 20l/100km.
Żadnych innych błędów, płynna jazda, brak szarpań itp.
Proszę doraździe jak rozwiązać mogę ten problem, bo w Lublinie nikt nie wie jak się z tym uporać i to ustawić.
Pozdrawiam
Sławek

#7 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 maja 2013 - 21:25

odświeżę trochę temat. oto screen z OS:


[ATTACH]23412[/ATTACH]


Co muszę zrobić, aby na jałowym była odpowiednia wartość anie tak jak teraz?
Sprawa dotyczy x30xe. Benzyna.