Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odłączenie przepływomierza - jaka powinna być reakcja?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwca 2009 - 19:39

Witam wszystkich.
Jaka powinna być reakcja pracującego silnika na odłączenie wtyczki od przepływomierza? W moim przypadku zarówno na benzynie jak i na gazie silnik gaśnie po kilku sekundach. Czy tak być powinno?
Dodam, że na gazie samochód radzi sobie bardzo dobrze. Na benzynie z kolei pracuje równo na wolnych obrotach, ale po wciśnięciu pedału gazu dusi się i wchodzi na obroty dość opornie.
Omega A z 1990 roku, automat, C20NE, gaz II-gen.

#2 OFFLINE   Lukas-l61

Lukas-l61
  • 330 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Działdowo

Napisany 23 czerwca 2009 - 20:33

Gasnięcie po odłączeniu przepływomierza jest normalne a spróbuj go odpiąć na wyłączonym silniku i zapal dopiero i zobacz jakie będą reakcje

#3 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2009 - 13:50

spróbuj go odpiąć na wyłączonym silniku i zapal dopiero i zobacz jakie będą reakcje

Tak zrobiłem. Przy pierwszej próbie uruchomienia od razu zgasł. Za drugim razem silnik zaczął pracować i nie gasł (mimo odłączonego przepływomierza), tylko obroty nieznacznie falowały. Przy dodawaniu gazu nadal się przymulał. Czyżby przepływomierz był uszkodzony? Jaka może być ewentualnie inna przyczyna tego duszenia się na benzynie?

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2009 - 14:23

no dusić się może np z powodu złej mieszanki paliwowo powietrznej (filtry, regulator ciśnienia na listwie, wtryski, lambda, EGR i odprowadzenie spalin, błędy w mapach powietrza)

Najpierw zwal klemy z aku i zrób adaptację czyli odczekaj z 15 minut a potem podłącz klemy i pojeździj z 50 km na beni :)



 


#5 OFFLINE   Lukas-l61

Lukas-l61
  • 330 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Działdowo

Napisany 27 czerwca 2009 - 16:02

To raczej przepływka dobra będzie ale nie koniecznie

#6 OFFLINE   kamil1912

kamil1912
  • 9 postów
  • Dołączył: 10-05-2009

Napisany 27 czerwca 2009 - 20:16

ja jak odłączyłem przeplywomierz to obroty sie troszke zwiekszyly no i spalanie duzo wieksze ale jakiego miala kopa malo kół nie urwala jechalem tak przez 30 klocków-a tak powaznie to zczytaj bledy z kompa o ile pamietam to blad przeplywki 31 lub39 cos kolo tego bo to dosc dawno bylo....

#7 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 28 czerwca 2009 - 15:50

U mnie ba paliwie chodzi nierówno,nie ma mocy. na gazie(blos) chodzi ok. odłączyłem i zaczął pracować lepiej na benzynie.nie dusi sie,obroty normalne. Na gazie bez różnicy. Czy takie objawy są normalne? odłączyłem przepływke i na benzynie chodzi lepiej. Możliwe że mam przypchany katalizator,bo auto jest zamulone i słychać metaliczny dźwięk z kata. Podmieniłem przepływke od kumpla z podobnej Omegi i objawy takie same. Sprawdzalem błędy metodą na spinacz i jest błąd przepływomierze. Czy to możliwe że błąd jest w pamięci ponieważ odłączyłem wcześniej przepływomierz? Dodam że błąd jest na podpiętej przepływce
Mam pytanko,czy walnięta przepływka ma wpływ na większe spalanie gazu w I generacji?

#8 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 30 czerwca 2009 - 20:23

odpowie ktoś na moje pytanie?

#9 OFFLINE   adiiiiiiii

adiiiiiiii
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Napisany 10 sierpnia 2009 - 16:40

Mam podobny problem. Tzn czasem strasznie mi zamula omke i to zarówno na pb jak i na lpg. Oprócz tego spalanie gazu mam w granicach 16l/100km(miasto).... na tragedia bo to ponad 4l więcej niż wcześniej. Zastanawiam sie czy to może być wina przepływki:(( Wyciągnąłem ją i dokładnie umyłem i wyczyściłem acetonem i na troszke pomogło ale to na dwa dni gdzies i dalej jest ja zamula chociaz troche mniej. Oprócz tego mam problemy z wolnymi obrotami. Możliwe że to wina zbyt ubogiej mieszanku??? Te objawy są widoczne na pb jak i na lpg ale na bezynie jak silnij jest zimny i jest mało dotkilwe i krótkotrwałe.

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:20

Czy to możliwe że błąd jest w pamięci ponieważ odłączyłem wcześniej przepływomierz? Dodam że błąd jest na podpiętej przepływce


Tak, błąd może zostać, ale jak dobrze pamiętam to znika po 10 odpaleniach na benzynie (bez błędu) - podmień z kimś z okolicy przepływkę i zobacz jak wtedy jeździ. I pamiętaj - podstawa by auto jeździło na benzynie 100% ok

Te objawy są widoczne na pb jak i na lpg ale na bezynie jak silnij jest zimny i jest mało dotkilwe i krótkotrwałe.


U Ciebie to raczej coś z sondą Lambda - trzeba by ją przemierzyć



 


#11 OFFLINE   sawca

sawca
  • 42 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: Zgierz

Napisany 31 sierpnia 2009 - 12:20

A czy w dieslu jest tak samo? Odłączam przepływkę i żadnej reakcji silnika nie ma oraz zero błędów na wyświetlaczu. Czy to oznacza padniętą przepływkę czy coś innego?
Nadmieniam że byłem na techu i żadnych błędów.

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 12:33

Odłączam przepływkę i żadnej reakcji silnika nie ma oraz zero błędów na wyświetlaczu


No jak nie masz problemów z silnikiem to po co ich szukasz?? :)

A i na wyświetlaczu nic Ci się nie wyświetli - bo to info eksploatacyjne a nie serwisowe



 


#13 OFFLINE   sawca

sawca
  • 42 postów
  • Dołączył: 06-09-2007
  • Skąd: Zgierz

Napisany 31 sierpnia 2009 - 12:57

No jak nie masz problemów z silnikiem to po co ich szukasz??


No właśnie mam i szukam przyczyny.
Odpowiedni post napisałem w dziale DIESEL.

#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 12:59

to już widziałem - ale to raczej nie przepływka



 


#15 OFFLINE   adiiiiiiii

adiiiiiiii
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Napisany 23 września 2009 - 08:41

U Ciebie to raczej coś z sondą Lambda - trzeba by ją przemierzyć



Przemierzyć?? Przepraszam bo to może dziwne pytanie ale jak sie do tego zabrać bo niema zielonego pojęcia?? Gdzie mierzyć napięcie? Konkretnie w którym miejscu i jakie powinienem wyniki otrzymywać? Na zapalonym czy zgaszonym silniku i na LPG czy na PB??