Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koło pasowe wału !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nol22

nol22
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: na śląsku

Napisany 28 czerwca 2009 - 20:55

witam klubowiczów mam problem z omegą 2,0 dth własnie zabrała mi ją laweta zerwało sie koło pasowe wału koło powlekane gumą znalazłęm takie koło ale z modelu 2,2 dti i moje pytanko brzmi??? czy to koło z 2,2 dti pasuje do mojej omci prosze o szczere doradziena z góry dziekuje pozdrawiam :mad:

#2 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 czerwca 2009 - 11:06

Pasuje.
Tylko nie kupuj używanego. Jeżeli będziesz to koło wymieniał w warsztacie to przypilnuj żeby równiez wymienili uszczelniacz na wale (koszt około 40 zł).

#3 OFFLINE   nol22

nol22
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: na śląsku

Napisany 29 czerwca 2009 - 11:34

wymieniam to na śląsku takie koło kosztuje 400 zł. a o uszczelniaczach nic mi nie mówili ale zaraz zadzwonie do motoryzacyjnego i bede wiedział wiecej dzieki bardzo

Własnie jest to wymontowywane i uszczelniacze są ok czy je kupywac czy na te stare uszczelniacze moge załozycz nowe koło pasowe

#4 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 czerwca 2009 - 13:01

Wymiana uszczelniacza nie jest konieczna ale zalecana ( koszt 40 zł). Miałem taki przypadek, że nie wymieniłem tego szczelniacza przy zmianie koła pasowego i po niecałym roku koło znowu było do wymiany poniewaz uszczelniacz zaczą puszczać olej i szlak trafił gumę tłumiacą.
Niestety przy wymianie mechanik nie wspomniał o takiej mozliwości.

#5 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:35

Podkleję się pod temacik i mam takie pytanko?? u mnie na kole pasowym ta guma zaczyna właśnie odpadać i mam zamiar kupić jakieś używane w dobrym stanie ale zauważyłem ze niektóre koła maja jakieś nawiercane dziurki na brzegach najczęściej są to dwie.
czy to jest już tak fabrycznie ?? jeżeli kupie takie koło to nie będzie problemu z wymianą w V6?? w sensie że trza coś wyważać??
z góry wielkie dzięki za pomoc:)

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:41

te nawiercenia to właśnie w celu wyważenia tego koła , o ile myślę o tym co Ty , pytasz o te na brzegu koła ? , jak wymienisz nic nie musisz wyważać

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   lodzio

lodzio
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-01-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 20 sierpnia 2010 - 11:45

Ja dopisze małą poradę dla potomnych mających omege B FL X20DTH.
Półtora roku temu pękło mi koło pasowe - wymiana na nowe.
Po roku znowu pękło - wymiana na nowe
Trzy miesiące później znów - wtedy zaczęliśmy z mechanikiem szukać przyczyny.
Okazało się, że pompa wspomagania jest walnięta i w pewnym momencie zatrzymywało się koło napędowe od pompy wspomagania. Jako, że wszystkie koła są metalowe oprócz koła pasowego wału korbowego - to była to najsłabsza część układanki która pękała.
Koszt naprawy - około 900 zł ( uzywana pompa z łapą to koszt około 300 zł ), trzeba zdemontować również pompę klimatyzacji ponieważ znajduje się na tej samej łapie przez co naprawa jest troszkę droższa i oczywiście nowe koło pasowe wału korbowego :/

#8 OFFLINE   lewy1010

lewy1010
  • 43 postów
  • Dołączył: 09-04-2009

Napisany 28 listopada 2011 - 19:09

Witam mi pękło rok temu i założyłem nowe i lipa drgania buczenie nie te auto wymienione dwa napinacze dwa paski i teraz alternator bo siadły łożyska aż rozwaliło kółko od napędzania paska piszczy coś rano szumi jak się rozgrzeje to troszkę spokój ale widzę że pasek faluje i nowy napinacz t brak mi sił ręce opadają dodam że koło nowe jest z wierzchu metalowe a stare miało więcej gumy nie wiem czy coś z nim nie tak niedługo cala omeśka się rozpadnie pomocy co sądzicie na ten temat

#9 OFFLINE   pat75

pat75
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-05-2011

Napisany 13 maja 2012 - 21:31

Witam mi pękło rok temu i założyłem nowe i lipa drgania buczenie nie te auto wymienione dwa napinacze dwa paski i teraz alternator bo siadły łożyska aż rozwaliło kółko od napędzania paska piszczy coś rano szumi jak się rozgrzeje to troszkę spokój ale widzę że pasek faluje i nowy napinacz t brak mi sił ręce opadają dodam że koło nowe jest z wierzchu metalowe a stare miało więcej gumy nie wiem czy coś z nim nie tak niedługo cala omeśka się rozpadnie pomocy co sądzicie na ten temat


przeszlem to samo i mam ten sam problem .drgania i szumienie. dodam ze jestem po wymianie drugiego kola, bo pierwsze wogle nie liniowalo sie z reszta kol .nowy napinacz ,ale moze tez trzeba zmienic na drugi ,bo to tani zamiennik i pewnie nie napina prawidlowo paska .zauwazylem ze pasek drga pomiedzy klima a kolem pasowym

#10 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 14 maja 2012 - 07:32

Ja jestem dopiero przed wymianą koła i mój mechanik powiedział mi żebym kupił używane jeśli nie stać mnie na porządne nowe. Koszt takiego porządnego to podobno 500 zł a z tego co obdzwoniłem szroty to używkę można kupić za 100 zł. Mówi że jak kupię nowy tani zamiennik za 200 zł to będą cyrki. Powiedział mi jak sprawdzić używkę czy się jeszcze nadaje i mówi że będzie dobrze.

A jak u Was wyglądało to że te koło kończyło swój żywot?? Bo u mnie przy odpaleniu i gaszeniu samochodu jest taki dziwny pisk. I pojechałem do warsztat i mechanik złapał za koło i od razu mówił że jest do wymiany. I mówi że w miarę szybko trzeba wymienić bo później jak walnie podczas jazdy to może coś jeszcze uszkodzić.

#11 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 14 maja 2012 - 08:35

Powiedział mi jak sprawdzić używkę czy się jeszcze nadaje i mówi że będzie dobrze.


Podziel się... Jak sprawdzić?

#12 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 14 maja 2012 - 09:32

Po pierwsze, sprawdzić gołym okiem czy guma nie jest popękana, poszarpana itd. Jeśli jest dobra to z 30, 50 cm upuścić koło na twardą powierzchnie (beton, kostka brukowa :p ) i słuchać odgłosu. Jeśli guma jest dobra to koło wydaje jeden dźwięk a jeśli jest już guma rozwalona to będzie słychać podwójny dźwięk. Najpierw jeden a później drugi. Taki specyficzny dźwięk. I on mi to demonstrował na kołach od polówki chyba i powiem Wam że między nowym a starym różnice usłyszy nawet głuchy :p

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 09:51

No ja bym tej metody nie stosował. Rzucanie kołem to naprawdę jedna z lepszych metod żeby je uszkodzić...

#14 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 14 maja 2012 - 19:24

hehe, jeśli ktoś rzuca z "umiarem" to raczej nie zepsuje a łatwo i szybko rozpozna czy dobre czy nie. Ja dziś dorwałem ładne kółeczko za 100 zł. Jak nówka prawie. Jutro kupie uszczelnienie i jadę na warsztat wymienić.

#15 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 17 maja 2012 - 11:09

Koledzy wymieniłem już koło i teraz nie wiem czy to wina koła czy paska. Stare wymieniłem na używane ale te stare co miałem było tak popękane że w gumę można było włożyć wkrętak. A te używane jest dobre tylko teraz na wolnych obrotach trochę dziwnie chodzi. Podczas jazdy rewelacja, żadnych problemów, a na wolnych słychać tak dziwny dźwięk. Czy to może być coś z paskiem jeśli nie jest popękany??




Koledzy zdjąłem pasek i wychodzi na to że to problem z napinaczem. Czy to normalne że napinacz po ściągnięciu paska cofa się ale nie do samego końca. Nie wiem jak to opisać ale napinacz po wciśnięciu wraca do takiej pozycji jak jest gdy trzyma pasek (no może troszkę dalej) ale ręką mogę go popchnąć jeszcze dalej. I kółko ma lekki luz. Powinno mieć??




Koledzy proszę pomóżcie bo boje się tak jeździć bo jak pierdzielnie to może być lipa.

#16 OFFLINE   Przemo87

Przemo87
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-08-2010

Napisany 01 sierpnia 2012 - 21:03

Witam koledzy niestety i mnie to dopadło najpierw pompa wspomagania, wczoraj w trasie pompa wodna a dziś znalazłem zdewastowane koło pasowe wału:masakra:
no i nasuwa się pytanie czy używka czy nówka do 300 zł.
Dodam że za rok - max 2 lata pożegnam się z maszynką bo rudy ją zżera:mad:
Co radzicie?

#17 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2012 - 21:42

odbierz PW

 


 


 


#18 OFFLINE   Przemo87

Przemo87
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-08-2010

Napisany 03 sierpnia 2012 - 00:18

Koło kupione i wymienione:)
pozdro

#19 OFFLINE   razor9103

razor9103

    FWD sucks !

  • 135 postów
  • Dołączył: 15-10-2010
  • Skąd: Kraków/Zabierzów
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 18 sierpnia 2013 - 13:47

cześć, sory za odgrzanie rocznego kotleta :p

dziś i mnie dopadło rozwalone koło pasowe w 2.0 DTI, moje pytanie brzmi, jak odkręcić to ustrojstwo? jest jakiś skuteczny sposób? wymiana uszczelniacza jest konieczna? jestem w stanie to wymienić bez kanału?