

błąd P0235
#1
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 21:14
Od jakiegoś czasu moja Omcia starciła moc nie podnosi się z niskich obrotów powyżej 3000obr/min następuje gwałtowny skok mocy nie kopci i nie przepala, mechanicy nic nie poradzili,więc zakupiłem OP-COM-a i pokazało błąd P0235 , czyli czujnik turbiny , i tu zagwozdka ponieważ turbo świeżo po regeneracji , a czujnik doładowania wymieniony , w karcie katalogowej od BMW jest jeszcze czujnik przed kolektorem ssącym lecz w mojej Omci Go nie znalazłem.
Silnik to Y25 DT. Jeśli ktoś wie czego szukać proszę o poradę
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 21:34
#3
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 22:47
Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara.
Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza i ciśnienia za sprężarką, ale spokojne przeanalizowanie wartości pokazywanych przez OP-COMa pozwoli Ci odpowiedzieć na to pytanie.
Powodzenia!
Barted
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 08:47
czy mówimy tu o czujniku barometrycznym??
Mówimy o czujniku ciśnienia doładowania, który mierzy ciśnienie w układzie dolotowym za sprężarką, a umieszczonym na tylnej ściance kolektora dolotowego. Błąd P0235 wskazuje na błędne (za duże, za małe, brak sygnału, sprzeczne z innymi sygnałami) wskazanie tego czujnika. Jeżeli komputer pokazuje wykazuje taki błąd, to znaczy, że odczyty tego czujnika są ignorowane i przyjmowana jest wartość zastępcza (w tym wypadku doczytałem że 0.9 bara).
To wszystko może powodować opisane obajwy. A czy faktyczną przyczyną jest ten czujnik... to można sprawdzić tylko przez analizę wartości mierzonych lub sprawdzenie samego czujnika (nie mam wartości ref. pod ręką, ale piny sygnałowe powinny dawać coś około 5V zmienne w funkcji ciśnienia).
Tzw. czujnik barometryczy podaje ciśnienie atmosferyczne, czyli takie o którym mówi Pani Pogodynka w TV.
Barted
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 10:23
czy mówimy tu o czujniku barometrycznym??
Tak. Mowa o MAP. (wadliwe działanie, usterka na 99% elektryczna; usterkę ciśnieniową zgłosiłoby innym kodem)
#8
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 11:02
Może to wina przepławki na PO-COM-ie pokazuje wartość 400-435 mg a jak mówi znajomy mechanik powinno być ok 600 , czy ktoś wie jaka wartość maksymalna powinna być mierzona przez przepławkę ? , czujnik doładowania sprawdzę na tygodniu i podam wyniki.
Pozdrawiam
Zenekka
Problem rozwiązany , okazało się że przewód się wypiął od podanego czujnika i stąd te wszystkie problemy , po podłączeniu wtyczki Omcia jeździ jak dawniej. Co dziwnie wskazanie przepławki wróciły do normy i pokazuje wartości do 690 jednostek.
Dziękuję za dyskusję i pomoc.
Pozdrawiam
Zenekka
#9
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 09:05
#10
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 09:17
Powodzenia!
Barted
#11
OFFLINE
Napisany 06 października 2015 - 19:36
#12
OFFLINE
Napisany 06 października 2015 - 22:27
Włożony drugi nowy czujnik i nadal to samo
Styki w konektorze czujnika sprawdzałeś?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#13
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 04:47
#14
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 07:53
Nie sprawdzałem,
Po doginaj blaszki pinów we wtyczce.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#15
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 07:56

#16
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 17:02

Edytowany przez Ardian, 07 października 2015 - 17:08.
#17
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 18:17
Czy wywalony EGR może mieć z tym coś wspólnego?
To zależy jak go "wywaliłeś". Jest zaślepiony? Selenoid nim sterujący pracuje?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 18:35
#19
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 19:49
odpiąłem podciśnienie
Zaślepiłeś podciśnienie?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#20
OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 20:04
