Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana paska klinowego 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dzafal00

dzafal00
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-06-2009
  • Skąd: Brzesko

Napisany 25 czerwca 2009 - 15:39

witam!

prosiłbym o pomoc w wymianie paseak klinowego w omedze 2.5TD. Gdzie znajduje sie napinacz, w którą strone sie go luzuje, jakie klucze potrzebne itp

#2 OFFLINE   dominik_z

dominik_z
  • 591 postów
  • Dołączył: 31-07-2006
  • Skąd: Kuźnica Kiedrzyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2009 - 15:56

W 2.5 TD masz lancuch.

 


#3 OFFLINE   dzafal00

dzafal00
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-06-2009
  • Skąd: Brzesko

Napisany 25 czerwca 2009 - 16:14

przy rozrządzie zgadza sie jest łańcuch. Ale mi chodzi o pasek klinowy od alternatora m.in

#4 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwca 2009 - 19:15

Kolego aby wyjąć pasek klinowy musisz podważyć napinacz najlepiej grubym prętem, aby poluzować pasek. Najlepiej to zajrzyj do książki "Sam naprawiam" bo tak to trudno mi wytłumaczyć,ale postaram się jutro wstawić zdjęcia.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwca 2009 - 09:34

siakiś wielki śubokręt podważasz napinacz do góry i ściągasz pasek tylko popatrz jak był żebyś się nie motał przy zakładaniu
tu masz przebieg paska
http://c12.wrzuta.pl...ae/zdjecia-0100
a tu jak zadziałać na napinacz
http://c12.wrzuta.pl...ae/zdjecia-0101

#6 OFFLINE   dzafal00

dzafal00
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-06-2009
  • Skąd: Brzesko

Napisany 22 lipca 2009 - 12:01

ok, dzieki:) odpisze jak będą jakies postepy:)

#7 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 lipca 2009 - 12:18

Jak odkrecisz ten plastik z napisem turbo zobaczysz ze amortyzator jest przykrecony do takiej blaszki na dwu srubach wykrec ta na klucz17 i sam ci sie popuści potem jak zmienisz pasek srubokretem lu lyzka naciagniesz ta blache razem z amorkiem i wlozysz ta srube z powrotem i zakrecisz.Naj bardziej latwy i bezpieczny sposob.Przy dokrecaniu rolki po zmianie paska dokrecaj z wyczuciem bo lapa lubi peknac jak za mocno dokrecisz.15min roboty.

#8 OFFLINE   Buddy Guy

Buddy Guy
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2011

Napisany 24 października 2011 - 12:41

Mam pytanie, urwał mi sie pasek ten mniejszy od wspomagania, klimatyzacji iii jeszcze czegoś (?!). Czy w razie gdy naprawda byłaby bardziej wymagajaca tj. wymiana rolek bądz napinacza to czy moge nie wiem ok 15 km wrocic nim do domu i zostawic narazie w garazu? czy moze sie cos s..chrzanic?

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 12:48

Mam pytanie, urwał mi sie pasek ten mniejszy od wspomagania, klimatyzacji iii jeszcze czegoś (?!). Czy w razie gdy naprawda byłaby bardziej wymagajaca tj. wymiana rolek bądz napinacza to czy moge nie wiem ok 15 km wrocic nim do domu i zostawic narazie w garazu? czy moze sie cos s..chrzanic?

Jezeli masz taki silnik jak w opisie to ten "mniejszy" pasek napedza tylko i wylacznie sprezarke klimy.
A na "duzym" pasku masz altka, wspome i pompe wody.

#10 OFFLINE   Buddy Guy

Buddy Guy
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2011

Napisany 24 października 2011 - 12:53

Mam dokladnie ten silnik, czyli jest mozliwe ze jak wlaczylem na dluzej klime ktora juz sporo z wąsem nie chodzila to zerwalo mi ten pasek a on zrzucil ten wiekszy? bo maly jest porwany a wiekszy spadl.. W takim wypadku na upartego moge nie uzywac klimy i zostawic ten temat narazie w razie powazniejszych napraw?

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 14:42

możesz jeździć bez paska od klimy nic się nie stanie, a przy okazji zobacz czy koło na wale niema luzu i czy nie lata na lewo i prawo

#12 OFFLINE   Buddy Guy

Buddy Guy
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2011

Napisany 24 października 2011 - 19:27

Eh chyba mam pecha - padl mi pod feuvertem wiec tam go wepchalem - wlasnie dzwonili i potrzebna jest wymiana napinacza paska klinowego + rolki (paska od klimatyzacji) + obu paskow i za to krzykneli mi od 500 do 700 zl - ma to jakis sens?!

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 20:29

Eh chyba mam pecha - padl mi pod feuvertem wiec tam go wepchalem - wlasnie dzwonili i potrzebna jest wymiana napinacza paska klinowego + rolki (paska od klimatyzacji) + obu paskow i za to krzykneli mi od 500 do 700 zl - ma to jakis sens?!

widocznie wszystko masz do wymiany i sprawdź to koło, może przyczyną była właśnie rolka od klimy która się zatarła i dlatego pasek zdechł

#14 OFFLINE   Buddy Guy

Buddy Guy
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-10-2011

Napisany 27 października 2011 - 09:30

Dokładnie, jakby sie ktos kiedys zastanawial co sie stalo z paskami jak straci wspomaganie i bedzie mial serpentyne miedzy kolami - uwazac na pasek od klimy jak b. rzadko sie uzywa - zerwal mi klinowy lacznie z napinaczem i rolką napinacza - koszt czesci od kolegi z forum ( WARTO!!) 200 zł. Naprawa 120 zl. W pewnej "sieciowej" stacji naprawczej rzucili mi ok 800 zł za wszystko takze.. grunt to z takimi nie gadac :D

Wielkie dzieki da DamianSZ oraz KCzech za pomoc !

#15 OFFLINE   kubalek33

kubalek33
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-10-2011
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 listopada 2011 - 00:15

Witam

Dziś własnie poczułem jak to jest nie mieć wspomagania i wystraszyłem się że pasek się urwał ale nie i tylko napinacz się w przeciny kierunek ustawił w momencie dodawania gazu w Omedze 2,5TD i mechanik mi spowrotem wepchnoł go i coś tam nasmarował i tak ujechałem 5km poczym znow to mi się stało ale juz wiedząc jak to sam go ustawiłem na pasku spowrotem. Ale boje się że to stale juz tak bedzie i co idzie to zregenerować lub naprawić czy musze cały napinacz kupić nowy?????

#16 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 21 listopada 2011 - 18:35

najlepiej kupić nowy. Nie są takie drogie.
Oczywiście wymienia się tylko ten amortyzatorek A nie cały napinacz :)

#17 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 września 2012 - 06:46

Witam.Wczoraj,przypadkowo zauważyłem wzdłużne uszkodzenie pska klinowego-tak ze 2cm długie i około 3mm szerokie.Nie jest na wylot,nadszarpnięta wierzchnia wastwa,poza tym,pasek wyglada dość świeżo.Mam dwa pytanka-jutro musze zrobić autem około 500 km-jaka jest szansa,że sie uda(podejrzewam,że jakiś czas z tym uszkodzeniem już jeżdże).Pytanie drugie-oczywiście zamówiłem pasek i być może,że go dostanę przed jazdą i wsadzę w bagażnik jako zapas,tylko miałem wątpliwości czy wziąłem dobry.Długość 1815mm nada się?(auto z klimą,która jak tu czytam napędza inny pasek).Aha,i jak rozumiem przy wymianie paska długiego należy zdemontować pasek krótszy.Na co szczególnie uważać?
Hubert

#18 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 września 2012 - 19:15

A tak przy okazji,czy pasek klinowy jest kierunkowy?
PS.Ujechałem te 500 km.

#19 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2012 - 21:49

A tak przy okazji,czy pasek klinowy jest kierunkowy?
PS.Ujechałem te 500 km.


Nie jest. Można zakładać dowolnie.

#20 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 16 maja 2013 - 12:20

Jak odkrecisz ten plastik z napisem turbo zobaczysz ze amortyzator jest przykrecony do takiej blaszki na dwu srubach wykrec ta na klucz17 i sam ci sie popuści potem jak zmienisz pasek srubokretem lu lyzka naciagniesz ta blache razem z amorkiem i wlozysz ta srube z powrotem i zakrecisz.Naj bardziej latwy i bezpieczny sposob.Przy dokrecaniu rolki po zmianie paska dokrecaj z wyczuciem bo lapa lubi peknac jak za mocno dokrecisz.15min roboty.


Idąc tą drogą nie mogłem za żadne skarby napiąc tego amortyzatorka tak aby wlazło to na ucho z silnika. Guma sie podwijala i koniec. Jak juz udało mi sie to wcisnąc to pękło ucho u góry pomiedzy uchem górnym a trzpieniem z gumką poniżej.

Rewelacja. 15 minut roboty:mad:. Teraz sie zastanawiam jak zalozyc nowy zeby nie spotkał go ten sam los. I portfel luźniejszy o 137zł. Bomba.

Bede wdzieczny za sugestie.

Aha, pasek 775mm jest za krótki, ma być zdaje sie 795mm. A ten drugi 1815mm.

Warto odkrecic ten wspornik na ktorym jest pret do wcisniecia gornego ucha, o wiele łatwiej jego doginac (bo i jest o co) niz meczyc sie od dolu.

Pozdro