

Omega 3.0 MV6 metaliczne stukanie silnika
#1
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 21:51
Nie wiem co sie stalo.. Odpalilem rano auto, dodalem gazu a silnik zaczal glosno metalicznie klekotac. Sprawdzilem olej - stan na minimum, generalnie nie bierze oleju ale tez nie sprawdzalem od jakiegos czasu bo na dzis akurat przygotowana byla wymiana. Nie jest to zalezne od skrzyni bo jak naciskam sprzeglo to nic sie nei zmienia. Jakis czas temu, okolo 3-4 dni zauwazylem ze jak dodaje gazu to zaczyna lekko stukac cos tak jak zawory stukaja, a teraz to jest poprostu masakra. Czy ktos moze powiedziec co sie dzieje ?
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 22:32

#4
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 16:14
#5
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 16:23
Panowie nie pomogło... Co dalej ? Slyszałem ze zawor mogł sie wygiac albo zlamac.. Stukanie slychac w gornej czesci silnika i jest dosc glosno.. straty mocy brak, olej nie wycieka, autem nie szarpie, nie kopci..
sprawdź czy ma jakieś błędy w kompie, może padł czujnik "spalania stukowego" czy jakoś tak
#6
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 17:22
Tak.. kolejna dobra radasprawdź czy ma jakieś błędy w kompie, może padł czujnik "spalania stukowego" czy jakoś tak

A poważnie - stukać może wiele rzeczy, najczęściej popychacze, może pasek przeskoczył (tylko straty mocy byś odczuł), panewki itp. Na odległość można tylko kombinować. Mieszkasz w Rzeszy?
#7
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 18:18
no tak twoja rada lepsza:)A poważnie - stukać może wiele rzeczy, najczęściej popychacze, może pasek przeskoczył (tylko straty mocy byś odczuł), panewki itp. Na odległość można tylko kombinować. Mieszkasz w Rzeszy?
#8
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 18:38
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#9
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 18:47
Tez tak mysle popychacze do wymianyżadne dolewanie oleju , czy tam czujnik spalania stukowego , po prostu szklanki ( popychacze zaworowe) mają dosyć , wymień i po sprawie
#10
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 19:33
Panowie jeszcze jeden objaw - silnik pod obciazeniem na niskich obrotach nie stuka.
#11
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 14:25
co to jest?
#12
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 15:27
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#13
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 18:46
Taka mała porada. Pozdrawiam ARTi
#14
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 18:54
Koledzy miałem dwa razy usterkę koła zamachowego, za pierwszym razem to mi narobiło strachu:o, na wolnych obrotach pukało strasznie, im wyższe obroty tym ciszej, mechanicy niczym lekarze, stetoskop w uszy i słuchają gdzie to tak brzydko grają... Postawiłem wszystko na jedną szalę, albo się rozwali, albo przeżyje, jeździłem dalej. Za jakiś czas zaczęło kapać olejem między silnikiem a skrzynią, po barwie oleju na papierze stwierdziłem, że to olej z silnika i miałem racje uszczelniacz na wale puścił. Tu właśnie zaczyna się sedno informacji, po demontażu automatycznej skrzyni biegów, okazało się, że po prostu popękało wokół śrub mocujących koło zamachowe, ze strony konstrukcyjnej wydaje mi się że koło jest zrobione z za cienkiej blachy jak na taką wagę auta. Po wymianie koła jak ręką odjął, cisza żadnego hałaśliwego brzmienia, tylko piękna muzyka V6. Usterka pojawiła się dokładnie po roku, te same objawy dźwiękowe niczym panewka w silniku. Po drugiej wymianie spokój już ponad 2 lata.
Taka mała porada. Pozdrawiam ARTi
Ten przypadek jest mi i Beast-owi dobrze znany , w jego samochodzie było identycznnie , jest nawet gdzieś filmik na forum z odgłosem pracy tego silnika
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#15
OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 14:02
#16
OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 18:16
Witam, mam podobny problem u siebie. Wczoraj po odpaleniu silnik pracował normalnie, zrobiłem ok 5 km i zgasiłem, jak wróciłem usłyszałem stukanie jakby zawory. Sprawdziłem rozrząd i jest ok, poziom oleju też i ma zrobione na tym oleju ok 2-3 tyś. Ciśnienie oleju to ok 2.3-2.5 bara na wolnych, dodam że po zwiększeniu obrotów ciśnienie wyn. ok7.5 bara i jest stałe. przy obrotach ok 5tyś stuków nie słychać, ale pojawiają się po chwili od zmniejszenia na wolne i są coraz głośniejsze. Jeśli miał ktoś podobną przypadłość prosze o rade bo koszt wymiany popychaczy przeszedł moje oczekiwania.
moim zdaniem na 100% sa to popychacze hydrauliczne, jest też sposób wygotowania ich i wyciśnięcia
