Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

błąd P0235


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zenekka

zenekka
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 maja 2009 - 21:14

Witam Kolegów

Od jakiegoś czasu moja Omcia starciła moc nie podnosi się z niskich obrotów powyżej 3000obr/min następuje gwałtowny skok mocy nie kopci i nie przepala, mechanicy nic nie poradzili,więc zakupiłem OP-COM-a i pokazało błąd P0235 , czyli czujnik turbiny , i tu zagwozdka ponieważ turbo świeżo po regeneracji , a czujnik doładowania wymieniony , w karcie katalogowej od BMW jest jeszcze czujnik przed kolektorem ssącym lecz w mojej Omci Go nie znalazłem.
Silnik to Y25 DT. Jeśli ktoś wie czego szukać proszę o poradę

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 29 maja 2009 - 21:34

bo pewnie ten czujnik pod kolektorem dotyczy silnika 2.5TD.

#3 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 maja 2009 - 22:47

Ten błąd wskazuje na czujnik ciśnienia doładowania. Znajdziesz go na tylnej ścianie kolektora dolotowego, mocowany jedną śrubką.

Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara.

Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza i ciśnienia za sprężarką, ale spokojne przeanalizowanie wartości pokazywanych przez OP-COMa pozwoli Ci odpowiedzieć na to pytanie.

Powodzenia!
Barted

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2009 - 07:03

czy mówimy tu o czujniku barometrycznym??



 


#5 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 maja 2009 - 08:47

czy mówimy tu o czujniku barometrycznym??


Mówimy o czujniku ciśnienia doładowania, który mierzy ciśnienie w układzie dolotowym za sprężarką, a umieszczonym na tylnej ściance kolektora dolotowego. Błąd P0235 wskazuje na błędne (za duże, za małe, brak sygnału, sprzeczne z innymi sygnałami) wskazanie tego czujnika. Jeżeli komputer pokazuje wykazuje taki błąd, to znaczy, że odczyty tego czujnika są ignorowane i przyjmowana jest wartość zastępcza (w tym wypadku doczytałem że 0.9 bara).

To wszystko może powodować opisane obajwy. A czy faktyczną przyczyną jest ten czujnik... to można sprawdzić tylko przez analizę wartości mierzonych lub sprawdzenie samego czujnika (nie mam wartości ref. pod ręką, ale piny sygnałowe powinny dawać coś około 5V zmienne w funkcji ciśnienia).

Tzw. czujnik barometryczy podaje ciśnienie atmosferyczne, czyli takie o którym mówi Pani Pogodynka w TV.

Barted

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2009 - 10:21

http://katalog.fota....EinspNr=159&St= to jest ten czujnik

#7 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 30 maja 2009 - 10:23

czy mówimy tu o czujniku barometrycznym??


Tak. Mowa o MAP. (wadliwe działanie, usterka na 99% elektryczna; usterkę ciśnieniową zgłosiłoby innym kodem)

#8 OFFLINE   zenekka

zenekka
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Koszalin

Napisany 30 maja 2009 - 11:02

Witam

Może to wina przepławki na PO-COM-ie pokazuje wartość 400-435 mg a jak mówi znajomy mechanik powinno być ok 600 , czy ktoś wie jaka wartość maksymalna powinna być mierzona przez przepławkę ? , czujnik doładowania sprawdzę na tygodniu i podam wyniki.

Pozdrawiam
Zenekka

Problem rozwiązany , okazało się że przewód się wypiął od podanego czujnika i stąd te wszystkie problemy , po podłączeniu wtyczki Omcia jeździ jak dawniej. Co dziwnie wskazanie przepławki wróciły do normy i pokazuje wartości do 690 jednostek.
Dziękuję za dyskusję i pomoc.
Pozdrawiam
Zenekka

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 czerwca 2009 - 09:05

mam 2.2 dti i problem z 0400, czy ten czujnik montowany na kolektorze ssacym od strony podszybia mogłby dawac błąd 0400 - EGR "low flow" ? błąd wystepuje tylko przy niskim obciazeniu silnika lub jednostajnej jezdzie powiedzmy ok 2000 obr/min

#10 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 czerwca 2009 - 09:17

Tutaj ten czujnik nie będzie miał nic do rzeczy. Twoj błąd wskazuje na jakiś problem z zaworem recyrkulacji spalin. ECU chce zwiększyć udział spalin w zasysanym powietrzu, a z jakiegoś powodu on nie rośnie. Przyczy mogą być różne: możesz mieć uszkodzone sterowanie zaworem EGR, a może masz wręcz zaślepione EGR? Równie dobrze to może być jakiś problem ze szczelnościami w układzie dolotowym, albo nawet przepływomierzem, bo to on mówi silnikowi ile faktycznie spalin EGR dawkuje.

Powodzenia!
Barted

#11 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2015 - 19:36

Witam u mnie też wyskakuje błąd P0235 tylko na górnych obrotach. Włożony drugi nowy czujnik i nadal to samo. Opis błędu to zbyt wyskokie cisnienie doładowana, w czym może tkwić problem?

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 października 2015 - 22:27

Włożony drugi nowy czujnik i nadal to samo


Styki w konektorze czujnika sprawdzałeś?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#13 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 04:47

Nie sprawdzałem, może wina leży po stronie przepływki? Bo czasami jest dobrze i bledy nie wywala.

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 07:53

Nie sprawdzałem,


Po doginaj blaszki pinów we wtyczce.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 07:56

Dobra wrócę do domu po 15, sprawdzę i dam odpowiedź ;)

#16 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 17:02

Piny dogięte, nic nie pomogło :/ co teraz? Czy wywalony EGR może mieć z tym coś wspólnego??

Edytowany przez Ardian, 07 października 2015 - 17:08.


#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 18:17

Czy wywalony EGR może mieć z tym coś wspólnego?


To zależy jak go "wywaliłeś". Jest zaślepiony? Selenoid nim sterujący pracuje?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 18:35

Zawór sterowania został podłączony elektrycznie ale odpiąłem podciśnienie. A przewód łączący egr z kolektorem został zaślepiony

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 19:49

odpiąłem podciśnienie


Zaślepiłeś podciśnienie?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2015 - 20:04

Yhy no pewnie, chyba wezme się za czyszczenie łopateķ od turbo ;)