Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zwarcie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomcat28

tomcat28
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 03 lipca 2009 - 18:26

Witam, mam Omegę 1996 z silnikiem 2,0XEV 16V. I stało się coś dziwnego, a mianowicie po ostatnich ulewach w Warszawie po przekręceniu stacyjki palą się wszystkie kontrolki, ale po przekręceniu w pozycję start słychac tylko uderzenie bendyksu i wszystko gaśnie, po czym wszystkie kontrolki lekko sie tylko tlą, a voltomierz pokazuje 10 V. Sprawdzałem błędy, nic nie pokazało. Co to może być? Pomóżcie proszę!!!

#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2009 - 18:49

słaby styk - masa, przewód zasilający, klemy...., dodam jeszce upalona cela w aku....

#3 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 lipca 2009 - 18:49

Alternator, regulator napięcia ?

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2009 - 19:20

Alternator, regulator napięcia ?


No jak - jeszcze silnika nie odpalił :) - to altek jeszcze nie pracuje :)



 


#5 OFFLINE   tomcat28

tomcat28
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 03 lipca 2009 - 20:05

słaby styk raczej odpada, tym bardziej że po kilku minutach kontrolki działąją jak należy, akumulator naładowany na opór, że jak włącze wszystkie odbiorniki to nawet żadnej zmiany w oświetleniu wewnętrznym.

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 lipca 2009 - 20:23

a stacyjka??



 


#7 OFFLINE   tomcat28

tomcat28
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 03 lipca 2009 - 20:30

raczej mi się wydaje że rozrusznik robi zwarcie bo po przekręceniu stacyjki bendyks się rusza, i w tym momęcie robi się ciemno na tablicy, po odpuszczeniu kontrolki tylko się żarzą światła świecą jak świeczki a górne oświetlenie wnętrza w ogóle nie świeci. Po kilku minutach wszystko świeci normalnie.

#8 OFFLINE   tomcat28

tomcat28
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 05 lipca 2009 - 07:12

Witam ponownie, wymontowałem altek, rozrusznik, sprawdziłem voltomierzem między klemą masową a minusowym biegunem akumulatora, i pokazało 12,4, żarówka również świeci więc zwarcie, tylko czego. A i jeszcze odłączałem stacyjkę to też nic nie dało.
Ktoś ma jakieś pomysły jak zlokalizować to holerstwo?

#9 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2009 - 09:09

ja bym jednak stawial na slaba mase.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#10 OFFLINE   tomcat28

tomcat28
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 05 lipca 2009 - 15:32

ja bym jednak stawial na slaba mase.


tylko że słaba masa nie powoduje zwarcia w instalacji, a tu ewidentnie jak podłącze klemy to mi się robi 10,4V a po za tym jak wcześniej mówiłem że jak podłącze żarówkę
między kleme masową a masę w akumulatorze to się świeci:(

#11 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 05 lipca 2009 - 19:19

Jeśli żarówka wpięta w szereg świeci, masz duży upływ prądu (rząd nawet kilku A). Szukaj obwodu który pobiera ten prąd. Z opisu na pierwszy ogień wziąłbym rozrusznik.

#12 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lipca 2009 - 19:25

sprawdz jeszcze mase, podlacz klemy pod akumulator i sprawdz voltomierzem napiecie pomiedzy klema a masa na silniku, w momencie krecenia przy dobrym polaczeniu powinienes miec zero. jezeli cos pokaze to znaczy ze masa slaba.

Jeśli żarówka wpięta w szereg świeci, masz duży upływ prądu (rząd nawet kilku A). Szukaj obwodu który pobiera ten prąd. Z opisu na pierwszy ogień wziąłbym rozrusznik.


zalezy kiedy ta zarowka swieci, jezeli wszystkie odbiorniki wylaczone to nie powinna sie swiecic. w innych przypadkach ma prawo
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#13 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 05 lipca 2009 - 19:43

sprawdz jeszcze mase, podlacz klemy pod akumulator i sprawdz voltomierzem napiecie pomiedzy klema a masa na silniku, w momencie krecenia przy dobrym polaczeniu powinienes miec zero. jezeli cos pokaze to znaczy ze masa slaba.



zalezy kiedy ta zarowka swieci, jezeli wszystkie odbiorniki wylaczone to nie powinna sie swiecic. w innych przypadkach ma prawo



Naturalnie wypowiedziałem się w kontekście "innych przypadków".

Odłącz przewody od rozrusznika, grube razem tak aby nie zwarły do masy, cienki w powietrze i zrób pomiar upływu prądu żaróweczką. Wyeliminujesz/ potwierdzisz uszkodzenie rozrusznika.

#14 OFFLINE   tomcat28

tomcat28
  • 23 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 05 lipca 2009 - 20:57

dzięki wszystkim za zainteresowanie ale wyszło na to że piardnął akumulator, podłączyłem od szwagra z Vectry i od razu odpalił, a propos tej żarówki to na mój gust to nie jest tak jak wcześniej pisałem żadne zwarcie, tylko tworzy się obwód zamknięty i dla tego świeci, ale to moja opinia, sprawdziłem na zasilaczu - "plus" podłączyłem pod mini szlifierkę a mase puściłem przez voltomierz no i pokazał 18V, ale to taka ciekawostka
Jeszcze raz dzięki i sorry że zawróciłem wszystkim gitarę.:)

#15 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 05 lipca 2009 - 21:15

ja tak miałem jak tylko kupiłem. walnoł aku i wszystkie kontrolki sie jarzyły. niby miał te 12V ale przy próbie rozruchu napięcie spadało do 3V.