Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana sprzęgła - pytanie do tych co sami wymieniali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 27 grudnia 2006 - 20:04

Zdecydowałem się na wymianę kompletnego sprzęgła - tarcza, docisk, łożysko. Chciałbym zapytać osoby, które same to robiły lub też znają się na tym z racji fachu - czy do wymiany są potrzebne jakieś specjalne narzędzia bez których ani rusz ? Czy mogą wystąpić jakieś niespodzianki ? Mam kanał i kolegę który wymienial kilka sprzęgieł ale w Audi. Nie wiemy jak sprawa wyglada kiedy mamy sprzeglo hydrauliczne. Nie za bardzo chc emi sie placic 200 zł skoro moge zrobić to sam. Samo sprzegło to już 500 zł. Bardzo dziękuję za szelkie porady :piwo:



#2 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2006 - 20:44

Masz chociaż książkę Etzolda? Tam jest wszystko na ten temat.

czy do wymiany są potrzebne jakieś specjalne narzędzia bez których ani rusz ?

Żadnych cudów, torxy i zwykłe klucze.

Czy mogą wystąpić jakieś niespodzianki ?

Normalnie nic nie powinno się przytrafić, ale wszystko można koncertowo spieprzyć...

Nie wiemy jak sprawa wyglada kiedy mamy sprzeglo hydrauliczne.

Nic szczególnego, pamiętaj o rozłączeniu przewodu od pompki sprzęgłą do siłownika sprzęgła przed rozpoczęciem roboty i zabezpieczeniu tego przed wycieknięciem płynu ze zbiorniczka. Po wszystkim trzeba odpowietrzyć układ, potrzebny płyn hamulcowy DOT-4.

Jeżeli macie trochę doświadczenia, to będzie OK. Powodzenia!

#3 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 27 grudnia 2006 - 23:03

Nic szczególnego, pamiętaj o rozłączeniu przewodu od pompki sprzęgłą do siłownika sprzęgła przed rozpoczęciem roboty i zabezpieczeniu tego przed wycieknięciem płynu ze zbiorniczka. Po wszystkim trzeba odpowietrzyć układ, potrzebny płyn hamulcowy DOT-4.


No wlasnie tej hydrauliki sie boje najbardziej. W ktorym miejscu proponujesz odlaczyć przewod płynu ? Przy zbiorniku chyba nie za bardzo ?? Kolega twierdzi że sobie poradzi. W ksiazce Ertzholta wszystko jest beznadziejnie opisane, w ogole wydanie dotyczace Omegi moim zdaniem jest sklecone na predce - beznadziejne rysunki... Facet pisze ze trzeba uzyc jakis specjalny przyrzad i kieruje ksiazke do przeciewtnego uzytkownika - debilizm kompletny...

#4 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2006 - 23:42

W ktorym miejscu proponujesz odlaczyć przewod płynu ?

Poniżej pompy sprzęgła jest złączka, w v6 trzeba było zdjąć wycieraczki szyby przedniej i plastikowe podszybie, żeby sięgnąć do tej złączki na przewodzie, może w 16v jest łatwiej.

Facet pisze ze trzeba uzyc jakis specjalny przyrzad

Ten specjalny przyrząd to jest korek zbiorniczka płynu hamulcowego BEZ ODPOWIETRZNIKA, wtedy płyn nie ścieka, za***isty przyrząd :mrgreen:

Jak będziesz mieć skrzynię wyjętą, to sprawdź, czy się da odkręcić odpowietrznik wysprzęglika, bo poźniej może być niespodzianka.
Powodzenia.

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 21:09

Poniżej pompy sprzęgła jest złączka, w v6

odświeżę trochę :)
w którym miejscu dokładnie jest ta pompa w v-6 ???
i czy po odłączeniu tego można już bez żadnych problemów zrzucić skrzynie na ziemie ???czy są jakieś jeszcze niespodzianki ?
i jeszcze jedno czy przy wymianie trzeba za każdym razem wymieniać wysprzęglik i docisk czy wystarczy sama tarcza
a najlepiej to jak by ktoś napisał kro po kroku jak to zrobić był bym wdzięczny bo nigdy nie robiłem hydraulicznego sprzęgła ostatnio udało nareperować się automat to i myślę że z wasza pomocą i to da radę zrobić :up::tak:

#6 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2009 - 00:50

odświeżę trochę :)
w którym miejscu dokładnie jest ta pompa w v-6 ???
i czy po odłączeniu tego można już bez żadnych problemów zrzucić skrzynie na ziemie ???czy są jakieś jeszcze niespodzianki ?
i jeszcze jedno czy przy wymianie trzeba za każdym razem wymieniać wysprzęglik i docisk czy wystarczy sama tarcza
a najlepiej to jak by ktoś napisał kro po kroku jak to zrobić był bym wdzięczny bo nigdy nie robiłem hydraulicznego sprzęgła ostatnio udało nareperować się automat to i myślę że z wasza pomocą i to da radę zrobić :up::tak:


W "Sam naprawiam" jest bardzo ładnie opisane. Ja robiłem pierwszy raz sprzęgło w "normalnym" samochodzie (kiedyś w malcu wymieniałem) i z pomocą książki poszło bez problemów. Tylko w wersji elektronicznej od kolegi dunaj2, z tego co pamiętam nie wszystko było czytelne (można się domyśleć). Powodzenia.

#7 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2009 - 03:50

nie zmieniasz wysprzeglika ,chyba , ze cieknie, zmieniasz tylko lozysko doporowe docisk i tarcze, nie zapomnij porzadnie odtluscic docisku, i wyczyscic kolo zamachowe ze wszelkiego syfu , jak jest troche przypalone mozesz pokusic sie o delikatne przetacie papierem sciernym np 800, w 2.0 zlaczke da sie odlaczyc bez sciagania podszybia, jak bedziesz polazal za przewodem wychodzacym ze zbiorniczka to znajdziesz zlaczke ukryta pod objemka z plastiku przyczepiona do sciany grodziowej, odegnij delikatnie plastik i bedzie tam zawleczka jak wyciagniesz zawleczke to bez problemu rozlaczysz , a zamiast specjalnego przyzadu, uzyj woreczka foliowego, pod zwykly korek.
a i zaznacz sobie np korektorem w jakim polozeniu przykrecony byl przegum gumowy, bo jak skrecisz inaczej to wal moze wibrowac.
powodzenia

#8 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2009 - 18:58

W "Sam naprawiam" jest bardzo ładnie opisane.

no może i jet tylko w tym problem że nie posiadam :( ale jak koleg aposiada to z chęciom bym posiadł :D KristoferG@interia.pl

zmieniasz tylko lozysko doporowe docisk

a docisk też musowo zmieniać ?? jak nie będzie bardzo zjechany to może sama tarcza wystarczy bo lożysko to wiem bo może się zatrzeć

#9 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2009 - 19:23

oby nie miał rowka od łożyska

#10 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 marca 2009 - 21:17

a docisk też musowo zmieniać ?? jak nie będzie bardzo zjechany to może sama tarcza wystarczy bo lożysko to wiem bo może się zatrzeć


wiesz, problem w tym , ze elementem dociskowym w docisku jest blacha wycieta na krztalt sloneczka , i stare wysluzone dociski lubia sobie tam peknac, a wtedy robota poraz kolejny, no i nowke tarcze sobie mozna przez to spalic. wiec wybor nalezy do ciebie,
ja osobiscie zalecam wymiane kompletnego zestawu
spytaj kolegi kczech on powinien miec cos w dobrej cenie

#11 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2009 - 00:30

no może i jet tylko w tym problem że nie posiadam ale jak koleg aposiada to z chęciom bym posiadł KristoferG@interia.pl


na maila to nie bardzo, bo trochę waży, ale:
http://rapidshare.co...p_by_dunaj2.rar