Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie załączająca się klimatyzacja, cykanie przekaźnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 czerwca 2009 - 18:57

Witam
Mam następujący problem z klimatyzacją (klimatyzacja manualna, 2.5 TD Automat, 1994 r.).
Klimatyzacja wcześniej nie sprawiała najmniejszych problemów, elegancko chodziła, jak włączyłem to nie odczuwałem jej na pracy silnika (w sensie obciążenia-przeciążenia było w normie), spalanie wzrastało o około 0,3-0,4 litra/h. Bez Klimy nawiewy działają, sterowanie kierunkami powietrza również. Opis usterki:
Włączam klimatyzację, czuję iż sprężarka się załącza, po 1/2 – 1 sekundy sprężarka się odłącza, diodka na przycisku od Klimy zaczyna migać słabym światełkiem, do tego słychać/czuć na palcu cykanie przekaźnika w skrzynce pod maską, max przetrzymałem ją w takim stanie 2-3 minuty i nie zaskoczyła.
Czy to może być ten przekaźnik – uszkodził się? Wiecie jak przy pomocy multimetra go sprawdzić?
Ktoś miał coś takiego? Od czego zacząć szukanie?
Kto pyta nie błądzi

#2 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 30 czerwca 2009 - 19:25

Zacznij od wymiany przekaznika pod maską skoro cyka to oznacza że ma zwarcie i nie zzałącza sprężarki ewentualnie sprawdzić sam przełacznik.
Skoro się załącza na chwilę sprężarka to przyczcyna tkwi w przekazniku k60 ew. sprawdz bezpiecznik 33 wartość 30 A.
Pozdrawiam.

#3 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2009 - 11:07

podłączę się z moim pytaniem:

Wczoraj miałem dłuższą trasę w ulewie (jechałem cały czas na klimie, wszystko działało ok), pod koniec trasy zapaliła się kontrolka silnika. Opelscanner pokazał błąd 87 - a/c cutoff relay, po naszemu ponoć błąd przekaźnika klimatyzacji. I faktycznie, w momencie włączenia klimy czuć i widać po obrotach, że sprężarka się załącza, natomiast nie załączają się wentylatory.

Pytanie - który to dokładnie przekaźnik powinienem wziąć pod lupę? (bezpieczniki sprawdziłem, wszystkie ok)

Dodany obrazek

skorzystalem z czyjejs fotki, u mnie chyba nieco inaczej to wyglada, ale jak ktos podpowie jaki przekaźnik, to już sobie znajdę... :)


 


#4 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 lipca 2009 - 12:52

Pytanie - który to dokładnie przekaźnik powinienem wziąć pod lupę? (bezpieczniki sprawdziłem, wszystkie ok)... :)


U mnie cyka ten, który na zdjęciu jest opisany jako "Sprężarka klimatyzacji". Lecz skoro piszesz o wentylatorach to sugerował bym się ze zdjęcia iż powinieneś. się przyjrzeć temu "piętro niżej"
Kto pyta nie błądzi

#5 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2009 - 12:58

U mnie cyka ten, który na zdjęciu jest opisany jako "Sprężarka kliamtyzacji".

to u mnie raczej bedzie inny, bo sprezarka sie zalacza jak wlaczam klime, i wylacza jak wylaczam klime


 


#6 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 lipca 2009 - 13:01

Byłem w trakcie edycji postu (za wcześnie kliknąłem zapisz) jak Ty napisałeś :)
Kto pyta nie błądzi

#7 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2009 - 13:04

Lecz skoro piszesz o wentylatorach to sugerował bym się ze zdjęcia iż powinieneś. się przyjrzeć temu "piętro niżej"

heh, przekaznikow 'wentylator chlodnicy' jest 4, nie mam schematow, nie wiem, ktory jest ktory, na pewno maja zwiazek z predkoscia (biegiem) pracy wentyli, ale na slepo nie bede kombinowal...


 


#8 OFFLINE   Olej

Olej
  • 28 postów
  • Dołączył: 20-06-2009
  • Skąd: Inowrocław

Napisany 01 lipca 2009 - 19:43

Myślę że to ten zielony nad przekaźnikiem klimy, bo jak u mnie cyka jak zewre ten od sprężarki. Przy okazji podepne się pod temat. Moja sprawa wygląda tak: wczoraj sprawdziłem cewkę i oczyściłem sprzeęgiełko i elegancko przyciąga. badałem napięcie pomiędzy zielonym i brązowym przy wtyczce sprężarki i wyskakiwało 0.08 max, nie napełniałem jeszcze czynnikiem bo i tak mam nieszczelną, ale zrobiłem sztuczne ciśnienie więc teoretycznie sprężarka powinna się załączać. Przydałby się schemat bo od diesla nie idzie się połapać.

#9 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lipca 2009 - 09:27

mały update:
Jednak sprezarka sie nie załącza - tzn podczas wlaczania klimy obroty wskakuja na chwile wyzej, podczas wylaczania opadaja, ale ani sprezarka, ani wentylatory sie nie zalaczaja, na desce miga kontrolka silnika z bledem 87

Myślę że to ten zielony nad przekaźnikiem klimy,

tego nie sprawdzalem, podmienialem poki co ten od sprezarki klimy i ten brazowy na gorze pod wiązką od wentylatora chlodnicy, ale caly czas to samo...


 


#10 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 lipca 2009 - 17:31

Podmiana przekaźnika nic niestety nie pomogła ;(
Macie jakieś pomysły gdzie dalej szukać problemów?

Drugie pytanie, znacie jakieś warte polecenia warsztatów od klimatyzacji w Warszawie lub okolicach?
Kto pyta nie błądzi