Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klekotanie w silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   janira1979

janira1979
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-06-2009

Napisany 01 lipca 2009 - 20:42

Witam serdecznie

Wiem ze temat panewek lub popychaczy był poruszany kilkukrotnie, jednakże nie mogłem znaleśc identycznych objawów co w moim - lub cos przeoczyłem.

- Silnik 2.6 V6
- Przebieg 120,000 km
- Poprzedni olej 10W40 Carlube x2, obecnie 10W40 Mobil 1. Wymiana co 10 tys km.
- Układ wydechowy szczelny
- Poziom oleju jest na maxa i nie ubywa
-Od chwili zakupu nie ma błędów na compie i zadna kontrolka nie zaswieciła się i nie swieci.

Stuki są słyszalne od dołu silnika. Dzwiek niby metaliczny, cos jak klekotanie "na mokro", nie jest to walenie metalu o metal, nic dźwięcznego - ciezko to nazwac a nagarc nie mam jak.
Zaworki graja głucho i płynnie a ich kultura pracy - wraz ze wzrostem temperatury - zmienia sie w niezauważalny sposób na bardziej płynną i cichszą.

Klekotanie zaczyna sie po 20-30 sek. od startu i trwa do momentu gdy silnik osiagnie prawidłowa temp. (87-90 C). Poźniej jego praca jest cicha i płynna w kazdym zakresie obrotów.

Kiedy silnik jest wciaż zimny wystarczy lekko zwiększyc obroty do 1000-1200rpm i to klekotanie również zniknie.

Po konktretnym nagrzaniu silnika - mam na mysli temp 90 C + kilka kilometrow, aby olej dobrze sie nagrzał - wyłączam go na 3-4 minuty. Po ponownym włączeniu klekotanie trwa kilkanaście sekund lub znika od razu po krótkim przygazowaniu (ok 3000rpm) 2, 3 razy.

Chciałbym wiedziec:
1. czy to na pewno panewki a jesli tak
2. czy jest to początkowy proces wycierania i wystarczy wymiana na nowe nominalne
3. czy mozna to zrobic bez wyciagania silnika

Jakie są wasze porady?
Jesli coś napisałem nie jasno - zadawajcie pytania

Pozdro Krzysiek :)

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2009 - 20:48

Nie wiem, czy czegoś nie mieszam, ale kiedyś muszę spróbować - jak działa pompa olejowa w tym silniku?? może być to ta pompa??



 


#3 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2009 - 21:44

również stawiam na pompe...


pojedź do mechaniora w celu zmierzenia ciśnienia na zimno i na ciepło, jak klekocze i jak nie...


jeżeli chodzi o panewki to korbowe można wymienić od spodu bez wyjmowania silnika.