Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Urwana szpilka w kolektorze wydechowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 stycznia 2007 - 21:36

Witam serdecznie.

Dlugo nic sie zlego nie dzialo w mojej Omesi, jednak od jakiegos czasu wydech zaczal halasowac, co szczegolnie wyrazne bylo po odpaleniu z rana.

Udalem sie do mechaniora, przejrzelismy wydech (nota bene tlumiki wymienialem na nowe miesiac temu) i podejrzenia padly na sam kolektor i jego okolice. Faktycznie, po odkreceniu oslon i dokladnym przyjrzeniu sie i wsluchaniu (na tyle dokladnym na ile jest to mozliwe przy zackanym po brzegi komory silniku 3.0) okazalo sie, ze jedna ze szpilek jest urwana i powoduje nieszczelnosc.

Mechanior naswietlil mi troche apokaliptyczna wizje naprawy, mowil o ewentualnych problemach z wydlubaniem urwanej szpilki oraz z samym zdjeciem kolektora, do czego niby trzeba opuscic silnik. Troche mnie to wszystko przeraza, ale chyba nie ma wyjscia.

Tak sie zastanawiam jakie Wy macie doswiadczenia ze zlamanymi szpilkami (w archiwum niewiele znalazlem ;))

I jeszcze jedno, chcialbym sie przygotowac na ewentualnosc, ze walniety okaze sie takze kolektor. Na oryginal nie mam zamiaru wydawac majatku, wiec zaczalem rozgladac sie na Allegro za zamiennikami.

Znalazlem niestety tylko to:

Allegro 1

Jesli ktos wie gdzie alternatywnie mozna poszukac kolektora do mv6, to bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie info.


Z omegowym pozdrowieniem....

#2 OFFLINE   DAMIAN

DAMIAN
  • 92 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Piekło:)

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:16

Rowniez mialem kiedys taki problem z urwana szpilka dalo sie ja wyciagnac ale trzeba na to poswiecic troszke czasu u mnie mechanik dospawal do zerwanej szpilki sama glowke sruby i po kilku spawaniach udalo sie ja wykrecic mozesz sprobowac moze tez sie uda pozdrawiam

#3 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:18

Wielkie dzieki, dorobienie do niej "łebka" to łebski pomysł :)
Z omegowym pozdrowieniem....

#4 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2007 - 00:34

ja tez myslalem ze to szpilka ale u mnie okazala sie uszczelka 4,5 godz wydobywalem kolektor, milej zabawy

#5 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 stycznia 2007 - 06:49

Niestety, czy szpilka, czy uszczelka, to kolektor i tak trzeba wykopac :neutral:
Z omegowym pozdrowieniem....

#6 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2007 - 14:58

Wielkie dzieki, dorobienie do niej "łebka" to łebski pomysł :)


a czy u Ciebie dotyczy to lewego kol. bo na tej aukcji jest lewy i jakoś podejrzanie tani nawet jak na używke.
Ale częstą przyczyna głośnej pracy jest tez urwanie rurek odpowietrzających ,gdzieś o tym czytałem ,ale już nie pamiętam gdzie.
Fakt że niezależnie co się w końcu okaże jeżeli dotyczy to lewej strony to trzeba silnik opuszczać.

#7 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 stycznia 2007 - 18:57

Dokladnie, halas pochodzi z lewej strony...mam tylko nadzieje, ze to jednak nie kolektor, jak sie rozlozy to sie okaze...jakby co, faktycznie, ta uzywka nie jest droga :)
Z omegowym pozdrowieniem....

#8 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 03 stycznia 2007 - 21:05

Ja rowniez wymienialem kolektor ale w 2.0
Na szczescie szystkie srubki odkrecily sie jak z masla i zadna szpilka nie pekla.
Przed okrecaniem ich zalej sruby solidnie WD-40 i odczekaj przynajmniej 15 minut.
Co do urwanej szpili - oby tylko pekla tak zeby troche wystawalo bo inaczej do czego dospawasz "łeb". Pozostanie rozwiercanie śruby a to już nizbyt prosta sprawa zwazywszy na kiepski dostęp. Uszczelke wymien obowiazkowo.

Kolektor ? Napisz hurtem do wszystkich sprzedajacych czesci do MV6 czy maja i ile chca. Dostaniesz caly przekroj ofert i wybierzesz najlepsza. Ja zawsze tak robie i kupuje wszystko okazyjnie :) Za kolektor dalem 120 zl a chodza minimum po 250 zł. Do 3.0 nie powinien byc drogi bo ponoc zadziej pekaja i nie sa az tak cenne...

Powodzenia i udanego wyciagania szpilki, nie bedzie tak zle tylko nie daj sie mechanikowi wycyckac bo oni jak widza ze ktos panikuje to za raz ciagna kase :wink:

#9 OFFLINE   schumi

schumi
  • 49 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Krapkowice(Opolskie)

Napisany 03 stycznia 2007 - 22:22

Tylko przed zalozeniem kolektora sprawdz czy powierzchnia gdzie dolega uszczelka jest rowna.Bo slyszalem ze lubia sie wykrzywiac te kolektory(roznica nawet paru mm)a wtedy nawet nowa uszczelka Ci tego nie uszczelni. Pozdrawiam!

#10 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2007 - 22:26

[quote name='"Dextran"']
Kolektor ? Napisz hurtem do wszystkich sprzedajacych czesci do MV6 czy maja i ile chca. Dostaniesz caly przekroj ofert i wybierzesz najlepsza. Ja zawsze tak robie i kupuje wszystko okazyjnie :) Za kolektor dalem 120 zl a chodza minimum po 250 zł. Do 3.0 nie powinien byc drogi bo ponoc zadziej pekaja i nie sa az tak cenne...

Tu się mylisz wcale przy V-kach nie jest to taka żadka sprawa pęknięty kolektor ,a za 250 to nie wiem czy gdzieś dostaniesz ten to okazja i dobrze go trzeba sprawdzić za takie pieniadze
hm.... tylko jak?
a jak chcesz to mogę Ci polecić tego gościa mariuszborowka@interia.pl
zapytaj u niego za ile?
fakt że lewy powinien być tańszy bo rzadziej pekają właśnie lewe

#11 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2007 - 11:24

ja tez myslalem ze to szpilka ale u mnie okazala sie uszczelka 4,5 godz wydobywalem kolektor, milej zabawy


a przy tym trzeba jeszcze wytargać i który wyciągałeś?

Dokladnie, halas pochodzi z lewej strony...mam tylko nadzieje, ze to jednak nie kolektor, jak sie rozlozy to sie okaze...jakby co, faktycznie, ta uzywka nie jest droga :)


i co sie faktycznie okazało?