Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przestawiony rozrząd?? piszczenie X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 21 czerwca 2009 - 14:07

witam, Panowie mam taki problem że przy zakładaniu wałków rozrządu pomyliłem znaki :( wałek "ssący" założyłem dobrze ale wydechowy ustaliłem tak jak ssący czyli przestawiony o ok 90 stopni. Dwa obroty wałem i żadnej kolizji więc pokręciłem rozrusznikiem i też cisza, nie odpalił. następnego dnia, już w dzień a nie w nocy jak poprzedniego, zauważyłem mój błąd :(

Ustawiłem tak jak ma być ale jakieś 5 sec po rozruchu zaczął się wydobywać dziwny pisk i tak jakby nie chodził do końca dobrze na pierwszy i czwarty cylinder. Pisk wydobywa się w okolicach "tyłu" i na wolnych obrotach nie słychać, ok 1000 jest "popiskiwanie" a na większych przechodzi w jednostajny pisk. No i dymi na niebiesko.

A teraz moje przypuszczenia.

Przy przestawionym rozrządzie tłoki uderzyły w zawory wydechowe. (chociaż dziwne bo kręciłem wałem i było ok)

Ten pisk to może krzywe zawory i piszczą w prowadnicach.

Co Wy o tym sądzicie?? jest możliwe żeby przy tak przestawionym rozrządzie wyszła taka akcja?? Najbardziej mnie dziwi że przecież kręciłem wałem i nic się nie działo.

#2 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 21 czerwca 2009 - 15:14

ale wydechowy ustaliłem tak jak ssący czyli przestawiony o ok 90 stopni


czyli jak bo nie łapie za bardzo?
Obydwa znaki tj na walku ssacym i wydechowym powinny byc skierowane do góry.
Dodany obrazek
czyli tak.

jesli poprawiles na tak ja na foto i zle chodzi prawdopodobnie zawory dostaly a co do piszczenia to sprawdz naciag paska bo jak piszczy to raczej za mocno naciagniety.

#3 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 21 czerwca 2009 - 15:28

czyli jak bo nie łapie za bardzo?


Dodany obrazek


miałem tak jak te czerwone kreski czyli oba znaki "intake" na górze a oba "exhaust" w prawo :/
"kołki" pod śrubami miałem tak jak powinny być, najbardziej zastanawia mnie to, że jak kręciłem kluczem to normalnie przeszło dwa obroty.

#4 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 21 czerwca 2009 - 15:51

pierwsze co sprawdz cisnienie na cylindrach jesli jest ok wykluczysz zgiecie zawrow.
po drugie sprawdz naciag paska rozrzadu.
po trzecie jak dymi na niebiesko to znaczy ze pali olej.(uszczelniacze zaworowe?)
A co bylo przyczyna ze wymieniales walki?

#5 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 21 czerwca 2009 - 16:47

Nie wymieniałem wałków tylko pierścienie i jeden tłok (pękł). Więc dlatego może jeszcze dymić bo świeżo poskładałem wszystko.
Pasek nie jest za bardzo naciągnięty. A pisk wydobywa się w okolicy czwartego cylindra czyli po drugiej stronie.
A to że wałki źle ustawiłem to mój błąd :/
Jutro w pracy dorobię tulejkę do sprzętu do mierzenia ciśnienia bo teraz nie jest szczelne na tym dociskanym ale jak mierzyłem to na 2 i 3 było ok 11 bar a na 1 i 4 ok 7 bar. zmierze na wkręcanej tulejce to będę wiedział dokładnie, ale jeszcze mam w planach zrobić sprzęt do pomiaru szczelności czyli napompować kilka bar'ów i zobaczyć jak schodzi. Jakiś manometr się znajdzie, wentylek, pompka i będzie git.
W sumie to nie ma dużych kosztów jakbym chciał zdjąć jeszcze raz głowicę ale czas :( Jak będą krzywe zawory to nie mam wyjścia.

#6 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 21 czerwca 2009 - 17:22

moze panewka wałka rozrzadu,przytkany kanal olejowy i nie ma smarowania na walek i sie przyciera?

#7 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 21 czerwca 2009 - 17:41

Też o tym myślałem. Najpierw sprawdzę ciśnienie. Jak nie będzie to głowica do góry i przy okazji sprawdzę drożność kanałów.

#8 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 czerwca 2009 - 17:42

Jutro w pracy dorobię tulejkę do sprzętu do mierzenia ciśnienia bo teraz nie jest szczelne na tym dociskanym ale jak mierzyłem to na 2 i 3 było ok 11 bar a na 1 i 4 ok 7 bar. zmierze na wkręcanej tulejce to będę wiedział dokładnie,


Jak masz założone nowe pierścienie to pomiar nie będzie wiarygodny,ponieważ pierscienie muszą się trochę ułożyć

#9 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 21 czerwca 2009 - 17:48

Jak masz założone nowe pierścienie to pomiar nie będzie wiarygodny,ponieważ pierscienie muszą się trochę ułożyć


Tak, ale jeśli będzie duża różnica to będzie wiadomo że coś jest nie hallo. Nie chodzi mi o dokładny pomiar tylko o różnicę między cylindrami.

#10 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 czerwca 2009 - 17:51

Nie chodzi mi o dokładny pomiar tylko o różnicę między cylindrami.


Tu masz rację,jeśli zawory dostały to na pomiarze powinno wyjść zero

#11 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 26 czerwca 2009 - 10:49

A więc Omega żyje :) Co się okazało... wymieniając uszczelkę pod kolektorem ssącym nie oczyściłem dokładnie kolektora i koło 1 i 4 wtrysku łapało lewe powietrze, i stąd to piszczenie. Dzięki za rady :)
Pozdrawiam :)