

Warto zmienic II-gen na sekwencje?
#1
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 22:52
- obroty faluja (szczegolnie jak sie zalaczy wiatrak) lub wieszaja sie na 1500 rpm
- po regeneracji parownika w aucie smierdzi gazem (to juz zasluga gazownika przypuszczam)
- rozjechane mapy spalania benzyny i gasniecie
Teraz pytanie: czy wystarczy zresetowac kompa, zeby normalnie chodzil na benie i zalozyc staga-300 (800zl zestaw + 300zl za montaz licze), zeby cieszyc sie normalna jazda?
Zaznacze, ze jak ja kupilem, to pierwsze pare tygodni chodzila normalnie na benie, wiec przypuszczam, ze koles po prostu zrobil reset kompa krotko przed sprzedaza.
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
#2
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 22:55
czy wystarczy zresetowac kompa, zeby normalnie chodzil na benie
Tak odłącz aku na jakiś czas (najlepiej idz teraz i zostaw do rana) podłącz, przejeździj min 100 km na BENZYNIE i na regulacje, bo skoro rozjeżdza mapy wtrysków to jest źle wyrególowany
#3
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 23:00
Moim zdaniem masz dwa wyjscia:
-znalesc dobrego fachowca, zeby ta instalke doprowadzil do porzadku ( twoj silnik spokojnie bedzie chodzil na II gen )
lub
-zalozyc sekwencje, ale tez u kogos polecanego. Plusy > mniejsze spalanie , minusy > dodatkwe koszty wymiany i pamietaj, ze sekwencja troche wiecej benzyny lyka, bo sam jej juz nie przelaczysz na gaz dopuki nie osiagnie ustawionej temp. Bardziej zauwazalne przy jedzie na krotkich odcinkach.
#4
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2009 - 07:32
[B]
#5
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2009 - 17:33
#6
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2009 - 18:11
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2009 - 21:02
#8
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2009 - 21:30
ECM przy braku sygnału z sondy blokuje adaptację- efekt, jedziesz na gazie a adaptacja stoi jak wryta, przełączasz na benzynkę- adaptacja rusza

#9
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2009 - 18:31
#10
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2009 - 18:51
Dzisiaj bawilem sie vectra x20xev w kotrej autornic 700 rozjezdzal wartosci adaptacyjne, ponadto na lpg mulila strasznie. Poniewaz byl zamontowany przyzwoity parownik i dobry mikser postanowilem sprawdzic podlaczenie lambdy. Lambda byla podlaczona zgodnie z instrukcja czyli rownolegle. Podczas jazdy okazywalo sie ze intergrator wisi caly czas w granicach 10 - 15 natomiast rzeczywisty sygnal lambdy przy otwarciu przepustnicy ponad 50% szedl na napiecie 5V (czyli bogato) dlatego tez centralka zmniejszala kat otwarcia krokowego i auto mulilo..... Podlaczylem szeregowo (bez emulacji) Na lpg żyleta a na benie z trudnoscia odpalala (rzeczywsity sygnal lambdy podczas pracy na benie byl 0V czasem poszedl na 0,5V, integrator szedla w gore na max az wywalalo check i silnik telepal. Nastepna proba to zalozenie Autronica AL700 ale RESISTIVE (z mojej omegi) Nie zmianialem ustawien ale auto nie pracowalo ladnie , wiec szybkie programowanie i przy podlaczeniu sondy w uklad lpg rownolegle (czyli emulacja)
- auto smiga pieknie na lpg, zero problemow (nie robilem proby Vmax ale czuc ze 200 poleci, nie ma dolka przy starcie itp)
- odpala na benie ladnie
- dusi sie na benie i strzela przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu
- podczas pracy na benie (ale tylko na wolnych obrotach) sonda dziala wolno i pozostaje dluzej w napieciu 0-1V (ubogo) w tym czasie integrator idzie powoli w gore i po 3-4min check engine
Poniewaz nie ma za duzo mozliwosci zabawy emulacja (ale autornic daje za to mozliwosc zmiany czasu pozostawania w danym napieciu emulacji)to ustawilem czas gornego pozostawania (czyli napiecia 5V) na 0,65 sek (tak jak instalka ustawila w atomatycznym trybie) natomiast dolny czas wydluzylem do 2,5sek. Efekt:
- na lpg bez zmina (co jest oczywiste bo emulacja nie wplynie w widoczny sposob na prace silnika na lpg)
- na benie odpala z kopa
- po odpaleniu i pracy na benzynie sonda pokazuje rzeczywiste napiecie na poziomie 5V (co jest jak najbardziej ok) komp zaczyna zubazac mieszanke i po 2-3 sek spada ladnie na zero i za chwile do gory i tak w kolko (czyli ksiazkowo) integrator jest w zakresie 112-118
- motor nie dusi sie na benie i nie wywala checka
Po tych zabiegach integrator pracuje w zakresie
na benie 112-118
na lpg 185-190, wiem ze to nie jest ok ale dalo to efekt wiec dalej nie bede grzebal
Byc moze to przyda sie osobom ktore walcza z emulacja w silniku x20xev. zastosowany komp w tym silniku jest "ciezki" do wspolpracy z II gen ale da sie i bedzie pieknie jezdzilo. Jednak pamietajmy ze nie kazda instalka jest w stanie oglupic ecu tego silnika, nawet dobre instalki jak autronic tez nie radza sobie skutecznie w trybie automatycznym i jak widac trzeba robic poprawki reczne
[B]
#11
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 20:54
kupilem omeske c z sekwencja i teraz dopiero widze roznice.....powiem ci odzaluj te pare zlotych i zainwestuj w gaz III gen. nie ma porównania/jezeli zamierzasz jeszcze jakis cas pojezdzic tym autem/zobaczysz ....BEDZIE PAN ZADOWOLONY.....


#12
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2009 - 22:25
mialem ome b z gazem II gen. i to samo....wiecznie cos sie dzialo..jak nie jedno to drugie...albo trzecie....sam wiesz co...no i osiagi nienajlesze....
kupilem omeske c z sekwencja i teraz dopiero widze roznice.....powiem ci odzaluj te pare zlotych i zainwestuj w gaz III gen. nie ma porównania/jezeli zamierzasz jeszcze jakis cas pojezdzic tym autem/zobaczysz ....BEDZIE PAN ZADOWOLONY.....:)
Sekwencja fazy lotnej to gaz IV generacji
