Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kod błędu 98 w silniku V6 2,5


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2009 - 08:40

98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break
Czujnik tlenu - sonda lambda, otwarty obieg, przerwany obieg

Pytanko jest następujące:
której sondy dotyczy ten błąd?? Prawej czy lewej ??

 


#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2009 - 09:05

po stronie kierowcy




 


#3 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lipca 2009 - 09:12

Jednak porażka, wymieniłem tą sondę i lipa, błąd nie zniknął, za to pojawił się kolejny:

129 - Za niskie napiecie zaworu wartosci rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego (EGR)
Moduł sterujacy rozpoznaje poprzez wewnetrzny analityczny układ logiczny zakłócenie działania w obwodzie pradowym.
(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie pradowym)
Dotyczy zacisków:
12, 23, 30, 37, 50

I to by się zgadzało, ponieważ mój EGR jest zaślepiony, z tym że nie wiem czy dobrze, jest jakiś złoty sposób na niego ??

 


#4 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 17:35

No i tak jak myślałem - zero odpowiedzi :(

 


#5 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lipca 2009 - 18:42

No i tak jak myślałem - zero odpowiedzi :(


A chociaż miałeś w reku miernik i sprawdziłeś, czy przewód od sondy jest nieuszkodzony?
Zaciski 47 i 10 na kompie.

#6 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 21:18

Tak miałem, nawet rozbebeszyłem całłą wiązkę żeby to sprawdzić.
Podłączone są dobrze. Dodam jeszcze, że ten silnik siedzi w Kadecie E więc poroszę nie bierzcie mnie za laika ;)Oto wszystkie błędy, które mi wyświetla:
145 immobiliser nieprawqidłowy sygnał, uszkodzony lub zerwany obieg (jest zrobiony na stałę, więc błąd występuje poneważ komp myśli, że kluczyk nigdy z niego nie jest wyciągnięty)
46 przekaźnik pompy powietrza, za duże napięcie(może występować raczej w Vectrze, bo nie ma odkurzacza)
98 - O2 sensor 2 za niskie napiecie obwodu
Czy to napewno jest ta sonda po stronie kierowcy ?? Tą właśnie zmieniałem i nic :(
Najlepsz jest to, że jak odłączę po kolei najpierw jedną sondę i sprawdzę błędy to nic się nie zmienia, a póxniej jak podłączę ją spowrotem i odepnę drugą to też się ni9c nie zmienia w błędach :(
31 czujnik obrotów wału, brak sygnału (jest podłączony, ale wywala go, bo jest inny obrotomierz i się troszkę nie zgrywa)

 


#7 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 lipca 2009 - 21:23

ECM podaje napięcie referencyjne na ten czujnik???

#8 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 21:32

DAFik Chodzi ci o sondę ??
Wiesz tego nie sprawdziłem.
Chodzi o plusa na wtyczce sondy konkretnie pin c ??

 


#9 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 08 lipca 2009 - 17:59

Tak. Napięcie referencyjne około 450mV na gnieździe (nie wtyczce) sondy.

#10 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 17:26

Kurde nie miałem czasu, żeby to sprawdzić, ale zauważyłem jeszcze jedno, na wolnych obrotach zdarza mu się falować, tak jak by był przepływomierz uszkodzony. Z tym że nie jestem na 100% pewien, czy dobrze podłączyłem podciśnienia. Ma ktoś może jakąś polską wersję schematu ? Te co znalazłem nic mi nie mówią

 


#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 17:36

Na forum wśród postów Usera dunaj2 znajdziesz do ściągnięcia książkę Sam Naprawiam Omega - tam na ostatnich stronach jest część schematów do Omegi po polsku - może pomoże



 


#12 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 00:17

Więc, chyba nie dam rady sprawdzić mV. Mój miernik jest tylko do 200mV :(
Aczkolwiek, chciał pokazać więcej niż 200.
Na gnieździe sondy (od kompa) na pinie C pokazywał nieskończenie dużo mV, ale to przez to że jest za mały

 


#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 07:14

200 mV to 0,2V - nie masz takiego o wartościach 10V czy 5V?? - nie musi być mV możesz sobie poprzeliczać - wierzyć mi się nie chce że na tym mierniku takich wartości nie ma



 


#14 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2009 - 16:56

W sumie racja, po patrzę jeszcze raz, może jutro będzie na to chwila ;)

 


#15 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 16:18

Więc tak. Jak już dopadłem się do miernika w chwili czasu, to wyszło na to, że obie sondy pracują w innym zakresie.
Ta co w omedze byłaby po stronie kierowcy pracuje od 450mV do 889 mV i w sumie napięcie cały czas wolno rosło, w momenice gazowania silnikiem nie zmieniało się nic.
Natomiast druga sonda pracowała w zakresie od około 150mV do 350mV, przy czym w momecie gazowania silnikiem była wyraźna reakcja - zwłaszcza po puszczeniu gazu.
Po resecie kompa na gniezdach (bez podłączonych sond było 450 albo 490mV (już dokładnie nie pamiętam)
Czy to znaczy że sonda ( którą już raz wymieniłem) ta od kierowcy jest do wymiany??

 


#16 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 19:19

hmm, gdzieś jest porada o nielatającej sondzie - sprawdź w sprawdzonych poradach - tam beast opisał jakiś myk - nie pamiętam dobrze



 


#17 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 19:33

31 - Brak sygnału obr/min z silnika
- Zapłon ZAŁ
- Predkosc obrotowa silnika wynosi poniżej 23 obr/min
- Nie zapamietane nastepujace kody usterek: 19
- Od momentu ZAŁ zapłonu nie miał miejsca żaden rozruch z prawidłowa synchronizacja
Nastepstwo:
- Dla dopasowania mieszanki oraz dopasowania zapotrzebowania użyte beda aktualne wartosci.
Dla dopasowania regulacji biegu jałowego oraz dopasowania krzywych użyte beda obliczone wartosci.
Wskazówka:
Gdy właczony jest zapłon, wyswietlany jest zawsze kod usterki 31. Jak tylko odebrany bedzie przy rozruchu sygnał predkosci obrotowej silnika od impulsatora, usterka bedzie przy bezbłednym układzie natychmiast skasowana i nie zostanie zapamietana.
Dotyczy zacisków: 48, 49

Przy tym błędzie również się trochę zastanawiam, gdyż to co zaznaczyłem na czerwono w sumie mówi o tym, że włączony zostaje system awaryjny i to może mieć wpływ na to że sonda świruje. Jak sądzicie dobrze to główkuję ??
Kurde już z tym chekiem walczę od marca i jak narazie jest cały czas 1:0 dla niego.
Spalanie mam 13,5 l/100km w mieście, przy czym Vectra A pali max 11l przy dobrym pałowaniu. Proszę pomóżcie mi.
Zaraz jeszcze luknę na to co napisał beast

 


#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 lipca 2009 - 19:39

Spalanie mam 13,5 l/100km w mieście, przy czym Vectra A pali max 11l przy dobrym pałowaniu. Proszę pomóżcie mi.


sprzedaj omege. a ile wg ciebie powinna palic w miescie ?

31- to nie blad.




 


#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 19:40

No ale jak mierzysz na wyłączonym silniku błędy a tylko na samym zapłonie to przeczytaj wskazówkę - będziesz wiedział

A tak z ciekawości - nie masz kata zapchanego albo jakiejś dziury w wydechu??



 


#20 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2009 - 20:29

beast ten silnik jest w Kadecie E :)
Roozga kata nie ma w ogóle, wydech szczelny
Dobra dla upewnienia się, sprawdzę błędy jeszcze raz na odpalonym, z tym że wydaje mi się, że tutaj wina leży po stronie obrotomierza (dokładnie rezystora w nim). Obrotek jest od Kadetta GSi (digital) i trochę przekłamuje - pokazuje mniej. Sygnał napewno jestr podłączony. Spoko, jutro jeszcze raz sprawdzę