Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dlaczego Ciągle chodzi wentylator chłodnicy ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kostrzewa

Kostrzewa
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 08 czerwca 2009 - 20:37

Witam.

Ostatnio mam z autkiem dziwny problem, otóż ciągle mi chodzi wentylator chłodnicy... nawet na zimnym silniku, zaraz po załączeniu autka :(

Co może być przyczyną i jak to naprawić?

Pozdrawiam

ps. moje autko to Omega (chyba B), silnik 2.0 Ekotec, kombi z 1994 roku.

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2009 - 20:39

Pewnie czujnik temperatury powiedział "papa".

#3 OFFLINE   Kostrzewa

Kostrzewa
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 08 czerwca 2009 - 20:50

o kurcze. A gdzie się to znajduje?, może sama dam rade wymienić.

#4 OFFLINE   SueZ

SueZ
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 09 czerwca 2009 - 17:54

Pozwolicie, że dołączę się do tego tematu.

Mam podobny problem co kolega Kostrzewa, tyle że mój wentylator chodzi cały czas, zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku. Teraz odpiąłem akumulator, żeby jutro rano jakoś odpalić moją omegę i pojechać do warsztatu. Chyba, że jesteście w stanie coś doradzić i obędzie się bez wizyty u mechaników.

Mój silnik to 2.0 16V w gazie, rocznik 1999.

#5 OFFLINE   IREK 67

IREK 67
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: ZIELONA GÓRA

Napisany 09 czerwca 2009 - 18:17

o kurcze. A gdzie się to znajduje?, może sama dam rade wymienić.
WITAM CZUJNIK TEMPERATURY ZNAJDUJE SIĘ PO STRONIE "KIEROWCY" Z PRZODU SILNIKA SZUKAJ GRUBEGO PRZEWODU OD CHŁODNICY DO SILNIKA AŻ ZNAJDZIESZ BĘDZIE KOLANKO DO KTÓREGO DOCHODZI JEDEN KABELEK ELEKTRYCZNY I TAM JEST CZUJNIK TEMPERATURY KOSZT OKOŁO 20 PLN

SueZ-zdejmij przewód z czujnika temperatury i wentylator powinien się WYŁĄCZYĆ to czujnik temperatury tym wszystkim steruje

#6 OFFLINE   SueZ

SueZ
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 09 czerwca 2009 - 19:27

Może to głupie, ale poruszałem przekaźnikami/bezpiecznikami w tej puszce, która jest obok akumulatora, przewód z czujnika wyjąłem/włożyłem i wszytko wróciło do normy. Mimo wszystko i tak jutro podjadę na komputer żeby mi go sprawdzili, bo coś nie jest tak, świeci mi się cały czas pomarańczowa kontrolka z silnikiem. Mam nadzieję, że wszystko się jakoś wyjaśni.

#7 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2009 - 21:17

Może to głupie, ale poruszałem przekaźnikami/bezpiecznikami w tej puszce, która jest obok akumulatora, przewód z czujnika wyjąłem/włożyłem i wszytko wróciło do normy. Mimo wszystko i tak jutro podjadę na komputer żeby mi go sprawdzili, bo coś nie jest tak, świeci mi się cały czas pomarańczowa kontrolka z silnikiem. Mam nadzieję, że wszystko się jakoś wyjaśni.


Sam zczytaj kody na spinacz.

#8 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 czerwca 2009 - 19:24

Witam.

Ostatnio mam z autkiem dziwny problem, otóż ciągle mi chodzi wentylator chłodnicy... nawet na zimnym silniku, zaraz po załączeniu autka :(

Co może być przyczyną i jak to naprawić?

Pozdrawiam

ps. moje autko to Omega (chyba B), silnik 2.0 Ekotec, kombi z 1994 roku.


Miałem to samo. Uszkodzony jest czujnik temperatury w chłodnicy. Koszt takiego to 28zł do 39zł we wrocku. Jak staniesz na wprost auta i otworzysz maskę, to po prawej stronie na samym dole chłodnicy będzie wtyczka od tego czujnika. Spróbuj wyciągnąć ją i wtedy przekręcić kluczyk w stacyjce. Jak nie załączy się wentylator to faktycznie padł czujnik. Żeby go wymienić trzeba ściągnąć zaślepkę - plastikową listwę nad chłodnicą i przy lampach. Potem odkręcić obudowę z wentylatorem. Jest ona przykręcony na dwóch śrubach do góry i na dole trzyma się na takim ząbku. Wystarczy przesunąć całość trochę w lewo żeby mieć dostęp do tego czujnika. Klucz chyba 28 lub 29 w rękę i szybko wykręcić czujnik a potem jeszcze szybciej wkręcić nowy. Żeby jak najmniej wyleciało płynu. Skręcić wszystko z powrotem i tylko sprawdzić czy później wentylator się włączy :razz:

Pozdrawiam :)

#9 OFFLINE   zgliczyn

zgliczyn
  • 34 postów
  • Dołączył: 12-05-2007
  • Skąd: Wa-wa

Napisany 12 czerwca 2009 - 20:56

:(
mam ten sam problem wentylator a właściwie obydwa wentylatory kręcą mi sie cały czas chyba na II stopniu nawet przy wyłączonym silniku i wyjetym kluczyku ze stacyjki temperatura spadła mi prawie do zera a one dalej sie kręcą wracam po godzinie i to samo próbowałem wyjąć kostkę z chłodnicy tą dolną okrągłą i wentylatory dalej sie kręcą wyjęłem górną wtyczkę dwupinową z chłodnicy i dalej mam ten sam rezultat
jaka może być tego przyczyna ??
gdzie jest ten czujnik temperatury ? o którym wspominają bo nie moge go namierzyć gdzieś przy obudowie termostatu czy jak ??
w czasie jazdy temperatura mi się utrzymuje w okolicy 92-95 stopni mam nową chłodnicę i jakiś czas temu wymieniałem termostat więc zapchany układ mogę wykluczyć ale niedawno moja Dosia była u mechanika który wymieniał chłodnicę czy jest możliwość żeby on coś źle podłączył ?

#10 OFFLINE   daria

daria
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 16:57

mam problem z omegą ;b;2.5 disel chodzi mi wentylator jak odpalam autko i tam gdzie jest zamontowany do kołaco wchodzi do silnika delikatnie sie rusza czy tak ma byc czy cos cie poluzowało

#11 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 19 grudnia 2009 - 23:04

W naszych silnikach 2.0 w klekotekach wentylator nie powinien chodzić przy wyłączonym zapłonie!! Jeżeli chodzi dalej to znaczy się że albo zawiesił się przekaźnik (wyjęcie go i włożenie z powrotem powinno załatwić sprawę jak to opisał kolega poniżej lub ew stuknąć w niego) albo gdzieś się zrobiło zwarcie. Przekaźnik masz w puszcze przy akumulatorze nie pamiętam który to jest ale na forum znajdziesz pełny opis skrzynki. Jak wyjęcie go i włożenie nie pomoże spróbuj wstawić inny na chwilkę na podmiankę od kogoś lub o takich samych parametrach i będziesz wiedział czy to tylko przekaźnik czy zwarcie

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 grudnia 2009 - 09:26

mam problem z omegą ;b;2.5 disel chodzi mi wentylator jak odpalam autko i tam gdzie jest zamontowany do kołaco wchodzi do silnika delikatnie sie rusza czy tak ma byc czy cos cie poluzowało

tak ma być tam jest sprzęgło wiscotyczne i dopiero załącza się powyżej 95 st. a wiatrak będzie i tak się kręcił od początku tylko nie z dużą siłą. a przy zgaszonym powinno się jak ręką pokręcisz dać radę obracać..

#13 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 16:25

Witam
Mam następujący problem, a mianowicie kupiłem niedawno omegę 2.2 Pb 144 KM B FL i jak mam włączony silnik non stop chodzi mi dmuchawa ta w środku przy chłodnicy i ta z drugiej strony też. Wiem że na pewno jest tak jak stoję pewnie jak jadę to też choć trudno usłyszeć żeby chodziły. Silnik grzeje się gdzieś do 80 stopni rzadko kiedy osiąga trochę ponad a często spada poniżej 80 po uprzednim nagrzaniu do tej temperatury. Proszę o poradę

#14 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 02 stycznia 2011 - 16:40

Termostat i włacznik termiczny wentylatora do wymiany

#15 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 16:49

termostat to nieduży koszt a ten czujnik temperatury?

a czy przy uszkodzonym termostacie nie powinno słabo grzać? Bo szybko się rozgrzewa ale przez to że cały czas pracują dmuchawy to nie osiąga raczej więcej jak 80 stopni

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2011 - 17:12

a ECO włączałeś?

#17 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 17:36

sorry że jestem takim laikem ale co to jest ECO to coś z klimą?

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2011 - 17:40

tak. NA panelu klimy włączasz eco i wentylatory powinny stanąć. Jeśli nie staną to sprawdzaj termowyłącznik na chłodnicy

#19 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 18:03

dzięki wielki pomogło po włączeniu Eco żaden z wiatraków już się nie kręci

#20 OFFLINE   omcia18

omcia18
  • 85 postów
  • Dołączył: 08-05-2013

Napisany 16 stycznia 2014 - 19:04

Witam.

Mam o to taki problem. Wentylator mi chodzi caly czas od chyba 3 dni. Nie wazne czy jest -5 caly czas pracuje nawet przy wlaczonym zaplonie. Przyciskanie guzika eco od klimy nic nie daje. Przez to nie moge osiagnac prawidlowej temp. silnika. Od czego zaczac ? Co prawdopodobnie padlo ? PROBLEM ROZWIAZANY !
powodem byly przycisniete kabelki od gornego czujnika w chlodnicy w takim stopniu ze zerwala sie izolacje i byl dociskany do blachy ( lapal mase)