

Kod błędu 98 w silniku V6 2,5
#1
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2009 - 08:40
Czujnik tlenu - sonda lambda, otwarty obieg, przerwany obieg
Pytanko jest następujące:
której sondy dotyczy ten błąd?? Prawej czy lewej ??
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2009 - 09:12
129 - Za niskie napiecie zaworu wartosci rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego (EGR)
Moduł sterujacy rozpoznaje poprzez wewnetrzny analityczny układ logiczny zakłócenie działania w obwodzie pradowym.
(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie pradowym)
Dotyczy zacisków:
12, 23, 30, 37, 50
I to by się zgadzało, ponieważ mój EGR jest zaślepiony, z tym że nie wiem czy dobrze, jest jakiś złoty sposób na niego ??
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 18:42
No i tak jak myślałem - zero odpowiedzi
A chociaż miałeś w reku miernik i sprawdziłeś, czy przewód od sondy jest nieuszkodzony?
Zaciski 47 i 10 na kompie.
#6
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 21:18
Podłączone są dobrze. Dodam jeszcze, że ten silnik siedzi w Kadecie E więc poroszę nie bierzcie mnie za laika ;)Oto wszystkie błędy, które mi wyświetla:
145 immobiliser nieprawqidłowy sygnał, uszkodzony lub zerwany obieg (jest zrobiony na stałę, więc błąd występuje poneważ komp myśli, że kluczyk nigdy z niego nie jest wyciągnięty)
46 przekaźnik pompy powietrza, za duże napięcie(może występować raczej w Vectrze, bo nie ma odkurzacza)
98 - O2 sensor 2 za niskie napiecie obwodu
Czy to napewno jest ta sonda po stronie kierowcy ?? Tą właśnie zmieniałem i nic

Najlepsz jest to, że jak odłączę po kolei najpierw jedną sondę i sprawdzę błędy to nic się nie zmienia, a póxniej jak podłączę ją spowrotem i odepnę drugą to też się ni9c nie zmienia w błędach

31 czujnik obrotów wału, brak sygnału (jest podłączony, ale wywala go, bo jest inny obrotomierz i się troszkę nie zgrywa)
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 21:32
Wiesz tego nie sprawdziłem.
Chodzi o plusa na wtyczce sondy konkretnie pin c ??
#9
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2009 - 17:59
#10
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2009 - 17:26
#11
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2009 - 17:36
#12
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 00:17

Aczkolwiek, chciał pokazać więcej niż 200.
Na gnieździe sondy (od kompa) na pinie C pokazywał nieskończenie dużo mV, ale to przez to że jest za mały
#13
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 07:14
#14
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 16:56

#15
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 16:18
Ta co w omedze byłaby po stronie kierowcy pracuje od 450mV do 889 mV i w sumie napięcie cały czas wolno rosło, w momenice gazowania silnikiem nie zmieniało się nic.
Natomiast druga sonda pracowała w zakresie od około 150mV do 350mV, przy czym w momecie gazowania silnikiem była wyraźna reakcja - zwłaszcza po puszczeniu gazu.
Po resecie kompa na gniezdach (bez podłączonych sond było 450 albo 490mV (już dokładnie nie pamiętam)
Czy to znaczy że sonda ( którą już raz wymieniłem) ta od kierowcy jest do wymiany??
#16
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:19
#17
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:33
- Zapłon ZAŁ
- Predkosc obrotowa silnika wynosi poniżej 23 obr/min
- Nie zapamietane nastepujace kody usterek: 19
- Od momentu ZAŁ zapłonu nie miał miejsca żaden rozruch z prawidłowa synchronizacja
Nastepstwo:
- Dla dopasowania mieszanki oraz dopasowania zapotrzebowania użyte beda aktualne wartosci.
Dla dopasowania regulacji biegu jałowego oraz dopasowania krzywych użyte beda obliczone wartosci.
Wskazówka:
Gdy właczony jest zapłon, wyswietlany jest zawsze kod usterki 31. Jak tylko odebrany bedzie przy rozruchu sygnał predkosci obrotowej silnika od impulsatora, usterka bedzie przy bezbłednym układzie natychmiast skasowana i nie zostanie zapamietana.
Dotyczy zacisków: 48, 49
Przy tym błędzie również się trochę zastanawiam, gdyż to co zaznaczyłem na czerwono w sumie mówi o tym, że włączony zostaje system awaryjny i to może mieć wpływ na to że sonda świruje. Jak sądzicie dobrze to główkuję ??
Kurde już z tym chekiem walczę od marca i jak narazie jest cały czas 1:0 dla niego.
Spalanie mam 13,5 l/100km w mieście, przy czym Vectra A pali max 11l przy dobrym pałowaniu. Proszę pomóżcie mi.
Zaraz jeszcze luknę na to co napisał beast
#18
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:39
Spalanie mam 13,5 l/100km w mieście, przy czym Vectra A pali max 11l przy dobrym pałowaniu. Proszę pomóżcie mi.
sprzedaj omege. a ile wg ciebie powinna palic w miescie ?
31- to nie blad.
#19
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:40
A tak z ciekawości - nie masz kata zapchanego albo jakiejś dziury w wydechu??
#20
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 20:29

Roozga kata nie ma w ogóle, wydech szczelny
Dobra dla upewnienia się, sprawdzę błędy jeszcze raz na odpalonym, z tym że wydaje mi się, że tutaj wina leży po stronie obrotomierza (dokładnie rezystora w nim). Obrotek jest od Kadetta GSi (digital) i trochę przekłamuje - pokazuje mniej. Sygnał napewno jestr podłączony. Spoko, jutro jeszcze raz sprawdzę