Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klima po nabiciu daje ciepło


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zabor

zabor

    t

  • 38 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: konstancin-warszawa

Napisany 10 czerwca 2009 - 08:21

Witam wszystkich którzy czytają moj problem.A więc wczoraj nabili mi klimę i działała około 10 min. Po wyjechaniu z warsztatu wszystko chłodziło ok. ale po jakimś czasie 10min. przestało chłodzić a odwrotnie na LOW zaczeło lecieć ciepłe powietrz że w samochodzie nie idzie wysiedzieć. wróciłem sie do nich z reklamocją gość sprawdził śrubokrętem na zawoże ze buchneło gazem ze gaz jest i ze klima jest nabita czynnikiem więc musze jechać do elektryka bo chyba nie załącza sie sprężarka. Jeśli ktoś potrai mi pomóc to z góry dzięki. A jeszcze jedno wczoraj wieczorem nie dało się jechać w deszcz tak szyby parowały. Wcześniej nigdy tak nie było!!!!

#2 OFFLINE   zabor

zabor

    t

  • 38 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: konstancin-warszawa

Napisany 12 czerwca 2009 - 09:00

[COLOTo czy sprężarka się załącza możesz stwierdzić sam. Jak otworzysz maskę i popatrzysz na pasek wielorowkowy (ten od wszystkiego) to po prawej stronie na samym dole widać sprężarkę. Jeśli przy włączonej klimie kręci się to kółko przed nią czyli sprzęgiełko to znaczy że działa. Moment jej załączenia jest również odczuwalny na silniku i wzrasta spalanie na wyświetlaczu. Jeśli nie chodzi, to również wentylatory PRZED chłodnicą nie powinny zadziałać.
Po za tym trochę dziwne że jak nabijali to działała a 10 minut później już nie, chociaż jest to możliwe. Czy nabijana była przez automat? Masz wydruk? Jak przeszła próżnię? To wszystko ma znaczenie.
Gdyby się okazało, że rzeczywiście nie działa to zacznij od sprawdzenia bezpieczników (od wszystkich wentylatorów i te ze śnieżynką w opisie). Możesz też wypiąć kostkę nad sprężarką (potrzebny kanał) i podać prąd z akumulatora na elektromagnes (cewkę). Powinno tak "tyknąć" i przyciągnąć wspomniane sprzęgło do koła pasowego. Jeśli to wszystko jest O.K. to raczej wina jest po ich stronie.
Istnieje oczywiście możliwość że właśnie ta cewka Ci się spaliła, ale to już siła wyższa. Koszt cewki to około 100-150 zł plus wymiana i tu pojawia się problem. Większość warsztatów nie podejmie się tej operacji bez wyciągania sprężarki,a co za tym idzie podnoszeniu silnika na łapach (a tanie to nie będzie) chociaż jest to możliwe i sam u siebie wymieniałem. Gdzieś na forum jest opis jak to zrobić.
Może być też tak że jeśli długo nie używałeś klimy i była pusta to teraz jak dostała ciśnienia to coś gdzieś się mogło rozszczelnić i nie ma czynnika. W takim wypadku powinni Ci zaaplikować barwnik (kontrast) UV.
A tak na marginesie to jeśli to jakiś porządny serwis klimy to oni powinni to wszystko sprawdzić. Wysłanie klienta do elektryka jest ostatecznym rozwiązaniem po wykluczeniu wszelkich innych możliwości.
Jeśli będę mógł jeszcze jakoś pomóc to zapraszam. R="DarkOliveGreen"][/COLOR]


#3 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2009 - 15:29

zabor napisał:
dzięki dzisiaj wszystko posprawdzam. A wracając jeszcze do tematu to wetylatory się załańczają a sprężarka się kręci ale bardzo powoli zak przerywając, na teście szczelności wyszło wsztstko oki, po powrocie do gościa spowrotem sprawdził śrubokrętem naciskając na zawór aż buchneło gazem i powiedział że wszystko z jego strony jest ok że spręzarka sienie załącza i tylko elektryk może pomóc. A jeszcze jedno nawed do samochodu nie wsiadł, i mam wydruk czy na jego podstawie mogę reklamować jesli uciegł gaz?

#4 OFFLINE   gabrys

gabrys
  • 15 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: sanok

Napisany 16 czerwca 2009 - 06:24

czesc koledzy u mnie jest tak samo
klima nabita
sprężarka chodzi
czujnik temperatury wewnętrznej też chyba chodzi (po przekręceniu kluczyka słychać jak wiatraczek się załancza od czujnika )
wiatraki się włączają
sprawdzanie szczelności z nabiciem trwało prawie godzinę
a poza tym jak by czynnik uciekł to sie klima nie włączy

bardzo bym prosił o pomoc czemu w środku nadal jest ciepło?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 czerwca 2009 - 07:42

czesc koledzy u mnie jest tak samo
klima nabita
sprężarka chodzi
czujnik temperatury wewnętrznej też chyba chodzi (po przekręceniu kluczyka słychać jak wiatraczek się załancza od czujnika )
wiatraki się włączają
sprawdzanie szczelności z nabiciem trwało prawie godzinę
a poza tym jak by czynnik uciekł to sie klima nie włączy

bardzo bym prosił o pomoc czemu w środku nadal jest ciepło?



to ze wiatraczek chodzi to nie znaczy ze czujnik dziala. na komputer i sprawdzic czujnik, silniczki mieszalnika




 


#6 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 23 czerwca 2009 - 01:01

Podlacze sie do tematu. Mam podobny preblem w mojej klusce a dokladniej, mam klime manualna, chodzila idealnie jak ja kupilem. Po ok 2 miesiacach jezdzenia prawie non stop na niej zaczela poprostu coraz slabiej chlodzic. Pomyslalem ok odczyninik mogl sie skonczyc, wiec wybralem sie do warsztatu gdzie nabijaja klime. Podczas nabijania zonk. Wypompowal 0 oleju 0 czegos tam i 0 gazu. Nabil po 10 oleju i czegos UV chyba i 950g odczynnika. Sprawdzal predzej szczelnosc i bylo "niby ok". po 2 dniach jazdy znow ten sam problem klima nie chlodzi a ten metalowy waz pod maska jest cieply co moze byc tego przyczyna????? Prosze POMOCY!!!!

#7 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 04:51

Podlacze sie do tematu. Mam podobny preblem w mojej klusce a dokladniej, mam klime manualna, chodzila idealnie jak ja kupilem. Po ok 2 miesiacach jezdzenia prawie non stop na niej zaczela poprostu coraz slabiej chlodzic. Pomyslalem ok odczyninik mogl sie skonczyc, wiec wybralem sie do warsztatu gdzie nabijaja klime. Podczas nabijania zonk. Wypompowal 0 oleju 0 czegos tam i 0 gazu. Nabil po 10 oleju i czegos UV chyba i 950g odczynnika. Sprawdzal predzej szczelnosc i bylo "niby ok". po 2 dniach jazdy znow ten sam problem klima nie chlodzi a ten metalowy waz pod maska jest cieply co moze byc tego przyczyna????? Prosze POMOCY!!!!


Jeśli nabili Ci z kontrastem UV to podjedź do nich niech teraz sprawdzą lampą UV czy nigdzie się nie pojawił. Możliwe że test szczelności auto przejdzie bo robi się go wytwarzając podciśnienie (zasysa do środka), a jak klima działa to jest ciśnienie i wypycha na zewnątrz. Kilka razy miałem taki przypadek.
Może to być również uszczelnienie czołowe sprężarki.

#8 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 23 czerwca 2009 - 23:23

Ok wielkie dzieki za pomoc:)

#9 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 19:04

To ja tez skorzystam z tego tematu.
W kwietniu pojechalem nabic klime poniewaz poprzedni wlasciciel powiedzial ze pusta. Serwis klimy sprawdzil nabil itd wszystko bylo dobrze wykonane, czynnika tyle ile powinno byc test szczelnosci ok.
Po kilku dniach pojechalem jeszcze raz zeby koles poswiecil lampa UV. Zauwazyl jeden wyciek ale powiedzial ze jest stary(suchy) i nic sie nie powinno dziac.
Wszystko bylo dobrze chlodzilo itd. ale od paru dni leci normalne powietrze cieple (czyli takie jakby nawiew bez klimy byl wlaczony.
Sprawdzilem bezpieczniki i jest ok.
Pasek klinowy nakreca te czesc (nie wiem jak sie nazywa :) ) ktora sie kreci po wlaczeniu klimy.
Wiatrak sie kreci. Rurki ktore biegna od chlodnicy : górna- gorąca, dolna-letnia.
Co moge jezscze sam sprawdzic i jakie moga byc przyczyny awarii??
Czy niski poziom plynu chlodzacego (tzn troszeczke ponizej min.) moze miec na to wplyw?zagapilem sie i nie dolalem.
Z gory dzieki za wszytstkie odpowiedzi.
Pozdrawiam

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lipca 2009 - 20:24

brak czynnika. tzn uciekl gdzies tobie (pewnie przez ta nieszczelnosc ktora miala byc ok) i teraz masz tak a nie inaczej.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 08 lipca 2009 - 07:32

brak czynnika. tzn uciekl gdzies tobie (pewnie przez ta nieszczelnosc ktora miala byc ok) i teraz masz tak a nie inaczej.

Mistrzu, ja mialem w zeszlym roku klime sprawna, chlodzila jak glupia. Zima ja od czasu do czasu odpalilem to tez mrozila. Potem jakos wiosna chcialem wlaczyc, slychac jakies syczenie spod deski. Sprezarka sie chyba zalaczala, bo pojechalem tydzien temu do nabicia to gostek stwierdzil ze sie zalacza. Ale nic nie chlodzilo i syczalo. Pojechalem do nabicia to wymarał kabelek od czujnika jakiegos urwany to go zrobil (i skasowal majatek za dwa luty ktore sam moglem lepiej zrobic...poza tym w zeszlym roku bez niego klima hulała), nabił i niby jak wsadzil termometr w nawiew to pokazalo mu 9st. I zaczynalo rosnac jak sie silnik nagrzewal. Powiedzial ze on nic wiecej nie moze, moze tylko iloscia gazu sterowac i ze mam sobie przeczyscic chlodniczke i w czasie jazdy jak bedzie chlodzona powinno byc dobrze.
Przede mna byla asterka jedynka z klima to jemu mrozilo do 5st i nic nie roslo przy nagrzewaniu silnika. W chwili obecnej wole otworzyc dwa okna i miec przeciag niz sie pozamykac z klima, wiec nie chlodzi jak powinna. Jakies sugestie?

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2009 - 09:28

Mistrzu, ja mialem w zeszlym roku klime sprawna, chlodzila jak glupia. Zima ja od czasu do czasu odpalilem to tez mrozila. Potem jakos wiosna chcialem wlaczyc, slychac jakies syczenie spod deski. Sprezarka sie chyba zalaczala, bo pojechalem tydzien temu do nabicia to gostek stwierdzil ze sie zalacza. Ale nic nie chlodzilo i syczalo. Pojechalem do nabicia to wymarał kabelek od czujnika jakiegos urwany to go zrobil (i skasowal majatek za dwa luty ktore sam moglem lepiej zrobic...poza tym w zeszlym roku bez niego klima hulała), nabił i niby jak wsadzil termometr w nawiew to pokazalo mu 9st. I zaczynalo rosnac jak sie silnik nagrzewal. Powiedzial ze on nic wiecej nie moze, moze tylko iloscia gazu sterowac i ze mam sobie przeczyscic chlodniczke i w czasie jazdy jak bedzie chlodzona powinno byc dobrze.
Przede mna byla asterka jedynka z klima to jemu mrozilo do 5st i nic nie roslo przy nagrzewaniu silnika. W chwili obecnej wole otworzyc dwa okna i miec przeciag niz sie pozamykac z klima, wiec nie chlodzi jak powinna. Jakies sugestie?


jakie cisnienia podczas pracy sprezarki ?




 


#13 OFFLINE   bonq1987

bonq1987

    Emeryt :D

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: Warszawa/Radom/Iłża

Napisany 08 lipca 2009 - 14:50

Witam,

2.0 16V Klimatronic

Ostatnio odwiedziłem znajomy warsztat celem nabicia klimy bo poprzedni właściciel nic z nią nie robił. Podłączyli pod automat, wykazał, że próżnie trzyma, nabił czynnikiem i UV wszystko cacy. Po nabiciu silnik w ruch i klima działa, niestety po 10min spod czujnika (dolna rurka) wyciekło zielone i kapa. Ściągnęli z powrotem czynnik i powiedzieli ze nic nie zrobią z tym wyciekiem. Nic nie zapłaciłem za usługę, dziwi tylko to że automat nie wykrył nieszczelności mino tego że po 10min pracy klimy wyciekał czynnik.

Odstawiłem kluchę do nich raz jeszcze, powiedzieli że przebadają cały układ i wymienią wadliwe przewody, 14/07 jadę odebrać, podzielę się wrażeniami.

#14 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 08 lipca 2009 - 19:35

jakie cisnienia podczas pracy sprezarki ?

Zabij, nie wiem...:(
Nie patrzylem mu na zegary jak grzebal :(
Mowisz ze mogla sie skonczyc? Ale tak nagle?

A i jeszcze jedno, jak wlacze klime to przez chwile, kilka, kilkanascie pierwszych sekund slychac takie syczenie jak wtedy gdy wogole nie chlodzila. Wyglada to jakby pod deska w chlodniczce (czy co to tam jest) gazu nie bylo i po wlaczeniu jest dopiero pompowany w uklad, ale to troche dziwne sie wydaje...

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2009 - 20:35

Zabij, nie wiem...:(
Nie patrzylem mu na zegary jak grzebal :(
Mowisz ze mogla sie skonczyc? Ale tak nagle?

A i jeszcze jedno, jak wlacze klime to przez chwile, kilka, kilkanascie pierwszych sekund slychac takie syczenie jak wtedy gdy wogole nie chlodzila. Wyglada to jakby pod deska w chlodniczce (czy co to tam jest) gazu nie bylo i po wlaczeniu jest dopiero pompowany w uklad, ale to troche dziwne sie wydaje...


pod deska masz zawor rozprezny - moze on niezyje. ale dostep i wymiana masakra :( sprawdz cisnienia na sprezarce oraz co sie dzieje z przewodem ktory idzie do klimy - czy jest zimny czy nie




 


#16 OFFLINE   Mac65

Mac65

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 08 lipca 2009 - 21:07

witam ja miałem podobny problem nabiłem klime i działało miesiąc pojechałem z reklamacją - nabił i stała cały dzień pod ciśnieniem i nic ani grama nie zeszło pużniej wzioł lampe i :o okazało się że chłodnica zielonkawa czyli są mikro pęknięcia noi jestem w :pupa:620zeta + koszta wymiany 150zeta narazie spoko :)

#17 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2009 - 15:46

brak czynnika. tzn uciekl gdzies tobie (pewnie przez ta nieszczelnosc ktora miala byc ok) i teraz masz tak a nie inaczej.


Poogladalem troche chlodnice klimy i zauwazylem na gorze po stronie kierowcy zieloną plamę. Podejrzewam ze to jest przyczyna mojego problemu.
Takie pytanko czy da sie to jakos uszczelnic czy od razu wymiana chlodnicy klimatyzacji?

#18 OFFLINE   Mac65

Mac65

    Zbanowany

  • 42 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 09 lipca 2009 - 21:58

Poogladalem troche chlodnice klimy i zauwazylem na gorze po stronie kierowcy zieloną plamę.

Magik co robił mi klime powiedział że łatać można ale skarpetki :o szkoda kasy i czasu a poprawiać za tydzień nie będzie :zdziwnienie: więc zakupiłem nową

#19 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 10 lipca 2009 - 08:03

pod deska masz zawor rozprezny - moze on niezyje. ale dostep i wymiana masakra :( sprawdz cisnienia na sprezarce oraz co sie dzieje z przewodem ktory idzie do klimy - czy jest zimny czy nie

A cisnien sam nie dam rady sprawdzic? Np. pistoletem z manometrem od sprezarki?
Przewod sprawdze dzis wieczorem.