Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przesłona w xenonie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 18 grudnia 2006 - 20:00

koledzy , rozkręciłem reflektor xenon (prawy) a tam w środku na soczewce jest metalowa przesłona, i teraz pytanie do czego to ustrojstwo i jak to działa????



#2 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2006 - 20:44

koledzy , rozkręciłem reflektor xenon (prawy) a tam w środku na soczewce jest metalowa przesłona, i teraz pytanie do czego to ustrojstwo i jak to działa????

Nic nie ruszaj, tak ma być. To jest światło mijania i strumień swiatła z palnika musi być częściowo zasłonięty.

#3 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2006 - 21:00

przeslona sluzy do okreslonej wersji czyli jak masz kiere z drugiej strony to przeslona jest ustawiona w innym pozlozeniu, ja tak mam bo mam vauxhalla (anglik) i reflektor swieci inaczej niz w europejskich wersjach.
Pozdro

#4 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 19 grudnia 2006 - 00:41

tez tak myślałem ale!! niestety poruszałem wajchą i teraz nie wiem czy dzwigina powinna byc do góry czy na dół??(patrząc od tyłu lampy)

"myślenie ma kolosalną przyszłośc!!"

#5 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2006 - 00:55

wiec ja mam na dole ta wajche, to ty musisz miec w gore

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 19 grudnia 2006 - 14:35

właściwe ustawienie klina w przysłonie info z TIS

Rozchodzi się o to, że w ruchu prawo stronnym czyli u nas, prawidłowe ustawienie lamp daje dwa kliny pod kątem ok 15st. (wystarczy podjechać do jakieś ściany, płotu itp, i zerkonoć jak świecą lampy Dodany obrazek

#7 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2006 - 17:55

dokladnie! ja jezdze po irladdii i wykastrowalem sobie prawa lampe zeby nie oslepiala kierowcow z napraciwka, a blaszka jest u dolu bo rwflektor jest do gory nogami
a soczewka odwraca snop swiatla, czyli ta blaszka jest na gorze :)

#8 OFFLINE   wystawka

wystawka
  • 16 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: wawa

Napisany 12 lutego 2007 - 16:08

czy to znaczy ze mozna kupic soczewki od anglka i wystarczy potem tylko ta blaszana przesłonke przestawic i juz mozna swiecic w polsce?

#9 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2007 - 01:33

teoretycznie tak, ale to polsrodek, bo swiatla powinny swiecic bardziej na prawa, a w ten sposob swiaca prosto, czyli nie oswietla co prawego pobocza jak powinno.

#10 OFFLINE   brunner

brunner
  • 18 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: Police

Napisany 02 lipca 2008 - 13:37

Witam,

chciałbym odświeżyć temat,

jak się dostać do przesłony (soczewka xenon), żeby ją podnieść lub opuścić?
czy trzeba wyciągać żarówkę/lampę ?
the hardest...

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2008 - 15:11

czy to znaczy ze mozna kupic soczewki od anglka i wystarczy potem tylko ta blaszana przesłonke przestawic i juz mozna swiecic w polsce?

Nie! Przesuniecie zaslony tylko powoduje ze swiatla swieca “plasko”. Zeby poprawnie przerobic trzeba rozebrac reflektor I wstawic przeslone jak w kontynentalnej wersji. No ale to juz do znudzenia jest omawiane – chyba na kazdym polskim forum juz jest porada jak poprawnie przerobic angielskie soczewki do polskiego auta.

Witam,

chciałbym odświeżyć temat,

jak się dostać do przesłony (soczewka xenon), żeby ją podnieść lub opuścić?
czy trzeba wyciągać żarówkę/lampę ?

Jedziesz do Angli czy “przerabiasz” na stale? Jesli pierwsze to zdejmujesz mala plastikowa oslone kolo lampy (przedluzenie plastiku na pasie), a potem gume (zaslepke) swiatel dlugich (od wewnetrznej strony). Tak jest juz raczka.
Jesli przerabiasz na stale to trzeba wymontowac przeslone I zalozyc druga.

#12 OFFLINE   brunner

brunner
  • 18 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: Police

Napisany 02 lipca 2008 - 19:09

Jedziesz do Angli czy “przerabiasz” na stale?

W lewej lampie po naprawie uchwytu lustra gość co naprawiał uchwyt opuścił przesłonę bo brakuje charakterystycznego schodka - soczewka rzuca płaski światłocień.

Całe szczęście, że nie trzeba wyciągać żarówki o lampie już nie wspomnę.

Czy przesłone mam przesunąc do oporu czy do osiągnięcia efektu schodka?
the hardest...

#13 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 02 lipca 2008 - 21:57

Czy przesłone mam przesunąc do oporu czy do osiągnięcia efektu schodka?

Do oporu