Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

plyn dostaje sie do ukl. wydechowego... ;/


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2007 - 20:55

Witam :wink:
mam taki problem... (juz kiedys pisalem ale nie mialem tyle info co dzis) "gdzies" ucieka plyn chlodniczy... mniej wiecej co tydzien trzeba dolewac okolo 1l...
nigdzie nie przecieka, wszystkie przewody, zlaczki, trojniki, rurki suche... wymieniona uszczelka pod glowica... a plyn dalej ucieka...
ale zauwazylem pewien mankament... odpalam rano autko (temp. okolo 0 st.) z rury wydechowej ani kapeczki spalin... po przejechaniu kilku kilometrow silnik rozgrzeje sie do ok 80 st. i z rurki zaczynaja wydobywac sie spaliny... biale jak mleko... jezdze na LPG i z poczatku myslalem ze to poprostu para wodna... ale znajomi tez jezdza na LPG i tak nie maja... w koncowym tlumiku zbiera mi sie sporo "jakiegos" plynu (przy zwawszym przyspieszeniu zostawiam za soba szlaczek) i wlasnie podejrzewam ze to wlasnie petrygo ktore ubywa... :???: wyczytalem gdzies ze plyn przez jakas uszczelke moze se dostawac do ukladu wydechowego...
czytalem cos o jakiejs uszczelce przy "plaszczu wodnym" ale nie mam pojecia gdzie to jest... :cry:
co o tym sadzicie?? i jak mozna usunac ta usterke...



#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2007 - 21:08

BenQ, masz taki sam motor jak ja w Vectrze, nie wie co im jest, ale mój tez gubi wodę :(
Co do strużki, to jest to normalne zachowanie, tak samo jak para wodna z rury (zobacz ile musiało by się go wylać, żebyś zostawiał strugę za sobą :) )


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2007 - 21:15

no fakt... ale z drugiej strony to ostatnio duzo nie jezdze (jakies 100km tygodniowo...) a tego plynu juz troche podolewalem i wydaje mi sie ze moglo sie go troche zebrac w koncowym tlumiku wymieszanego z woda...
no i cos slyszalem ze jak dostanie petrygo do wydechu to bedzie na bialo kopcil i tak jest i to tylko jak sie motorek rozgrzeje... ;/

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2007 - 21:34

i to tylko jak sie motorek rozgrzeje

może to wskazywać na uszkodzony blok lub głowica, ale w tych silnikach to rzadkość :shock:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 03 stycznia 2007 - 21:53

BenQ płaszczem wodny nazywamy kanały wodne w bloku i głowicy tam żadnej uszczelki nie ma jedyna uszczelka to miedzy blokiem a głowicą jak płyn chłodzący dostaje się do układu wydechowego przyczyną jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub krzywa głowica lub blok(jak blok to prze...........rąbane)
Płyn zostaje wtłoczony do kolektora wydechowego.
Odpal silnik i zobacz czy płyn w zbiorniczku czasem nie bąbluje co by świadczyło o przedostawaniu się gazów wydechowych do układu chłodzenia jeśli tak to uszczelka lub coś gorszego. Po zgaszeniu silnika płyn przedostaje się do układu wydechowego i rano możesz mieć takie obiawy wydobywjącego się płynu.Poszukaj jakiegoś starego mechanika i pogadaj może wystarczy jeszcze raz zrobić planowanie głowicy.Jeśli przy wymianie uszczelki tego nie zrobiłeś to błąd kosz mały a masz pewność że głowica jest prosta i będzie idealnie przygniatać uszczelke do bloku.
Powodzenia
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#6 OFFLINE   schumi

schumi
  • 49 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Krapkowice(Opolskie)

Napisany 03 stycznia 2007 - 23:06

A ja stawiam na peknieta glowice!Objawy sie zgadzaja.Jak sie nagrzeje to pekniecie sie otwiera i ciagnie plyn.Zawiozlbym do spawdzenia glowice,powinni znalezc pekniecie jesli bedzie.
Pozdrawiam!

#7 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 stycznia 2007 - 23:11

A JA stawiałbym na uszczelkę pod głowicą :mad: .Już kiedyś pisalem do kolegi BENQ , poprzednia moja oma A miała taki objaw. Wszystko szło w wydech. Kłęby białego dymu. :bad: . No ale może to byc coś innego :?: . Pozdro.

#8 OFFLINE   gitman136

gitman136
  • 87 postów
  • Dołączył: 14-11-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 04 stycznia 2007 - 00:43

wyklucz uszkodzenie parownika nie przełączając na LPG... mało prawdopodobne!
Jesli dymi odkręć korek od zbiorniczka na płyn chłodniczy i sprawdz czy lecą bombelki (albo objaw wypychania płynu)

jeśli zalano ci olej na gorący silnik albo z kilku innych powodów to mogło się to skończyć pęknięciem głowicy
żadna alfa nie ma szans przy omedze!

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2007 - 16:04

dzieki wielkie... :wink:
no teraz to tez mi sie wydaje ze glowica bedzie przyczyna...
a niedawno wymienialem uszczelke pod glowica bo wydmuchalo... i mowilem temu gamoniowi (mehanikowi) ze mam druga glowice i ze jak cos to moge ja przywiezc i moze bedzie lepsza bo nigdy nie chodzila na gazie... to mowil ze z ta moja jest wszystko ok... i sie narobilo... musze to jutro koniecznie sprawdzic... bo w sobote w trase... mam nadziej ze autko wytrzyma... :???: bo juz nie zdaze nic zrobic :sad:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2007 - 17:51

Struzka wody z rury wydechowej to oznaka dobrego spalai - para wodna, przyjzyjcie sie na hondy civic - tam przy ruszaniu wrecz woda ciurkiem leje sie z rury wydechowej :lol: czyżby wszystkie miały popekane głowice??? :lol: dajcie spokój

#11 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2007 - 21:08

Też mam kłęby białego dymu i ani grama płynu nie dolewam.
Sprawdź chłodnicę lub nagrzewnicę.

Chłodnica jest osłonięta, więc nie widać od tak. Ze względu na temperaturę płyn bardzo szybko odparuje i wilgoci nie zobaczysz. Jeśli jednak masz płyn a nie wodę to pozostaną wyraźne zacieki.
Jeśli chodzi o nagrzewnicę to wykręcasz schowek pasażera (5 x nasadka nr 8 ) i nagrzewnicę masz w rękach.

zbiera mi sie sporo "jakiegos" plynu (przy zwawszym przyspieszeniu zostawiam za soba szlaczek)

A może to woda po prostu?

Struzka wody z rury wydechowej to oznaka dobrego spalai

Zgadza się.

Dodany obrazek





ps. Jakby co, to mam i chłodnicę i nagrzewnicę i nawet silnik. :wink:

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2007 - 09:42

ps. Jakby co, to mam i chłodnicę i nagrzewnicę i nawet silnik. :wink:


:lol: akurat tez mam czesci bo kiedys mialem dwie omegi i jedna rozebralem :D

sam juz nie wiem co teraz myslec bo nagrzewnica byla wymieniana jakos w marcu raczej u porzadnego mechaniora...
po weekendzie musze znalezc jakas kanciape i sam sie tym zajac... :wink:
i moze sie wszystko okarze... ale przedtem jeszcze podjade na planowanie glowicy ponownie...
dzieki all :grin:
pozdrawiam

#13 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 12 stycznia 2007 - 23:35

mialem podobny problem w calibrze klienta, po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety, a to przez wode ktora byla zima w ukladzie, ale silnik padl dopiero po okolo 6 miesiacach jezdzenia
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#14 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 12 stycznia 2007 - 23:36

mialem podobny problem w calibrze klienta, po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety, a to przez wode ktora byla zima w ukladzie, ale silnik padl dopiero po okolo 6 miesiacach jezdzenia
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#15 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 stycznia 2007 - 11:28

teraz to juz nie wiem sam... ostatnio zrobilem troszke kilometrow na trasie i tylko przed wyjazdem dolalem 0,5litra plynu... i od tygodnia zeszlo tylko troszke i taki stan sie trzyma... heh... no to teraz podejrzewam nagrzewnice... a jak to blok i silnik padnie to wstawie wiekszy albo kupie Ome B za jakis czas :wink: :lol:

a tak naprawde to Omesie sa kaprysne jak kazda kobieta... :mrgreen:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ