Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

płyn chłodniczy, temperatura, rozrusznik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2009 - 06:04

Witam,
Wczoraj przeżyłem kupe nerwów.
Śmigałem po mieście dosyć sporo, bylo cieplo.
W pewnym momencie zapaliła mi się kontrolka od temp. cieczy chłodzącej no to zrobiłem jak zrobić się powinno -> zatrzymałem się i czekałem aż temp. opadnie.

Temp opadła, ale rozrusznik juz nie zakręcił. Było słychać tylko marne pykanie.
Już po holowaniu sprawdziłem stan płynu chłodzącego... pusty zbiornik a na kompie nic mi nie pokazało :/
Co może byc przyczyną że znikł płyn i jednoczesnie nie moge odpalic?
Dodam ze auto sie strasznie grzało (do 100 stopni) od jakiegoś czasu (tydzien okolo) a teraz dopiero sie zagotowalo. I caly czas nie było komunikatu o płynie...

P.S. na korku oleju nie ma nalotu maślanego czy majonezowego
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2009 - 06:17

A wiec od początku. Jezeli temperatura dochodziła ci do 100 stopni to juz była oznaka ze cos sie dzieje niedobrego. Mozna było by szukac począwszy od wentylatora, czujnik az do głowicy. Mogła gdzies w najlepszym przypadku puścić uszczelka pod głowicą a w gorszym trzasnąc głowica i to nie koniecznie na zewnątrz. To ze ci sie zagotowała to juz bardziej niz zle. z pewnością płyn uciekł ci do oleju a więdz sprawdz bagnet czy nie zrobił ci sie budyn ale jezeli zgasiłes auto w miarę szybko od momentu zauwazenia wzrostu temp to moze nie byc widac jeszcze po bagnecie. A to ze nie mozesz wogóle odpalic to najprawdopodobniej zatarłes silnik. W czasie jazdy jak zauwazyłes ze ci sie gotuje nie czułeś ze auto ci słabnie??
Daro

#3 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2009 - 09:22

nie zauwzyłem ze mi słabnie, bo kontrolka zapaliła się na światłach gdy stałem. Zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik max minute poźniej. Bagnet sprawdzałem - nic nie widać.

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2009 - 09:22

z pewnością płyn uciekł ci do oleju

nie koniecznie mógł pójść na któryś cylinder i był spalany razem z paliwe i poprostu wyparował jak podniesiesz głowice i któryś tłok bedzie czyściutki i komora w głowicy też to juz będziesz wiedział gdzie uciekał Twój płyn, spróbuj wykręcić świece i pokręcić ręcznie silnikiem jak niedasz rady to może być tak jak kolega powiedział zatarłeś go.

#5 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 09 czerwca 2009 - 10:08

a nie prościej wrzucić piątke i spróbować popchnąc samochod?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 czerwca 2009 - 10:22

nie zauwzyłem ze mi słabnie, bo kontrolka zapaliła się na światłach gdy stałem. Zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik max minute poźniej. Bagnet sprawdzałem - nic nie widać.


najgorsza rzecza jaka mozna zrobic to zgasic silnik. nie ma obiegu wody i goracy plyn sie przeciez nie wychladza a wrecz przeciwnie - silnik przeciez jest goracy. w takim przypadku ogrzewanie ma max nawiewy na max i jedziesz spokojnie na niskich obrotach az sie schlodzi.




 


#7 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 09 czerwca 2009 - 10:34

Plyn nie koniecznie musial dostac sie do tlokow. Byc moze strzelil ktorys waz i ciecz wylala sie na jezdnie. mM tak sie kiedys stalo ale nie w omedze. Zrob jak koledzy pisza, sprawdz czy wal sie obraca. Jezeli nie to najprawdopodobniej silnik zatarty. pozdrawiam

#8 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2009 - 11:28

nie wiedziałem o tym, że nawiewy na maxa.

Co to znaczy wrzucic bieg na "5" i popchnąc?
Poproszę wersje na skrzynie automatyczną

A co do temp to wskaźnik w przeciągu 7 min opadł do 95 stopni

#9 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 09 czerwca 2009 - 12:05

nie wiedziałem o tym, że nawiewy na maxa.

Co to znaczy wrzucic bieg na "5" i popchnąc?
Poproszę wersje na skrzynie automatyczną

A co do temp to wskaźnik w przeciągu 7 min opadł do 95 stopni


To wez sprobuj sila miesni zakrecic silnikem i zobacz czy wal sie obraca

#10 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2009 - 12:10

a jak to zrobic?

#11 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 09 czerwca 2009 - 12:18

a jak to zrobic?


zlap za kolo pasowe walu korbowego i sprobuj nim krecic i napisz czy sie kreci czy nawet nie drgnie.

#12 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2009 - 12:47

no nic musze poczekać na holowanie i zatachac do mechnika.
Kołem nie zakrecilem bo nie mam dojścia.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2009 - 20:55

jak się silnik przegrzał to prawdopodobnie spuchły tłoki (na skutek rozszerzalności cieplnej) i zaklinowały się w cylindrach. Po całkowitym ostygnięciu silnika (ze 3 godziny) powinien ruszyć.

#14 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 czerwca 2009 - 22:21

jednak czasem dobrze zajrzeć pod maskę np. czy woda nie ucieka ,zwłaszcza jak więcej się grzeje niż zwykle,tego nawet na prawie jazdy uczą, Jak się dba to się ma - to czesto piszą na forum