

Hurgotliwy halas podczas jazdy.
#1
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 22:31
#2
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 22:34

#3
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 22:35
#4
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 23:28

Pozdr
#5
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 01:47
- opony
- łożyska kół
- dyfer
- podpory wału
opony - jasna sprawa, założyć letnie i odrazu będzie słychać, ale to na koniec
łożyska kół - posłuchaj na ostrych łukach, jeśli inne natężenie w lewo inne w prawo to łożyska kół
dyfer - raczej wycie niż hurgot
podpory - gruhot niezależny od skrętów
opony dodatkowo będzie słychać głośniej przez otwarte okno niż ze środka, a łożyska i podpory odwrotnie.
#6
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 12:30
#7
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 12:59
Auto mam od roku i była w nim do 100km/h błoga cisza. Od listopada coś zaczynało szumieć jak się przyspieszało. Na początku to dźwięk był jak połączenie dźwięku z transformatora z szumem czegoś co się kręci i trze.
Teraz jest już tak głośno że to wkurza (na wolnych obrotach prawie nic nie słychać).
sprawdzałem co mi szumi i to pompa (wg. mnie i znajomego mechanika) - po obsłuchaniu silnika. Duży hałas zaczyna się powyżej 2tys obrotów, ale na wolnych też szumi. Ktoś mnie jednak przed chwilą wystraszył, że to może być wał korbowy ( mechanizm różnicowy ) wiecie może jakie byłyby objawy gdyby to jednak nie była pompa tylko wał???
#8
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 19:28
Co do klopotu kol."01baca10" . Ja z tego co piszesz stawial bym na pompe .Ja mialem ja zmieniona razem z paskiem rozrzadu jakies 50 tys.km.temu.W silnikach 8 zaw. zalecaja zmieniac co jakies 100-120 tys.km.Ja ten halas mam tylko podczas jazdy nawet jak wylacze silnik.Dziekuje wszystkim za porady.Napisze jak 100% zlokalizuje i usune usterke.
#9
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 22:57
Koszty:
1. Łożysko oryginalne - 30 zł
2. Wymiana: 40 zł (po znajomosci normalnie krzykną ci 50-80 zł)
Jeszcze taka uwaga do diagnozy. Zużyte łożyska bez względu gdzie się znajdują raczej wyłącznie WYJĄ a nie FURGOCZĄ. Furgot kojarzy mi sie raczej z przeplywem powietrza przez jakąś nierowna powierzchnię.
#10
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 02:55
chłopaku co ty gadasz, sprzęgło jest pomiędzy silnikiem a skrzynią, hurgotało by niezależnie od prędkości. napewno nie to.
01baca10
zaraz zaraz, soko zależy od obrotów, to za skrzynią nie ma czego szukać, tam by było od prędkości, żaden dyfer, żaden wał.
pompa na 99% skoro ktoś osłuchiwał, to głośne gruchotanie jak by silnik umierał, otwierasz maske i słychać wyraźnie z bloku silnika. częsta awaria, nie jest to drogie, to sie poprostu zużywa i norma że sie wymienia. ja wymieniałem sam, ale w 2.0 8v wszystko można samemu z młotkiem i śrubokrętem.
#11
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 06:46
sprawdzałem co mi szumi i to pompa
koszt pompy wodnej to 110zl-kupilem wczoraj
#12
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 09:42
#13
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 11:43
ZX chlopaku ja napisalem jak bylo w moim przypadku a nie w kolegi. Wcale nie sadze ze u niego to lozysko sorzegla poza tym jesli mialbys nieco doswiadczenia z lozyskami to bys wiedzial ze wyjace lozysko slychac z kazdej strony i bardzo trudno zlokalizowac miejsce halasu.
A gdzie jest sprzeglo to mi nie tlumasz chlopak bo lozysko sprzegla wymianialem sam.
#14
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 14:49
podobny związek z tematem.
co do lokalizacji hałasu to zauważ że nie ja kazałem wysłuchiwać łożysk, pisałem żeby wysłuchiwać opony, łożyska mówiłem żeby zagdywac po tym czy od obrotów czy od prędkości, i czy są zmiany przy zakrętach, jeszcze nie widziałem hurgoczącego łożyska koła które by nie reagowało na skręty, więc wyjaśnij mi gdzie popełniłem błąd, jestem tylko człowiekiem, i do tego nie mechanikiem, więc wyjaśnij mi żebym już nikomu więcej źle nie doradzał, bo wstydził bym sie tego. chłopaku niemiało być obraźliwe, sorry, troche lekceważące, nie powinienem, taki se dogryzam z kumplami i jakoś mi sie wkręciło.