Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"Z ulicy na tor" 21.06.09 TOR POZNAŃ!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   speed

speed
  • 96 postów
  • Dołączył: 07-04-2009
  • Skąd: PO

Napisany 14 czerwca 2009 - 12:23

REGULAMIN RAMOWY 2009

ORGANIZATOR

Organizatorem imprezy jest Automobilklub Wielkopolski z siedzibą przy ul. Towarowej 35/37 w Poznaniu.

MIEJSCE I TERMIN

Impreza odbędzie się na terenie „Toru Poznań” ul. Wyścigowa w Przeźmierowie w dniu 21 czerwca 2009r.

CEL IMPREZY

Celem imprezy jest podnoszenie umiejętności i doskonalenie techniki jazdy samochodem oraz popularyzowanie sportów samochodowych.

NAZWA IMPREZY

Z ulicy na tor – przejazdy równoległe na dystansie 400 metrów.

UCZESTNICY I POJAZDY DOPUSZCZONE DO UDZIAŁU W IMPREZIE

Uczestnikiem imprezy może być każdy, kto posiada aktualne prawo jazdy i samochód osobowy oraz inny pojazd samochodowy w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym, posiadający ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi niniejszego regulaminu.

OBOWIĄZKI STARTUJĄCYCH

1. Przez podpisanie zgłoszenia startujący zobowiązuje się do całkowitego podporządkowania przepisom regulaminu oraz poleceniom i instrukcjom wydanym przez kierownictwo imprezy zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy przekazu.

2. Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia startujący zobowiązany jest do:

- dokładnego wypełnienia i podpisania zgłoszenia udziału w imprezie (wszystkie rubryki)

- posiadać obowiązkowe OC

- wniesienia opłaty wpisowego,

- obecności na odprawie uczestników i zgłoszenia się do BK,

- umieszczenie numeru startowego w widocznym miejscu.

- jazdy w zapiętych pasach bezpieczeństwa i kasku ochronnym podczas odbywania prób;

- sportowego zachowania się podczas trwania imprezy

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia będą przyjmowane pocztą elektroniczną do dnia 20 czerwca 2009 oraz w Biurze imprezy 21 czerwca 2009 do godziny 8:30. Oryginał zgłoszenia musi być podpisany i złożony w Biurze Imprezy.

Przez fakt podpisania uczestnik przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, Organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.

Maksymalna ilość startujących: 200

W przypadku zgłoszenia się więcej niż 200 o przyjęciu decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń do Biura imprezy.

Wysokość wpisowego wynosi 60zł

Wpłaty wpisowego przyjmowane będą przelewem na konto nr 85 1050 1520 1000 0023 2200 5667 do dnia 20 czerwca 2009 lub gotówką w czasie odbioru administracyjnego, zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania imprezy lub w przypadku nie przyjęcia zgłoszenia.

SPOSÓB PRZEPROWADZENIA ROZGRYWEK

Każdy kierowca ma dwa przejazdy kwalifikacyjne, w których stara się osiągnąć jak najlepsze ET, falstart jest także brany pod uwagę. Czterech najlepszych kierowców (najlepsze czasy ET) przechodzi do półfinałów tworząc pary odpowiednio, 1. z 4. oraz 2. z 3. W przejazdach półfinałowych brany pod uwagę jest tylko czas ET+RT, czyli kto pierwszy na mecie ten wygrywa. Zwycięzcy przechodzą do finału.

PROCEDURA STARTU

Uczestnicy podjeżdżają powoli, każdy swoim torem, do sygnalizatora (jest pomiędzy torami) i zatrzymują się w momencie zapalenia się czerwonego światła dla danego toru.

Światła czerwone sygnalizują prawidłowo ustawiony pojazd. Od tej chwili kierowcy oczekują na rozpoczęcie procedury startowej, która wygląda następująco:

· zapala się światło żółte – dłuższy czas (ok2-3s)

· kolejne (2)światło żółte ok. 0,5s

· kolejne(3) światło żółte ok. 0,5s

· światło zielone (START)

· następuje pomiar czasu ET+RT. W momencie przecięcia linii startu następuje niezależnie pomiar ET.

· Falstart sygnalizowany jest czerwonymi światłami ok. 50m za linia startu.

· Dokładność pomiaru 0,001s

WYMOGI TECHNICZNE

1. Wnętrze seryjne z dopuszczonymi modyfikacjami opisanymi w dziale "modyfikacje"
2. Nadwozie, płyta podłogowa, szyby - seryjne, dopuszczone modyfikacje opisane w dziale "modyfikacje"
3. Sprawne wszystkie światła z możliwością wyjęcia reflektora na dolot powietrza
4. Seryjny zbiornik paliwa lub butla LPG z homologacją. Dopuszczone są sportowe bezpieczne zbiorniki paliwa.
5. Sprawny system chłodzenia silnika, hamulcowy i kierowniczy.
6. Paliwo dostępne na stacji benzynowej.
7. Seryjny napęd. Auta przerabiane z FWD/RWD na AWD nie są dopuszczone do zawodów.
8. Działające wycieraczki.
9. Mocowanie zawieszenia seryjne.
10. Działające pasy bezpieczeństwa i gaśnica.
11. Obowiązek jazdy w kasku.
12. Aktualne ubezpieczenie oraz przegląd wbity w dowód. Auto musi być zarejestrowane.

DOPUSZCZONE MODYFIKACJE

1. Elektronika i mechanika silnika.
2. Dodanie kompresora lub turbiny.
3. Wymiana kompresora lub turbiny.
4. Modyfikacja układu wydechowego lub dolotowego. Układ wydechowy musi spełniać normę głośności nieprzekraczającą 96dB.
5. Opony dopuszczone do ruchu w UE.
5a. Opony typu półslick z DOT UE .
6. Opony nie mogą wystawać poza obrys samochodu, za wyjątkiem półslicków montowanych na oś napędzającą pojazd.
7. Podtlenek azotu, wtrysk wody, wymiana silnika na inny tego samego producenta lub grupy producenckiej , modyfikacja skrzyni biegów lub wymiana (nie można ciąć płyty podłogowej) są dozwolone.
8. Przednia i tylna klapa, błotniki z karbonu lub kewlaru zamontowane na seryjnych uchwytach, grubość klap 2 mm. Możliwe jest użycie innego laminatu do wyżej wymienionych, lecz grubość laminatu nie może być mniejsza niż 3 mm.
9. Zmiana pompy paliwowej, zbiornik paliwa tylko w miejscu seryjnym, poza bezpiecznym sportowym zbiornikiem.
10. Zawieszenie i hamulce mogą być zmienione na sportowe, z homologacją drogową.
11. Fotele kubełkowe, sportowe pasy.
12. Sportowa kierownica.
13. Zmiana miejsca montowania akumulatora.
14. Wymiana lub modyfikacja sprzęgła.
15. Szpery.
16. Usunięcie koła zapasowego, lewarka, systemu klimatyzacji, tylnej kanapy.
17. Klatka bezpieczeństwa.
18. Poszerzenie nadkoli.
19. Modyfikacja zderzaków.

PODZIAŁ NA KLASY

Klasa 1. - do 1200
Klasa 2. - 1201-1500
Klasa 3. - 1501-1800
Klasa 4. - 1801-2500
Klasa 5. - 2501-3200
Klasa 6. - powyżej 3200

Klasa 7. - diesel do 1800
Klasa 8. - diesel 1801 - 2500
Klasa 9. - diesel powyżej 2500

Samochody posiadające turbodoładowanie/kompresor zostaną dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika przez współczynnik 1,7 dla silników benzynowych. Natomiast samochody posiadające doładowanie nitro, zostaną dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika przez współczynnik 1,2.



BADANIE KONTROLNE (BK) I OZNAKOWANIE STARTUJĄCYCH SAMOCHODÓW

1. Samochody zgłoszone do imprezy muszą być przedstawione do kontroli w miejscu i czasie podanym przez organizatora. W czasie BK musi być obecny kierowca.

2. Samochód niespełniający wymogów regulaminu nie zostanie dopuszczony do startu.

3. Samochód przedstawiony do BK musi być oznakowany numerami startowymi i wymaganą reklamą obowiązkową.

4. Samochód musi być sprawny technicznie, a kierowca zobowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające do ruchu po drogach publicznych.

5. W czasie BK kierowca musi okazać kask ochronny z homologacją „E”.

PUNKTACJA

Punkty przyznawane są kierowcom, którzy zajęli miejsca od I do VI w swojej klasie:
- miejsce I 8 punktów,
- miejsce II 6 punktów,
- miejsce III 4 punkty,
- miejsce IV 3 punkty,
- miejsce V 2 punkty,
- miejsce VI 1 punkt.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania instrukcji dodatkowych komunikatów stanowiących integralną część niniejszego regulaminu oraz do całkowitego odwołania imprezy.

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 czerwca 2009 - 13:41

speed, jedziesz? :)

#3 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2009 - 17:45

kurde!!! czemu tak daleko...

#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2009 - 12:38

troche daleko...