Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3.0 MV6 metaliczne stukanie silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dejagore

dejagore
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Mielec

Napisany 22 czerwca 2009 - 21:51

Witam!!
Nie wiem co sie stalo.. Odpalilem rano auto, dodalem gazu a silnik zaczal glosno metalicznie klekotac. Sprawdzilem olej - stan na minimum, generalnie nie bierze oleju ale tez nie sprawdzalem od jakiegos czasu bo na dzis akurat przygotowana byla wymiana. Nie jest to zalezne od skrzyni bo jak naciskam sprzeglo to nic sie nei zmienia. Jakis czas temu, okolo 3-4 dni zauwazylem ze jak dodaje gazu to zaczyna lekko stukac cos tak jak zawory stukaja, a teraz to jest poprostu masakra. Czy ktos moze powiedziec co sie dzieje ?

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2009 - 21:59

Witam, dolej oleju do silnika.

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 czerwca 2009 - 22:32

dokładnie v-tak mają. Dolej oleju na zimno pod kreske max (pewnie koło litra) odpal silnik i po chwili uslyszysz cisze :D v-ki bardzo lubią mieć wysoki stan oleju..

#4 OFFLINE   dejagore

dejagore
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Mielec

Napisany 23 czerwca 2009 - 16:14

Panowie nie pomogło... Co dalej ? Slyszałem ze zawor mogł sie wygiac albo zlamac.. Stukanie slychac w gornej czesci silnika i jest dosc glosno.. straty mocy brak, olej nie wycieka, autem nie szarpie, nie kopci..

#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 16:23

Panowie nie pomogło... Co dalej ? Slyszałem ze zawor mogł sie wygiac albo zlamac.. Stukanie slychac w gornej czesci silnika i jest dosc glosno.. straty mocy brak, olej nie wycieka, autem nie szarpie, nie kopci..


sprawdź czy ma jakieś błędy w kompie, może padł czujnik "spalania stukowego" czy jakoś tak

#6 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 czerwca 2009 - 17:22

sprawdź czy ma jakieś błędy w kompie, może padł czujnik "spalania stukowego" czy jakoś tak

Tak.. kolejna dobra rada :)


A poważnie - stukać może wiele rzeczy, najczęściej popychacze, może pasek przeskoczył (tylko straty mocy byś odczuł), panewki itp. Na odległość można tylko kombinować. Mieszkasz w Rzeszy?

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 18:18

A poważnie - stukać może wiele rzeczy, najczęściej popychacze, może pasek przeskoczył (tylko straty mocy byś odczuł), panewki itp. Na odległość można tylko kombinować. Mieszkasz w Rzeszy?

no tak twoja rada lepsza:)

#8 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 18:38

żadne dolewanie oleju , czy tam czujnik spalania stukowego , po prostu szklanki ( popychacze zaworowe) mają dosyć , wymień i po sprawie

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#9 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 23 czerwca 2009 - 18:47

żadne dolewanie oleju , czy tam czujnik spalania stukowego , po prostu szklanki ( popychacze zaworowe) mają dosyć , wymień i po sprawie

Tez tak mysle popychacze do wymiany

#10 OFFLINE   dejagore

dejagore
  • 6 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Mielec

Napisany 23 czerwca 2009 - 19:33

Mieszkam w Mielcu.. Jak moge sprawdzic popychacze ? rozebrac od gory i powoli krecic ?

Panowie jeszcze jeden objaw - silnik pod obciazeniem na niskich obrotach nie stuka.

#11 OFFLINE   tomasz74

tomasz74
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 14:25

hej wymienilem uszczelki pod glowica bo plyn mi ubywal okazalo sie ze wyzarlo je troche i po zlozeniu w oplu v6 3l zaczelo mi cos stukac przy dodawaniu gazu
co to jest?

#12 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 15:27

Rozumiem że poziom oleju masz OK rorząd jest ustawiony na znakach , nie pomyliłeś wałków rorządu .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#13 OFFLINE   dj arti

dj arti
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Clubbingland

Napisany 29 stycznia 2010 - 18:46

Koledzy miałem dwa razy usterkę koła zamachowego, za pierwszym razem to mi narobiło strachu:o, na wolnych obrotach pukało strasznie, im wyższe obroty tym ciszej, mechanicy niczym lekarze, stetoskop w uszy i słuchają gdzie to tak brzydko grają... Postawiłem wszystko na jedną szalę, albo się rozwali, albo przeżyje, jeździłem dalej. Za jakiś czas zaczęło kapać olejem między silnikiem a skrzynią, po barwie oleju na papierze stwierdziłem, że to olej z silnika i miałem racje uszczelniacz na wale puścił. Tu właśnie zaczyna się sedno informacji, po demontażu automatycznej skrzyni biegów, okazało się, że po prostu popękało wokół śrub mocujących koło zamachowe, ze strony konstrukcyjnej wydaje mi się że koło jest zrobione z za cienkiej blachy jak na taką wagę auta. Po wymianie koła jak ręką odjął, cisza żadnego hałaśliwego brzmienia, tylko piękna muzyka V6. Usterka pojawiła się dokładnie po roku, te same objawy dźwiękowe niczym panewka w silniku. Po drugiej wymianie spokój już ponad 2 lata.

Taka mała porada. Pozdrawiam ARTi

#14 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 18:54

Koledzy miałem dwa razy usterkę koła zamachowego, za pierwszym razem to mi narobiło strachu:o, na wolnych obrotach pukało strasznie, im wyższe obroty tym ciszej, mechanicy niczym lekarze, stetoskop w uszy i słuchają gdzie to tak brzydko grają... Postawiłem wszystko na jedną szalę, albo się rozwali, albo przeżyje, jeździłem dalej. Za jakiś czas zaczęło kapać olejem między silnikiem a skrzynią, po barwie oleju na papierze stwierdziłem, że to olej z silnika i miałem racje uszczelniacz na wale puścił. Tu właśnie zaczyna się sedno informacji, po demontażu automatycznej skrzyni biegów, okazało się, że po prostu popękało wokół śrub mocujących koło zamachowe, ze strony konstrukcyjnej wydaje mi się że koło jest zrobione z za cienkiej blachy jak na taką wagę auta. Po wymianie koła jak ręką odjął, cisza żadnego hałaśliwego brzmienia, tylko piękna muzyka V6. Usterka pojawiła się dokładnie po roku, te same objawy dźwiękowe niczym panewka w silniku. Po drugiej wymianie spokój już ponad 2 lata.

Taka mała porada. Pozdrawiam ARTi



Ten przypadek jest mi i Beast-owi dobrze znany , w jego samochodzie było identycznnie , jest nawet gdzieś filmik na forum z odgłosem pracy tego silnika

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#15 OFFLINE   maniekstopro

maniekstopro
  • 32 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Rzezawa

Napisany 24 marca 2012 - 14:02

Witam, mam podobny problem u siebie. Wczoraj po odpaleniu silnik pracował normalnie, zrobiłem ok 5 km i zgasiłem, jak wróciłem usłyszałem stukanie jakby zawory. Sprawdziłem rozrząd i jest ok, poziom oleju też i ma zrobione na tym oleju ok 2-3 tyś. Ciśnienie oleju to ok 2.3-2.5 bara na wolnych, dodam że po zwiększeniu obrotów ciśnienie wyn. ok7.5 bara i jest stałe. przy obrotach ok 5tyś stuków nie słychać, ale pojawiają się po chwili od zmniejszenia na wolne i są coraz głośniejsze. Jeśli miał ktoś podobną przypadłość prosze o rade bo koszt wymiany popychaczy przeszedł moje oczekiwania.

#16 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 marca 2012 - 18:16

Witam, mam podobny problem u siebie. Wczoraj po odpaleniu silnik pracował normalnie, zrobiłem ok 5 km i zgasiłem, jak wróciłem usłyszałem stukanie jakby zawory. Sprawdziłem rozrząd i jest ok, poziom oleju też i ma zrobione na tym oleju ok 2-3 tyś. Ciśnienie oleju to ok 2.3-2.5 bara na wolnych, dodam że po zwiększeniu obrotów ciśnienie wyn. ok7.5 bara i jest stałe. przy obrotach ok 5tyś stuków nie słychać, ale pojawiają się po chwili od zmniejszenia na wolne i są coraz głośniejsze. Jeśli miał ktoś podobną przypadłość prosze o rade bo koszt wymiany popychaczy przeszedł moje oczekiwania.


moim zdaniem na 100% sa to popychacze hydrauliczne, jest też sposób wygotowania ich i wyciśnięcia ;)