Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z cisnieniem gazu sekwencja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 11 maja 2009 - 11:50

witam
jw
zauwazylem i stalo sie nagle ze jak zimny mam ustawione przelaczanie na 45 stopni to pokazuje zero cisnienie gazu dopiero jak sie wiecej nagrzeje to przelacza sie dopiero na gaz i wtedy juz cisnienie gazu jest
dodam ze instalka ma nalatane max 6-7tys, filtr sprawdzony gazu czysty jak nowy moze ktos cos pomoze w tej sprawie pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher

#2 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 21:42

napisz co masz i daj fotki .

#3 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 12 maja 2009 - 11:07

mam instalke kme parownik gold wtryski valtec 1 omowe
dzieje sie to nagminnie jezeli silnik jest zimny poprostu po podpieciu kompa pokazuje ze cisneinei gazu jest O, pochodzi deko i normalnie cisneiei gazu wtedy jest w granicach 0,9
astra v6
serducho gsi irmscher

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2009 - 11:17

a nie ucieka ci czasem gaz gdzieś w komorze silnika? Woda z mydłem + pędzelek i szukaj

#5 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 12 maja 2009 - 12:01

sprawdze ale raczej nie, byloby czuc
dziwne wlasnie jest to ze tylko i wylacznie na zimnym silniku po podlaczeniu do kompa pokazuje zero cisnienie jak sie nagrzeje do okolo 60 stopni to jest juz normalnie
astra v6
serducho gsi irmscher

#6 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2009 - 22:20

wyczyść reduktor wymień filtry bo pewnie zasyfione. jakiś mazut dostał się na sprężynę w parowniku i membranę. Bo skoro czujnik ciśnienia pokazuje normalnie to znaczy że dziala. Ew. sprawdź drożność rurek gazowych do czujnika.

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2009 - 23:45

jak odpalasz na zimnym silniku na benzynie to zawór w butli zamyka gaz i ciśnienia nie ma. Jak się zagrzeje przełącza się na gaz, zawór się otwiera i ciśnienie się pojawia.
W szczelnej instalacji ciśnienie gazu w przewodach między parownikiem a wtryskiwaczami powinno się utrzymać przez noc. Dlatego pomyślałem że może masz przeciek.

#8 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 13 maja 2009 - 01:34

filtry sprawdzone czyste jak nowe
stalo sie to nagle mam ustawione przelaczanie na 45stopni i tak sie dzieje ze na zimnym a i nawet przy 45 stopniach cisnienia na kompie pokazuje 0 cisnienia gazu(wczesniej nie mialem problemu z tym) jak sie nagrzeje do okolo 60 stopni to cisnienie gazu widac na kompie i jest wszystko w porzadku
wg mnie cos jest nie tak bo po pierwsze bylo dobrze a po drugie 60stopni to deko przy duzo jak na pojawienie sie cisnienia gazu
astra v6
serducho gsi irmscher

#9 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 10:19

podjedz do gazownika niech sprawdzi Ci czcujnik temp. reduktora - choć była by to dziwna usterka. Albo obniż sobie temp. przełączania na 10st i sprawdz czy dobrze przelącza nie sugerując się tym co pokazuje komp. Powinien się przelączyć o te ok 25st. mniej czyli w granicy 35st - tak jak to powinno mieć to miejsce.

obmacaj też węże chłodnicy i zobacz czy nie przepuszcza Ci termostat na chłodnice i czy węże do reduktora się grzeją jak należy.
ot takie moje myśli.

#10 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 24 sierpnia 2009 - 07:48

odkopie deko
nadal to samo sie dzieje
zadnych reakcji lepszych
deko wkurzajace to jest
mzoe ktos mialby pomysl jak to zrobic
wizyta u gazownika ciezko by byla gdyz jak zajade to silnik bedzie juz cieply i niby co mialby sprawdzac jak bedzie cisienie
pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher

#11 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 27 sierpnia 2009 - 07:16

moze z innej beczki
jaki czujnik odpowiada za to ze idzie gaz z butli do parownika moze tutaj jest jakis szkopul?
astra v6
serducho gsi irmscher

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 sierpnia 2009 - 10:14

w sekwencji aby zwory gazowe otworzyly sie musza byc spelnione dwa glowne warunki :
- temp plynu ( z czujnika temp zamontowanego w parowniku)
- obroty (z aparatu zaplonowego/cewki)
dodatkowo (w zaleznosci od typu centralki)
- musi minac zadany czas od uruchomienia silnika po jakim instalka przelaczy sie na lpg

Ale trzeba pamietac jedno ze zawory sterowane sa bezposrednio z ecu lpg. Wiec najpierw centralka zbiera info z czujnikow a pozniej puszcza sygnal na zaowory ( w zaleznosci od centralki puszcza sygnal w jednym czasie na wszystkie zawory albo najpierw puszcza na zawor butli, po to zeby przy parowniku byl juz gaz a po chwili dopiero otwiera zawor parownika
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 27 sierpnia 2009 - 11:59

generalnie jest tak ze wczoraj mialem urzadzonko ktore symuluje opornosc i ustawilem na nim (po uprzednim odpieciu czujnika temp od parownika) ze ma cieplo i nadal to samo
moze przedstawie co mam
instalacje KME Diego parownik Gold
moze to cos podprowadzi bo wczoraj az mnie szlak trafil jak jechalem rano i na srodku skrzyzowania zgasl mi jak sie przelaczal na gaz
poprosze o pomoc co moge sprawdzic
astra v6
serducho gsi irmscher

#14 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 sierpnia 2009 - 12:08

U mnie padl gaz jak zasyfil sie reduktor i filtry gazowe. Przyblokowal sie zawor na reduktorze dzieki czemu poszlo duze cisnienie na wtryski i wywalilo przewody. Po tym jak poddaly sie przewody wywalilo nimi ogrom syfu (konsystencja roztopionej czekolady). Po czyszczeniu reduktora i zmianie filtrow - wszystko OK.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#15 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 01 września 2009 - 21:38

nadal to samo
sprawdzone czujniki temp gazu i parownika
\nawet symulowalem ze temp jest wyzsza i nadal to samo
takie male spostrzezenie ze kontrolki nie swieca mi sie na wskazniku gazu ktory znajduje sie w butli
moze ktos ma jeszcze jakies pomysly
podalem bezposrednio napiecie na zawor w butli i nic nie ma gazu, domyslam sie ze jest drugi zawor bo znalazlem wtyczke od spody w parowniku(parownik Gold)
pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher

#16 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 05 września 2009 - 00:10

też miałem problem z ciśnieniem gazu okazało się że reduktor ciśnienia gazu był wadliwy (a był nowy)wymienili na inny i jest ok (jest on wielkości pudełka pudełka od zapałek)pozdro

#17 OFFLINE   aircat

aircat

    210000

  • 9 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 września 2009 - 09:38

Wydłuż czas przełączania się wtryskiwaczy i wydłuż czas reakcji na błąd niskiego ciśnienia jeżeli komp gazowy na to pozwala, to powinno załatwić sprawę.

#18 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 października 2009 - 10:53

usterka zlokalizowana
zanieczyszczony elektrozawor w srodku ten ktory jestw parowniku i stad byly klopoty z gazem na zimnym gdyz brud nie pozwalal zeby zawor sie otworzyl, gdy juz temp byla duzo wyzsza bylo lepiej
o dziwo parownik wszystkie filtry czyste jak lza
pozdrawiam
astra v6
serducho gsi irmscher