Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Złowieszcze skrzypienie z przodu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lipca 2009 - 22:30

Na skręconych kołach jak zawieszenie pracuje (np. skrzyżowanie i skręt w prawo, lub wjazd na krawężnik) słychać jakieś skrzypienie z lewej strony z przodu. Słychać tylko jak koła są skręcone. Na dohamowaniu na prostej (jak przód auta się opuszcza) jest cisza, na spowalniaczach również. I jeszcze jedno, jak dobrze zamoczę auto (kilka głębszych kałuż) to objaw na jakiś czas znika (dopóki nie wyschnie). Co może być przyczyną?

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 00:01

A jest coś poza skrzypieniem? (stukanie, znoszenie, myszkowanie itp?)
Skrzypienie jest najczęściej od gumowego mocowania drążka stabilizatora (jak stara kanapa). Może być też kolumna amortyzatora i sprężyny (łożysko),
Psiknij WD40 w uchwyty gumowe stabilizatora i zobacz. Potem w gumy wahacza itd.

#3 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lipca 2009 - 02:22

Żadnych innych objawów i podejrzanych dźwięków, po za skrzypieniem (brzmi dokładnie jak stara kanapa :)). Zacznę od mocowań drążka. A w którym miejscu są gumy wachacza (wiem, że to głupio brzmi, ale jeszcze nigdy nie rozbierałem kolumny)

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 07:23

zdjecie zawieszenia http://www.omegaowne...?num=1219190177 poszukaj "antiroll bar drop link arm" (na zdjeciu przy amortyzatorze) i pręt do niego przymocowany - to jest stabilizator i łącznik.
NO i czarny element to wahacz. Cały wahacz masz tutaj. Na dwócho rogach masz gumy, na trzecim sworzeń.
http://images04.olx....26153451_1.jpeg na jednym ro

#5 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 09:09

Ja miałem to samo u siebie. Słychać było skrzypienie przy kręceniu w prawo głośniej a w lewo ciszej, ale też było. Wina była końcówki drążka tego przy sworzniu wahacza. Pękła na nim gumowa osłonka i dostało się trochę brudu. Docelowo WD40 pomogło ale bez wymiany końcówki w najbliższym czasie się nie obędzie.

#6 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lipca 2009 - 14:52

zdjecie zawieszenia http://www.omegaowne...?num=1219190177 poszukaj "antiroll bar drop link arm" (na zdjeciu przy amortyzatorze) i pręt do niego przymocowany - to jest stabilizator i łącznik.
NO i czarny element to wahacz. Cały wahacz masz tutaj. Na dwócho rogach masz gumy, na trzecim sworzeń.
http://images04.olx....26153451_1.jpeg na jednym ro


Dzięki za zdjęcie drążka. Z wachaczem wiem o co chodzi, bo ostatnio zmieniałem tuleje i sworzeń w peugeocie. A w poście źle napisałem - chodziło mi o łożysko amortyzatora i sprężyny, a ja przepisałem jak ofiara końcówkę Twojego posta...

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 15:25

Dzięki za zdjęcie drążka. Z wachaczem wiem o co chodzi, bo ostatnio zmieniałem tuleje i sworzeń w peugeocie. A w poście źle napisałem - chodziło mi o łożysko amortyzatora i sprężyny, a ja przepisałem jak ofiara końcówkę Twojego posta...

Tak wlasnie myslalem potem czy nie pytasz sie o lozysko. Ono jest dostepne po odkreceniu calego amortyzatora i wg mnie nie jest problemem. (zostaw to na koniec jak juz nic nie znajdziesz).
Pytam sie czy nie masz innych problemow, bo jak Robert napisal to moze byc koncowka, ktora podobnie "zgrzyta", ale wtedy auto sciaga lub lata kierownica przy hamowaniu.

#8 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2009 - 06:53

Pytam sie czy nie masz innych problemow, bo jak Robert napisal to moze byc koncowka, ktora podobnie "zgrzyta", ale wtedy auto sciaga lub lata kierownica przy hamowaniu.


No właśnie u mnie przy hamowaniu robiło "myszkę" na lewą stronę ale dopiero jak prędkość spadła do ok 20-30 km/h. Po WD40 też troszke to czuć ale już minimalnie.

#9 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2009 - 22:39

Podepnę się pod temat.

Od pewnego czasu zaczęło coś mi mocno skrzypieć z prawej strony, podczas skręcania w prawo lub w lewo. Ciekawostką jest to, że skrzypi tylko wtedy, gdy jest mocno rozgrzana komora silnika (np. po długiej jeździe po mieście). Rano, gdy samochód jest zimny, nic nie skrzypi. Podobnie, wystarczy postać około 2 godzin, silnik nieco ostygnie, to nic nie skrzypi aż do momentu gdy znów się nagrzeje. Nie potrafię tego zlokalizować.

Może ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam, że luzów w zawieszeniu nie ma.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#10 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 16 lipca 2009 - 22:52

Od pewnego czasu zaczęło coś mi mocno skrzypieć z prawej strony, podczas skręcania w prawo lub w lewo. Ciekawostką jest to, że skrzypi tylko wtedy, gdy jest mocno rozgrzana komora silnika (np. po długiej jeździe po mieście). Rano, gdy samochód jest zimny, nic nie skrzypi. Podobnie, wystarczy postać około 2 godzin, silnik nieco ostygnie, to nic nie skrzypi aż do momentu gdy znów się nagrzeje. Nie potrafię tego zlokalizować.

Może ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam, że luzów w zawieszeniu nie ma



hmm ciekawostka, ale do głowy mi przychodzi guma na amorku.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#11 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2009 - 22:56

do głowy mi przychodzi guma na amorku.


Na pewno jest to jakaś guma, bo ten dźwięk jest właśnie taki, jak skrzypiąca guma.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#12 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 16 lipca 2009 - 23:05

Na pewno jest to jakaś guma, bo ten dźwięk jest właśnie taki, jak skrzypiąca guma

tak też własnie myśle - guma skrzypi jak się już nagrzeje. Może najprościej pryśnij czymś (WD- itp) ale z tego co znam życie to i tak będzie doraznie.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#13 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2009 - 23:09

Opryskałem już całego Macphersona i nic.

Zastanawiam się jeszcze nad gumą stabilizatora...
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#14 OFFLINE   neket

neket
  • 27 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: STA

Napisany 24 lipca 2009 - 23:38

koledzy gdzie znajde poduszke lacznika stabilizatora? (nie mowcie ze na allegro albo w sklepie :p ) jest gdzies na zdjeciu z linka od mkaminski100 ?

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2009 - 23:59

koledzy gdzie znajde poduszke lacznika stabilizatora? (nie mowcie ze na allegro albo w sklepie :p ) jest gdzies na zdjeciu z linka od mkaminski100 ?

To jakaś nowa część ;) Jest łącznik stabilizatora (Anti Roll bar droplink arm) lub guma stabilizatora (z przodu na ramie - idź za drążkiem stabilizatora (gruby pręt idący od łącznika) do przodu to znajdziesz.

#16 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 25 lipca 2009 - 05:42

Witaj
Łącznik stabilizatora, to nz wspomnianym zdjęciu ta całkiem nowa, czarna część.
Wymiana tego detalu, razem ze zdjęciem koła, to pół godziny. Banalna sprawa.:p
Koszt coś koło 40zł.
pozdr.

#17 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2009 - 08:30

Opryskałem już całego Macphersona i nic.

Zastanawiam się jeszcze nad gumą stabilizatora...


Niestety ciężko się dostać (lub jest to niemożliwe) z WD40 do łożyska kolumny McPhersona...olej to i poczekaj aż ci amorek wysiądzie i wtedy wymień całość. Zwalanie całego zawieszenia dla wymiany łożyska za 40 PLN-ów jest wg mnie bez sensu...:eek:

#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lipca 2009 - 16:09

witam . u mnie też tak skrzypiało jak pojeździłem troszkę. po wymianie łącznika stabilizatora i końcówki drążka kierowniczego ustało.

#19 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2009 - 19:09

W końcu znalazłem czas na sprawdzenie tego skrzypienia i pęknięta jest jedna z gumowych osłon na łączniku stabilizatora. Stamtąd wydobywa się ten dźwięk. Oprócz tego jedna tuleja wahacza do wymiany. I teraz pytanko. Byłem w pobliskiej hurtowni i polecają mi produkty firmy Dello (czy jakoś tak). Słyszał ktoś o tym? Oprócz łącznika stabilizatora co jeszcze powinienem kupić (są tam jakieś dodatkowe gumy)?

#20 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 sierpnia 2009 - 02:56

Już po wymianie i w końcu cisza. Tuleję kupiłem febi, a łącznik znalazłem w gratach z którymi kupiłem autko :D nowy NK