Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Falujace obroty a cisnienie w hamulcach???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 grudnia 2006 - 16:57

Mam uszkodzona sonde. Ale obroty byly stabilne. Rozwalily mi sie gwinty miedzy przepustnica a krokowym i lapal sporo lewego powietrza i obtory falowaly. Naprawilem problem i dokrecilem silnik. Ale obroty dalej faluja chwile a potem sie uspokajaja. dziwne jest to ze stoje na swiatlach z noga na hamulcu, czuje jak pedal hamulca jest bardzo twardy kiedy te obroty faluja a w pewnym momencie hamulec staje sie miekki i pedal "popuszcza" i w tym momencie obroty sie wyrownuja i chodzi normalnie. z czym to ma zwiazek? gdzies jakies podcisnienie idzie czy cos? jakies wezyki? co z tym zrobic? z gory dziekuje za odpowiedz.


Kocham moje auto... :D

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2006 - 18:52

tak to sprawa podcisnienia. serwo czyli to cos do czego jest przykrecona pompa ham. jest urządzeniem ktore wspomaga nam hamowanie i to urzadzenie korzysta z powietrza znajdujacego sie w kolektorze ssacym. Sprawdz przewod podcisnieniowy serwo - kolektor(pekniecia itp.) jesli ok to pewnie serwo do wymiany. krotki sprawdzian dzialania serwa polega na zapaleniu sam. i wcisnieciu pedalu ham do spodu i przytrzymaniu przez chwile jak praca silnika nie bedzie wtedy stabilna to serwo out...
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 grudnia 2006 - 22:06

dziekuje bardzo za odpowiedz. hmmm... a jakie sa koszty takiej wymiany serwa? :(
Kocham moje auto... :D

#4 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 grudnia 2006 - 22:13

no i jeszcze jedna prosba. moglbym otrzymac dokladny opis jak zlokalizowac serwo i pompe hamulcowa bo niestety zielony jestem i nawet nie wiem od czego zaczac. dziekuje bardzo.
Kocham moje auto... :D

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2006 - 21:04

powinienes wiedziec gdzie jest zbiorniczek z plynem hamulcowym. To do czego jest przykrecony(wlozony) to pompa(taki niby rozdzielacz przewodów - rurek) a pompa jest przykrecona do serwa (takie cos okragle jak spodek latajacy) Bajkowy opis ale mysle ze bedzie skuteczny. Cen nie znam bo nie naprawialem ham. w oplu. Doswiadczenie w tej sprawie zdobylem wczesniej przed oma
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2006 - 21:37

aaaaaaa jeszcze jedno jezeli obroty plywaja (ot tak: krokowy,czujnik, kiepskie paliwo, swiece itd, itp.) to wcale nie musi byc serwo. bo to ze jest raz twardy miekki zalezy tez od obrotow bo jak beda na granicy gasniecia motoru okolo 400 to pedal bedzie twardy jak na zgaszonym silniku a jak wskocza na 1000 to bedzie miekki bo bedzie wystarczajaca ilosc podcisnienia w serwie. Musisz wykonac tescik po ktorym ewidetnie widac czy to serwo czy nie. NIE POWINIEN SILNIK INACZEJ PRACOWAC NA WCISNIETYM PEDALE HAMULCA I NA PUSZCZONYM. kazda zmiana pracy powodowana wciskaniem ham (czy to na postoju czy w ruchu) ktora powoduje ze cos sie dzieje z praca silnika oznacza sprawdzenie serwa i przewodu.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2006 - 21:39

poczytaj tutaj.http://forum.omegakl...read.php?t=2150
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 grudnia 2006 - 22:59

bardzo ci dziekuje za pomoc. sprawdzalem serwo hamulcem i w sumie objawy sa takie jakby serwo bylo ok. tym bardziej ze obroty faluja czesto na niewcisnietym hamulcu. bede szukal dalej :D dziekuje jeszcze raz serdecznie za tak dokladnie wyjasnienie problemu.
Kocham moje auto... :D

#9 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2006 - 23:05

Mam uszkodzona sonde.

cris007, sprawdź jeszcze tą sondę, może ona jednak powoduje to falowanie. Jak chcesz wykluczyć wszystkie możliwości to ją też weź pod uwagę :)

#10 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 grudnia 2006 - 23:08

wlasnie dzis zamowilem i jedzie do mnie jedzie :D :D bo mnie "check" zabija juz jak sie co chwile swieci :D
Kocham moje auto... :D

#11 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2006 - 23:12

wlasnie dzis zamowilem i jedzie do mnie jedzie bo mnie "check" zabija juz jak sie co chwile swieci

No to oby wymiana pomogła. A jak niestety nie, to będziem walczyć dalej :)

#12 OFFLINE   cris007

cris007
  • 116 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 grudnia 2006 - 23:13

w sumie to musze wam powiedziec ze jestescie kochani i zajebisci. O! I tyle :D a teraz do spania omomaniacy :D :D
Kocham moje auto... :D