Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Mapa wtrysku i wtryskiwacze X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 30 grudnia 2006 - 02:04

Witam!

Silnik: X20XEV;
Gaz: 2gen, Lovato;
Nowe: Swiece i przewody NGK, rozrzad, pompa wody, sonda lambda, przeplywomierz, filtr powietrza, filtr gazu, olej, filtr oleju (wszystko ma mniej niz 2kkm)

Chcialbym sie dowiedziec na czym dokladnie polega fenomen rozjezdzania sie mapy wtryskow, ktora moim skromnym zdaniem jest wbita na stale w ROM komputera?
Jezeli jednak jakims cudem gaz potrafi tak namieszac, to czy odlaczenie akumulatora pozwala przywrocic ja do stanu wyjsciowego? I co to zmieni jezeli chodzi o kulture pracy silnika? Dodam, ze na benzynie mam uciazliwy problem z tym, ze gasnie jak hamuje i wcisne sprzeglo (kiedys trzeba je wcisnac, prawda?)

Podejrzewam wtryskiwacz o to, ze powoduje delikatne szarpanie, mniej wiecej co sekunde-dwie podczas jazdy na trasie i po zdjeciu nogi z gazu, ale nadal bedac na biegu (w miescie za duzo sie dzieje, zeby to zaobserwowac) Czy slusznie?
Dodatkowo silnik na gazie i na benzynie (choc tu zdecydowanie slabiej) pracuje nierowno, drga i drgania te przenosza sie na caly samochod. Dzwignia zmiany biegow dygocze jak glupia (odchylenia rzedu 3-5 cm od nominalnego polozenia) podczas dodawania gazu na niskich obrotach.
Ile kosztuje i gdzie dostac wtryskiwacz? Na allegro znalazlem tylko do tds'ow.

Duzo tez sie mowi o lewym powietrzu. Co to dokladnie znaczy? Za duzo tego powietrza skacis sie dostaje, czy za malo, czy co? Poswiecilem chwile na osluchanie komory silnika no i slysze jakies tam syczenie. Brakuje przewodu podcisnienia, tego co z samej gory silnika wychodzi, z lewej strony. Dmucha delikatnie, ale to nie to syczy. Generalnie na chlopski rozum, skoro cos syczy, to cos musi byc nieszczelne. Nie pytam czy moze to miec jakis wplyw na cokolwiek, bo pewnie MOZE, ale to malo odkrywcze :wink:



#2 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 31 grudnia 2006 - 16:40

Witam kolegę,
także mam Lovato 2 gen i podobne problemy. Auto jest zamulone. Na beznynie, z rana zanim przejade pierwszy kilometr musze dodawać gazu bo gaśnie przy hamowaniu. Mapa wtrysku też rozjechana, czuje się to od razu, auto nie chodzi na beznynie tak jak przez montażem LPG. Jaki masz rodzaj zamontowanego miksera ? Palnikowy wsadzony w rure dolotu a dziure uszczelnili silikonem ? Tak mialem nieszczelnosci ale popraweka nic nie dała. Trzeba posprawdzać wszystkie węże od powietrza wtórnego. Powrot do mapy pierwotnej wtryskow mozliwy jest poprzez reset komputera podobno. Wynika z tego ze ta mapa ulega modyfikacji w trakcie przejechanych km a emulator ja modyfikuje w sposob ktory daje taki a nie inny efekt na beznynie...

Co do drgan to wymien poduszke pod skrzynia a jesli masz kase to poduszki silnika choc moze to wcale nie pomoc. Ja wymienilem pod skrzynia - efekt raczej mizerny. Az takich drgan na 5 cm nie mam, moze cos kolo 2 max 3 cm w porywach... Sprawdz tez czy masz dobrze wyregulowany ten gaz ! Jesli bywasz we Wroclawiu i masz instalke na STAG-50 to moze Ci ja wyregulowac free...

#3 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 01 stycznia 2007 - 19:20

Dzieki za zainteresowanie i witam w Nowym Roku :smile:

Tez mam tak mikser zamontowany. Zapytam sie w srode. Jutro na 10ta jestem umowiony na ekspertyze techniczna w ASO, maja zbadac caly samochod, wiec bede im stal nad glowa i sie dopytywal o rozne usterki :wink: Ponadto na srode jestem ustawiony z gazorami z Lovato, ostatnio nie podlaczyli mnie do kompa a skasowali pieniadze. Zalatwilem wiec bez laski gratisowa poprawke, wiec tez niech sie lepiej bac zaczna, jak im tu z forum pozbieram materialy co do rzeczy, ktore maja zrobic :mrgreen:
Mam nadzieje, ze uda im sie zresetowac komputer bez resetowania radia, bo nie posiadam kodu.
Na benzynie mi tak nie telepie jak na gazie. Dlatego poduszkek raczej nie podejrzewam, natomiast martwi mnie ten wtryskiwacz, mial wymieniana uszczelke bo ciekło z niego paliwo. Nie mam kasy na cokolwiek, bo za 10 dni jade do Anglii...
We Wroclawiu raczej nie bywam - srednia z ostatnich 3 lat, to 2 wizyty, z czego jedna przejazdem przy okazji kupna auta :smile:

#4 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2007 - 19:40

Chcialbym sie dowiedziec na czym dokladnie polega fenomen rozjezdzania sie mapy wtryskow, ktora moim skromnym zdaniem jest wbita na stale w ROM komputera?

Jest wbita na stałe, ale w czasie jazdy sterownik dostosowuje się do aktualnych warunków pracy silnika i wprowadza tzw. korekty mapy. Zwykle wartość korekty znajduje się w pamięci ulotnej czyli odłączenie akumulatora przywraca sterownik do map fabrycznych.

Problemem w przypadku jazdy na gazie jest źle ustawiona emulacja sondy lambda, przez którą sterownik koryguje sobie mapy do jakichś kosmicznych wartości i nie chce jeździć po pewnym czasie na benzynie. Zwykle pomaga odłączenie akumulatora, ale na dłuższą metę należałoby wyeliminować zły wpływ instalacji gazowej na adaptację sterownika benzyny.

#5 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 02 stycznia 2007 - 17:30

Dla zainteresowanych mam diagnoze z ASO.
- nieszczelny uklad dolotowy - uszczelka do wymiany
- nieszczelnosc przy mikserze, silikon popuszcza - do poprawki u gazownika
- nieszczelnosc w ukladzie wydechowym - wymiana kolektora
- zle zamontowany tlumik srodkowy (przyspawany na stale, Boze! :evil: )
- nieszczelny katalizator
Innymi slowy litrami chlepcze powietrze i to go wybija z rytmu.

Jeszcze co do falujacych obrotow: Zero cisnienia w sprezarce klimatyzacji. Powiedzieli, ze silnik mi wchodzi na wysokie obroty przy probie zalaczania klimy, bo ona nie pracuje, tylko silnik wykonuje wieksza prace, a jeszcze przy wyslizganym wielorowkowym pasku sie to tylko pogarsza. Nie ma zadnego bledu, bo gdzies sie ZAGUBIL czujnik.

Wtryskiwacze w porzadku, mapa zaplonow...to panowie zrobili dziwne miny i podlaczyli Techa. Niczego nie wykazal, ale zaproponowali sprawdzenie emulacji sondy lambda. (tak jak pisal Rafał)

Jutro dopisze jaki byl rezultat pracy gazownikow.

PS. Omka sie chyba przestraszyla tego wszystkiego, bo spalanie na trasie mi spadlo do 11/100 przy ostrym butowaniu, no i dala sie bujnac do 180 :mrgreen:

#6 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 02 stycznia 2007 - 20:21

Ile zaplaciles w ASO Opla za ta ekspertyze ? Tez sie chyba wybiore i porobie wszystko porzadnie raz a dobrze...

#7 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 02 stycznia 2007 - 21:12

Ile zaplaciles w ASO Opla za ta ekspertyze ?

Cale 100zl. Dostalem kartke A4 z lista 29 rzeczy, ktore sprawdzili, podzielona na sekcje: Ogolnie, komora silnika, pod samochodem, opony, inne. Przy kazdej pozycji jest miejsce na jedna z 3 opcji: wizualnie dobra, wskazany serwis, zauwazane usterki, ponadto komentarz slowny. Nazywa sie to "Formularz kontroli wzrokowej pojazdu" i za doplata mozna sobie sprawdzic dodatkowo przy uzyciu specjalnych narzedzi rozne inne rzeczy (np ja mam nieszczelnosci itp, wiec zaproponowali za 50zl sprawdzenie kompresji na cylindrach).

Jedna uwaga: jezeli wybierzesz sie do ASO, to popros dokladnie o takie badanie jak opisalem. Bo jest jeszcze inne, za ktore placi sie 200zl a dotyczy pojazdow, ktore zamierza sie kupic. Dzis mi tlumaczyli, ze faktycznie polega ono na tym samym.

Druga uwaga: W ASO w Gdansku tez chcieli 100zl za sprawdzenie wszystkiego, ale takiej kartki nie dostalem, ani sie tyle nie dowiedzialem (szczescie, ze wymienialem wtedy rozrzad i kupilem pompe na miejscu, takze nie policzyli nic) Wiec trzeba grzecznie poprosic dokladnie o takie badanie.

PS. Naiwne pytanko: co to znaczy czy mam instalke STAG-50? Jedyne nazwy jakie mam w papierach to Lovato i wielozawor Tomasetto :smile:

edit:Najwiecej sie dowiedzialem, zwlaszcza o tych nieszczelnosciach, kiedy podszedlem do serwisanta i zapytalem o pare rzeczy, o ktorych wiem z forum, ze wystepuja.

#8 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 02 stycznia 2007 - 21:44

100 zł to n aprawde nie dużo, nie wiedzialem ze w ASO maja takie niskei ceny. Mi zalezy w zasadzie tylko na ustaleniu gdzie mi idzie lewe powietrze. Ale skoro 100 zł za cały przegląd jakoś dziwnie mało.

STAG-50 to centralka ktora steruje instalacją gazową. Kazda instalacja musi ja teraz mieć. Steruje: silniczkiem krokowym regulujacym doplyw gazu, emuluje wtryski i emuluje sonde lambda aby oszukac komputer samochodu ze jedzie na benzynie.

#9 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:13

A propos jeszcze tej mapy wtrysku - tak sie ostatnio zastanawiam czy cenralki LPG tzn ich mapy uwzgledniaja dodakowe spaliny w srednim zakresie obrotow wyniukajace z obecnosci obiegu wtornego spalin. Moze wlasnie tu nalezy szukac przyczyny mulenia auta w zakresie 1500-2100 obrotow na LPG. Mam w planach aslepic ten obieg tyle ze na razie nigdzie nie moge znaleźć dobrego schematu i ustalic miejsca gdzie to najlepiej zrobić (zawor EGR ?).

#10 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:21

Wszystko zalezy od ASO. Oni nie maja cen narzuconych z gory. Moge sie wypowiedziec o najwiekszym serwisie w Gdansku, jako o najtanszym jezeli chodzi o robocizne. Powaznie! (wymiana rozrzadu i pompy wody - 195zl, regulacje swiatel trafilem za darmo :smile: )
I ten w Elblagu, w ktorym generalnie nie jest zbyt tanio, ale osobiscie mam szczescie, bo mama tam kupila samochod, a ojca firma dwa, wiec mnie kojarza i dlatego doradzili co wybrac. Ale cena oczywiscie nie byla po znajomosci, tylko wedle ich cennika.

Jezeli chodzi o centralke...hmm, mam dwie puszki z elektronika. Jedna siedzi w pojemniku z bezpiecznikami i 'Simtekiem', po odlaczeniu ktorej zapala sie kontrolka (regulacja poza zakresem) i silnik przechodzi na benzyne :mrgreen: Druga jest niedaleko filtra gazu i parownika. Obie maja naklejki Lovato.
Podejrzewam, ze chodzi o to co siedzi zaraz przy simteku.
edit:

Moze wlasnie tu nalezy szukac przyczyny mulenia auta w zakresie 1500-2100 obrotow na LPG.

Trudno mi cokolwiek powiedziec, tym bardziej, ze u mnie na gazie ma mniejsza moc w calym zakresie obrotow. Zauwazalnie w tym zakresie muli sie na benzynie. Do tego stopnia, ze mam gaz do deski, a on dopiero dostaje zrywu jak przejdzie ten magiczny prog.
edit2:

czy cenralki LPG tzn ich mapy uwzgledniaja dodakowe spaliny

Szkoda, ze nie da sie latwo zmieniac oprogramowania w takich urzadzeniach. Od razu przychodzi mi na mysl temat "komputer vs. sterownik" :wink:

#11 OFFLINE   bingo100

bingo100
  • 131 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Elbląg/Gdańsk

Napisany 05 stycznia 2007 - 13:31

Dextran: odebralem wlasnie samochod od mechanikow. Widzialem swoje wtryski i brak uszczelek na 3 z nich :cry: Masakra, dlatego tak telepał. Na wtryski nowe nie bylo mnie stac, wiec mam po prostu nadzieje, ze dojda do siebie po ilus kilometrach przejechanych na benie z czyscikiem do wtryskow. Natomiast po uszczelnieniu ma wiecej powera zarowno na benie jak i na gazie. No i na gazie, kiedy wtryski nie maja nic do powiedzenia - chodzi spokojnie i rowno. Czasem sie czyms tam przykrztusi ale jest o niebo lepiej niz bylo.
Cala zabawa wyniosla 100zl + 4x10zl za orginalne uszczelki. Czy warto? Napewno, ale jaki bedzie dlugoterminowy efekt, to sie okaze.

Mapa wtryskow jest git :wink: