Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dymi i falują obroty w 2.2 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Goliat

Goliat
  • 17 postów
  • Dołączył: 14-03-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 czerwca 2009 - 08:50

Witam,

Przeszukałem całe forum, wiele poczytałem na temat problemu, ale ostatecznej odpowiedzi nie znalazłem.

Gdy chcę ją odpalić po dłuższym postoju (wystarczy jakies 8-10 godzin) muszę dłuższą chwilę (5-10 sek) ją "piłować" tak jakby się dławiła, żeby złapała. Bezpośrednio po odpaleniu z wydechu wydobywa się biało-niebieski dym oraz przez kilkanaście sekund falują obroty po czym się stabilizują. Wystarczy, że chwilę silnik będzie chodził i nie pojawia się już ten problem przy kolejnym odpaleniu.
W sytacji gdy jest chłodno i podgrzewają się świece, odpala trochę szybciej ale dym i falujące obroty również występują.
Gdy silnik jest ciepły odpala na dotyk.
Podłączyłem ją do kompa w ASO i nie było żadnych błędów, wszystko wyszło ok, ale mimo to wymieniłem uszczelki pod wtryskiwaczami (jedna była walnięta), sprawdziłem przepływy, wymieniłem filtr paliwa (był w oleju), uszczelniłem pompę wtryskową.
Ponadto nigdzie w czasie odpalania nie stwierdzono w przewodach paliwowych powietrza, więc czym ona sie dławi nie wiem?
Wymieniłem jeszcze przy okazji jakiś zaworek od płynu chłodzącego, bo był nieszczelny i mi płyn wyciekł, ale to raczej chyba nie ma związku i jeszcze mimo wymiany płynu chłodzącego nie zniknął mi komunikat z kompa o niskim poziomie płynu, jak to zrobić?
Świece wymieniałem jakieś 3 miesiące temu.
Może macie jakieś wytłumaczenie sytuacji.
Bardzo proszę o pomoc, bo lada dzień jadę z małym dzieckiem na drugi koniec Europy na wakacje i nie chciałbym mieć jakieś przykrej niespodzianki.
Pozdrawiam
Goliat

#2 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 czerwca 2009 - 12:23

1. mozesz miec ustawianą niską temp grzania świec - problem do rozwiazania poprzez wgranie w ASO nowego softu podwyzszającego górną granicę grzania swiec
2. jesli zastosowałes sie do całej procedury opisanej przez ArturL /szukajka/ to w jaki sposob odpowietrzałeś układ?
3. W pompie wtryskowej masz jeszcze miedziane podkladki na srubach od przewodow paliwowych - warto wymienic jesli tego nie robiles
4. zawor zwrotny /śruba/ w pompie moze puszczac cisnienie /lub elektrozawor wewnątrz... /pomaga wymiana na org - koszt ok 60zl lub zamiennik /u mnie pomógł... bo nie znalazlem powodu zapowietrzania się/
I przede wszystkim porzadne odpowietrzanie....


PS. w jaki sposob uszczelniłes pompę? ile cie to wynioslo? czesci + robocizna

#3 OFFLINE   Goliat

Goliat
  • 17 postów
  • Dołączył: 14-03-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 czerwca 2009 - 12:57

Sam nic nie odpowietrzałem, wstawiłem auto do warsztatu, żeby zobaczyli co jest grane.
Oni sprawdzali czy jest zapowietrzony, podłączyli jakieś przewody, żeby sprawdzić czy gdzieś nie łapie powietrza, no i nic nie wyszło.

Całość naprawy, którą opisałem powyżej wyniosła mnie niecałe 1200 zł. :(
Pozdrawiam
Goliat

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 czerwca 2009 - 13:51

ozeszty, ale cie skroili!
ja dalem 138 za komplet uszczelniaczy wtryskiwaczy i 100 za ich wymiane. + uszczelka pod pokr zaworow - miałem własną - 90zł - łącznie <350zł

byles przy tym obecny? mam bardzo mieszane doswiadczenia i teraz sprawdzam co rzeźnicy robią przy omie...
Daj auto do odpowietrzenia - moze byc nawet ASO, koszt nieduzy a moze pomoc. tylko patrz co robią i nie słuchaj ze pompa sama sie odpowietrzy podczas jazdy ;) ich stara spiewka. Jak to zrobisz to daj znac...
Powodzenia

#5 OFFLINE   Goliat

Goliat
  • 17 postów
  • Dołączył: 14-03-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 czerwca 2009 - 14:59

Nie byłem przy naprawie, autko było robione w ASO.
Pozdrawiam
Goliat

#6 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 czerwca 2009 - 15:28

ozeszty, ale cie skroili!
ja dalem 138 za komplet uszczelniaczy wtryskiwaczy i 100 za ich wymiane. + uszczelka pod pokr zaworow - miałem własną - 90zł - łącznie <350zł


Chyba Ci umknęło "uszczelniłem pompę wtryskową.";)

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 czerwca 2009 - 17:53

nie umknęło
uszczelnienie wałka pompy kosztuje grosze natomiast za robocizne to pare zlotych skroją... u mnie za uszczelnienie chce wziaść niecałą 100. robi wszystko przy gosciu wiec jest pewność ze zostalo zrobione...
Ale jak na ASO to i tak niezle... nie sadzilem ze kolega Goliat powierzy im swoje autko, dlatego przypuszczalem ze tyle wzial zwykly mechanik...
No ale jakby nie było i tak pozostaje spróbować wgrac nowy soft - jesli w zime odpalał lepiej /lub przy temp mniejszych niz ok 3st/ to powinno byc rozwiazanie. Jesli przy niskich temp gdy swiece grzaly tez tak ciezko odpalał to dalej gdzies sie zapowietrza...
za duzo moze byc przyczyn....

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 czerwca 2009 - 18:19

No to spoko, myślałem, że konieczny jest demontaż pompy do uszczelnienia. :)

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 czerwca 2009 - 21:22

no przydaloby sie ;) zawsze to latwiej :D wazne ile gosciu za to skroi.... jeden w bialym chcial 500 drugi k. mnie ok 100
no ale nie to jest tematem....,

#10 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2009 - 13:47

Za chwilowe falowanie obrotów po odpaleniu, w tym utrudnione odpalenie odpowiedzialne są nieszczelne przelewy (mimo, że napisałeś, że zostały sprawdzone), bo doprowadzają do minimalnego zapowietrzania się układu paliwowego. Miałem dokładnie tak samo, to wiem. Przelewów się nie sprawdza, tylko się wymienia i KONIECZNIE ODPOWIETRZA SIĘ UKŁAD PALIWOWY. Najlepiej podłączyć pomkę ssącą z przeźroczystym wężykiem do obserwacji ssanego ON. Koniecznie zapłon musi być włączony podczas odpowietrzania. Koszt wężyków od 10zł-100zł /mb. Koszt wymiany i odpowietrzenia 50-150zł. Te wyższe ceny to w ASO :(

#11 OFFLINE   Goliat

Goliat
  • 17 postów
  • Dołączył: 14-03-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 czerwca 2009 - 13:46

przelewy wymienione, układ odpowietrzony, problem jest nadal....:(
Pozdrawiam
Goliat

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2009 - 07:55

Skoro - jak twierdzisz - wszystko to, co zotało wymienione jest szczelne, to zostają trzy możliwości:
1. nieszczelne połączenie metalowych przewodów paliwowych do wtryskiwaczy,
2. usterka w sofcie ECU - tu pomaga wgranie nowej wersji służącej likwidacji problemu zimnego startu silnika
3. nieszczelność jest w czymś, co zostało wymienione.
Tak, jak napisałem we wcześniejszym poście - po kilkugodzinnym postoju (takim, po którym pojawiają się problemy z odpaleniem) trzeba podłaczyć pompę ssącą i sprawdzić czy są bąble w ON. A najlepiej będzie odizolować każdy element układu paliwowego i sprawdzać szczelność.
Tak na szybko - wgraj nopwy soft do ECU - tylko w ASO i to nie każdym, bo nie wszystkie wiedzą, że jest taka możliwość. Najpewniej w Myślenicach pod Krakowem w Marimexie. Namiary są na forum.

#13 OFFLINE   skarabeusz

skarabeusz
  • 11 postów
  • Dołączył: 30-12-2008

Napisany 12 czerwca 2009 - 08:12

Kolego sprawdz cały układ podciśnienia u mnie po wymianie wszystkiego co było możliwe jakiś czas też tak się działo i z tego co ja wywnioskowałem za falowanie na zimnym silniku był odpowiedzialny właśnie któryś z elektrozaworów a wyglądało to tak po odpaleniu silnik falował i dymił na biało-niebiesko po rozłączeniu układu podciśnieniowego silnik się na troche uspokajał po podłączeniu po chwili pracował równiutko nie wiem który ponieważ podłączenie do komputera nic nie wykazało a układ paliwowy przeglądałem z milion razy sprawdzałem po ciśnieniem wężyk po wężyku wymieniłem przelwy i jak do tej pory auto chodzi ale zaczeło więcej palić średnia 10l gdzie wcześniej 7l to był max podejrzewam przepływomierz z tego co wyczytałem z ogólnych porad ale dlaczego nic nie wywala na kompie tego nie umiem wytłumaczyć

Na pewno zastosuj się do zaleceń ArturL.Jest jednym z nie wielu który na pewno wie co pisze,a jego porady są w 100%sprawdzone

#14 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2009 - 13:54

Tak zaczynając od początku - gdy auto postoi kilkanaście godzin, to trzeba podłaczyć kompa i sprawdzić dawki i kąty wtrysku paliwa żądane vs rzeczywiste. Najpewniej - wgraj nowy soft najpierw - koszt ok 120zł i zobaczysz wtedy.