

dymi i falują obroty w 2.2 dti
#1
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 08:50
Przeszukałem całe forum, wiele poczytałem na temat problemu, ale ostatecznej odpowiedzi nie znalazłem.
Gdy chcę ją odpalić po dłuższym postoju (wystarczy jakies 8-10 godzin) muszę dłuższą chwilę (5-10 sek) ją "piłować" tak jakby się dławiła, żeby złapała. Bezpośrednio po odpaleniu z wydechu wydobywa się biało-niebieski dym oraz przez kilkanaście sekund falują obroty po czym się stabilizują. Wystarczy, że chwilę silnik będzie chodził i nie pojawia się już ten problem przy kolejnym odpaleniu.
W sytacji gdy jest chłodno i podgrzewają się świece, odpala trochę szybciej ale dym i falujące obroty również występują.
Gdy silnik jest ciepły odpala na dotyk.
Podłączyłem ją do kompa w ASO i nie było żadnych błędów, wszystko wyszło ok, ale mimo to wymieniłem uszczelki pod wtryskiwaczami (jedna była walnięta), sprawdziłem przepływy, wymieniłem filtr paliwa (był w oleju), uszczelniłem pompę wtryskową.
Ponadto nigdzie w czasie odpalania nie stwierdzono w przewodach paliwowych powietrza, więc czym ona sie dławi nie wiem?
Wymieniłem jeszcze przy okazji jakiś zaworek od płynu chłodzącego, bo był nieszczelny i mi płyn wyciekł, ale to raczej chyba nie ma związku i jeszcze mimo wymiany płynu chłodzącego nie zniknął mi komunikat z kompa o niskim poziomie płynu, jak to zrobić?
Świece wymieniałem jakieś 3 miesiące temu.
Może macie jakieś wytłumaczenie sytuacji.
Bardzo proszę o pomoc, bo lada dzień jadę z małym dzieckiem na drugi koniec Europy na wakacje i nie chciałbym mieć jakieś przykrej niespodzianki.
Goliat
#2
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 12:23
2. jesli zastosowałes sie do całej procedury opisanej przez ArturL /szukajka/ to w jaki sposob odpowietrzałeś układ?
3. W pompie wtryskowej masz jeszcze miedziane podkladki na srubach od przewodow paliwowych - warto wymienic jesli tego nie robiles
4. zawor zwrotny /śruba/ w pompie moze puszczac cisnienie /lub elektrozawor wewnątrz... /pomaga wymiana na org - koszt ok 60zl lub zamiennik /u mnie pomógł... bo nie znalazlem powodu zapowietrzania się/
I przede wszystkim porzadne odpowietrzanie....
PS. w jaki sposob uszczelniłes pompę? ile cie to wynioslo? czesci + robocizna
#3
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 12:57
Oni sprawdzali czy jest zapowietrzony, podłączyli jakieś przewody, żeby sprawdzić czy gdzieś nie łapie powietrza, no i nic nie wyszło.
Całość naprawy, którą opisałem powyżej wyniosła mnie niecałe 1200 zł.

Goliat
#4
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 13:51
ja dalem 138 za komplet uszczelniaczy wtryskiwaczy i 100 za ich wymiane. + uszczelka pod pokr zaworow - miałem własną - 90zł - łącznie <350zł
byles przy tym obecny? mam bardzo mieszane doswiadczenia i teraz sprawdzam co rzeźnicy robią przy omie...
Daj auto do odpowietrzenia - moze byc nawet ASO, koszt nieduzy a moze pomoc. tylko patrz co robią i nie słuchaj ze pompa sama sie odpowietrzy podczas jazdy

Powodzenia
#5
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 14:59
Goliat
#6
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 15:28
ozeszty, ale cie skroili!
ja dalem 138 za komplet uszczelniaczy wtryskiwaczy i 100 za ich wymiane. + uszczelka pod pokr zaworow - miałem własną - 90zł - łącznie <350zł
Chyba Ci umknęło "uszczelniłem pompę wtryskową.";)
#7
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 17:53
uszczelnienie wałka pompy kosztuje grosze natomiast za robocizne to pare zlotych skroją... u mnie za uszczelnienie chce wziaść niecałą 100. robi wszystko przy gosciu wiec jest pewność ze zostalo zrobione...
Ale jak na ASO to i tak niezle... nie sadzilem ze kolega Goliat powierzy im swoje autko, dlatego przypuszczalem ze tyle wzial zwykly mechanik...
No ale jakby nie było i tak pozostaje spróbować wgrac nowy soft - jesli w zime odpalał lepiej /lub przy temp mniejszych niz ok 3st/ to powinno byc rozwiazanie. Jesli przy niskich temp gdy swiece grzaly tez tak ciezko odpalał to dalej gdzies sie zapowietrza...
za duzo moze byc przyczyn....
#8
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 18:19

#9
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 21:22


no ale nie to jest tematem....,
#10
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2009 - 13:47

#11
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2009 - 13:46

Goliat
#12
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 07:55
1. nieszczelne połączenie metalowych przewodów paliwowych do wtryskiwaczy,
2. usterka w sofcie ECU - tu pomaga wgranie nowej wersji służącej likwidacji problemu zimnego startu silnika
3. nieszczelność jest w czymś, co zostało wymienione.
Tak, jak napisałem we wcześniejszym poście - po kilkugodzinnym postoju (takim, po którym pojawiają się problemy z odpaleniem) trzeba podłaczyć pompę ssącą i sprawdzić czy są bąble w ON. A najlepiej będzie odizolować każdy element układu paliwowego i sprawdzać szczelność.
Tak na szybko - wgraj nopwy soft do ECU - tylko w ASO i to nie każdym, bo nie wszystkie wiedzą, że jest taka możliwość. Najpewniej w Myślenicach pod Krakowem w Marimexie. Namiary są na forum.
#13
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 08:12
Na pewno zastosuj się do zaleceń ArturL.Jest jednym z nie wielu który na pewno wie co pisze,a jego porady są w 100%sprawdzone
#14
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2009 - 13:54