wymiana paska klinowego 2.5td
#1 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2009 - 15:39
prosiłbym o pomoc w wymianie paseak klinowego w omedze 2.5TD. Gdzie znajduje sie napinacz, w którą strone sie go luzuje, jakie klucze potrzebne itp
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2009 - 16:14
#4 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2009 - 19:15
#5 OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2009 - 09:34
tu masz przebieg paska
http://c12.wrzuta.pl...ae/zdjecia-0100
a tu jak zadziałać na napinacz
http://c12.wrzuta.pl...ae/zdjecia-0101
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 12:18
#8 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 12:41
#9 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 12:48
Jezeli masz taki silnik jak w opisie to ten "mniejszy" pasek napedza tylko i wylacznie sprezarke klimy.Mam pytanie, urwał mi sie pasek ten mniejszy od wspomagania, klimatyzacji iii jeszcze czegoś (?!). Czy w razie gdy naprawda byłaby bardziej wymagajaca tj. wymiana rolek bądz napinacza to czy moge nie wiem ok 15 km wrocic nim do domu i zostawic narazie w garazu? czy moze sie cos s..chrzanic?
A na "duzym" pasku masz altka, wspome i pompe wody.
#10 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 12:53
#11 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 14:42
#12 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 19:27
#13 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 20:29
widocznie wszystko masz do wymiany i sprawdź to koło, może przyczyną była właśnie rolka od klimy która się zatarła i dlatego pasek zdechłEh chyba mam pecha - padl mi pod feuvertem wiec tam go wepchalem - wlasnie dzwonili i potrzebna jest wymiana napinacza paska klinowego + rolki (paska od klimatyzacji) + obu paskow i za to krzykneli mi od 500 do 700 zl - ma to jakis sens?!
#14 OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 09:30
Wielkie dzieki da DamianSZ oraz KCzech za pomoc !
#15 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2011 - 00:15
Dziś własnie poczułem jak to jest nie mieć wspomagania i wystraszyłem się że pasek się urwał ale nie i tylko napinacz się w przeciny kierunek ustawił w momencie dodawania gazu w Omedze 2,5TD i mechanik mi spowrotem wepchnoł go i coś tam nasmarował i tak ujechałem 5km poczym znow to mi się stało ale juz wiedząc jak to sam go ustawiłem na pasku spowrotem. Ale boje się że to stale juz tak bedzie i co idzie to zregenerować lub naprawić czy musze cały napinacz kupić nowy?????
#16 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 18:35
Oczywiście wymienia się tylko ten amortyzatorek A nie cały napinacz
#17 OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 06:46
Hubert
#18 OFFLINE
Napisany 11 września 2012 - 19:15
PS.Ujechałem te 500 km.
#19 OFFLINE
Napisany 11 września 2012 - 21:49
A tak przy okazji,czy pasek klinowy jest kierunkowy?
PS.Ujechałem te 500 km.
Nie jest. Można zakładać dowolnie.
#20 OFFLINE
Napisany 16 maja 2013 - 12:20
Jak odkrecisz ten plastik z napisem turbo zobaczysz ze amortyzator jest przykrecony do takiej blaszki na dwu srubach wykrec ta na klucz17 i sam ci sie popuści potem jak zmienisz pasek srubokretem lu lyzka naciagniesz ta blache razem z amorkiem i wlozysz ta srube z powrotem i zakrecisz.Naj bardziej latwy i bezpieczny sposob.Przy dokrecaniu rolki po zmianie paska dokrecaj z wyczuciem bo lapa lubi peknac jak za mocno dokrecisz.15min roboty.
Idąc tą drogą nie mogłem za żadne skarby napiąc tego amortyzatorka tak aby wlazło to na ucho z silnika. Guma sie podwijala i koniec. Jak juz udało mi sie to wcisnąc to pękło ucho u góry pomiedzy uchem górnym a trzpieniem z gumką poniżej.
Rewelacja. 15 minut roboty:mad:. Teraz sie zastanawiam jak zalozyc nowy zeby nie spotkał go ten sam los. I portfel luźniejszy o 137zł. Bomba.
Bede wdzieczny za sugestie.
Aha, pasek 775mm jest za krótki, ma być zdaje sie 795mm. A ten drugi 1815mm.
Warto odkrecic ten wspornik na ktorym jest pret do wcisniecia gornego ucha, o wiele łatwiej jego doginac (bo i jest o co) niz meczyc sie od dolu.
Pozdro