


Koło pasowe wału !!!
#1
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 20:55

#2
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2009 - 11:06
Tylko nie kupuj używanego. Jeżeli będziesz to koło wymieniał w warsztacie to przypilnuj żeby równiez wymienili uszczelniacz na wale (koszt około 40 zł).
#3
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2009 - 11:34
Własnie jest to wymontowywane i uszczelniacze są ok czy je kupywac czy na te stare uszczelniacze moge załozycz nowe koło pasowe
#4
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2009 - 13:01
Niestety przy wymianie mechanik nie wspomniał o takiej mozliwości.
#5
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:35
czy to jest już tak fabrycznie ?? jeżeli kupie takie koło to nie będzie problemu z wymianą w V6?? w sensie że trza coś wyważać??
z góry wielkie dzięki za pomoc:)
#6
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 20:41
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#7
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2010 - 11:45
Półtora roku temu pękło mi koło pasowe - wymiana na nowe.
Po roku znowu pękło - wymiana na nowe
Trzy miesiące później znów - wtedy zaczęliśmy z mechanikiem szukać przyczyny.
Okazało się, że pompa wspomagania jest walnięta i w pewnym momencie zatrzymywało się koło napędowe od pompy wspomagania. Jako, że wszystkie koła są metalowe oprócz koła pasowego wału korbowego - to była to najsłabsza część układanki która pękała.
Koszt naprawy - około 900 zł ( uzywana pompa z łapą to koszt około 300 zł ), trzeba zdemontować również pompę klimatyzacji ponieważ znajduje się na tej samej łapie przez co naprawa jest troszkę droższa i oczywiście nowe koło pasowe wału korbowego

#8
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2011 - 19:09
#9
OFFLINE
Napisany 13 maja 2012 - 21:31
Witam mi pękło rok temu i założyłem nowe i lipa drgania buczenie nie te auto wymienione dwa napinacze dwa paski i teraz alternator bo siadły łożyska aż rozwaliło kółko od napędzania paska piszczy coś rano szumi jak się rozgrzeje to troszkę spokój ale widzę że pasek faluje i nowy napinacz t brak mi sił ręce opadają dodam że koło nowe jest z wierzchu metalowe a stare miało więcej gumy nie wiem czy coś z nim nie tak niedługo cala omeśka się rozpadnie pomocy co sądzicie na ten temat
przeszlem to samo i mam ten sam problem .drgania i szumienie. dodam ze jestem po wymianie drugiego kola, bo pierwsze wogle nie liniowalo sie z reszta kol .nowy napinacz ,ale moze tez trzeba zmienic na drugi ,bo to tani zamiennik i pewnie nie napina prawidlowo paska .zauwazylem ze pasek drga pomiedzy klima a kolem pasowym
#10
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 07:32
A jak u Was wyglądało to że te koło kończyło swój żywot?? Bo u mnie przy odpaleniu i gaszeniu samochodu jest taki dziwny pisk. I pojechałem do warsztat i mechanik złapał za koło i od razu mówił że jest do wymiany. I mówi że w miarę szybko trzeba wymienić bo później jak walnie podczas jazdy to może coś jeszcze uszkodzić.
#11
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 08:35
Powiedział mi jak sprawdzić używkę czy się jeszcze nadaje i mówi że będzie dobrze.
Podziel się... Jak sprawdzić?
#12
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 09:32


#13
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 09:51
#14
OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 19:24
#15
OFFLINE
Napisany 17 maja 2012 - 11:09
Koledzy zdjąłem pasek i wychodzi na to że to problem z napinaczem. Czy to normalne że napinacz po ściągnięciu paska cofa się ale nie do samego końca. Nie wiem jak to opisać ale napinacz po wciśnięciu wraca do takiej pozycji jak jest gdy trzyma pasek (no może troszkę dalej) ale ręką mogę go popchnąć jeszcze dalej. I kółko ma lekki luz. Powinno mieć??
Koledzy proszę pomóżcie bo boje się tak jeździć bo jak pierdzielnie to może być lipa.
#16
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2012 - 21:03
no i nasuwa się pytanie czy używka czy nówka do 300 zł.
Dodam że za rok - max 2 lata pożegnam się z maszynką bo rudy ją zżera:mad:
Co radzicie?
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2013 - 13:47

dziś i mnie dopadło rozwalone koło pasowe w 2.0 DTI, moje pytanie brzmi, jak odkręcić to ustrojstwo? jest jakiś skuteczny sposób? wymiana uszczelniacza jest konieczna? jestem w stanie to wymienić bez kanału?