

SWAP - 2.2DTI na 3.0 V6
#1
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 09:58
Czy znacie może jakiś dobry warsztat gdzie można dokonać takiego swapa? Taki gdzie nie będę musiał części dowozić.
Nie mówcie mi o sprzedaży auta i kupnie nowego bo mam naprawdę ładną i zadbaną omege i na pewno druga taka się nie trafi.
#2
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 12:20
#3
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 12:59
#4
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 17:25

Ale ten komfort jazdy na benzynie jest nie do zastąpienia.
#5
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 21:36

chyba ze masz czas i kupe pieniedzy na taki projekt.
#6
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 22:38
A na czym polega wyjątkowość tego egzemplarza ??? Że tak zapytam.Nie mówcie mi o sprzedaży auta i kupnie nowego bo mam naprawdę ładną i zadbaną omege i na pewno druga taka się nie trafi.
#7
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 23:10
#8
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 23:21
a jaką skrzynię zamierzasz założyć? czy zostawisz swoją...
IMO - rzezba w g*****. sprzedac i kupic 3.0 a $$$ ktory chciales wlozyc przeznacz na nowszy rocznik i chlanie po zakupie

#9
OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 00:07
$$$ ktory chciales wlozyc przeznacz na nowszy rocznik i chlanie po zakupie
na zdrowy rozum to 3,0 szły do 2001 więc jaki nowszy kupi???
za 3,0 + graty + wiązka + robota z 5000zł lekko zejdzie
#10
OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 00:13
ja jestem tego samego zdania, szukac calej omki 3.0IMO - rzezba w g*****. sprzedac i kupic 3.0 a $$$ ktory chciales wlozyc przeznacz na nowszy rocznik i chlanie po zakupie
rzezba ze swapa to nie jest dobry pomysl, za duzo roboty, klopotow i kosztow...
jesli zalezy ci na zadbanym egzemplarzu, to pozostaje szukac, szukac i jeszcze raz szukac... a da sie znalezc
ja swojej sztuki szukalem 3 miesiace, dzien w dzien... az w koncu znalazlem, szukajac codziennie, laczac sie laptopem przez kom z netem (drogo) bedac akurat na wyjezdzie majowym. ale oplacilo sie!
powiem w ten sposob - mozesz znalezc omke w jeszcze lepszym stanie, niz masz... kwestia czasu i wytrwalych poszukiwan
#11
OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 06:51
CarAudio, TV-DVD, wszystkie dodatkowe złącza do navi, tel., dołożyłem alarm, rolete el., skórę jasną o webasto nie wspomne (to akurat stracę po wymianie na benzyne)
Poza tym żadnej korozji na zewnątrz i czyściutki i zadbany środek. Do końca życia bym szukał drugiej takiej na benzynie.
Same części jak się zorientowałem to koszt 6000-6500 tys. Ale sprzedając swoje z diesela to powinienem nie wiele dołożyć.
Moje auto ma już przejechane 208 tys. - troche dużo niestety. Mimo że nic nie trzeba w nim zrobić i nie ma żadnych wycieków to już jest duże ryzyko że coś padnie. A nie mam zamiaru regenerować pompy ani turbiny bo to w sumie taki sam koszt jak przekładka.
#12
OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 07:59
Przełożenie tego co do niej dołożyłem to dopiero czasu zajmie.
CarAudio, TV-DVD, wszystkie dodatkowe złącza do navi, tel., dołożyłem alarm, rolete el., skórę jasną o webasto nie wspomne (to akurat stracę po wymianie na benzyne)
Poza tym żadnej korozji na zewnątrz i czyściutki i zadbany środek. Do końca życia bym szukał drugiej takiej na benzynie.
Same części jak się zorientowałem to koszt 6000-6500 tys. Ale sprzedając swoje z diesela to powinienem nie wiele dołożyć.
Moje auto ma już przejechane 208 tys. - troche dużo niestety. Mimo że nic nie trzeba w nim zrobić i nie ma żadnych wycieków to już jest duże ryzyko że coś padnie. A nie mam zamiaru regenerować pompy ani turbiny bo to w sumie taki sam koszt jak przekładka.
jesli jest to realne 208 to nei masz sie czym przejmowac. nawet jesli vp44 podziekuje to masz kolo 1000 pln. nowa turbina do ciebie to 2300 netto wiec tez juz nie ma tragedii. ale skoro chcesz sie bawic w przekladke - bede ci kibicowal

#13
OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 20:54

Po Arku widac, ze wie czego chce, wiec nie rozumiem dlaczego go przekonujecie na sile, zeby sprzedal auto i kupil inne. Jesli to rarytas i zna bardzo dobrze historie samochodu, to warto taki okaz trzymac u siebie jak najdluzej. Pewnie ze przekladka nie jest oplacalna z finansowego punktu widzenia - tak samo jak ogolnie kupno samochodu. Z reguły to skarbonki, a nie inwestycje...
#14
OFFLINE
Napisany 15 maja 2009 - 20:22
Problem jest taki że mieszkamy na dwóch końcach kraju

W poniedziałek mam dostać odpowiedź z zakładu w Poznaniu, był już polecany u nas na forum.
Jeżeli ktoś mógłby mi wypisać konkretnie co mam zakupić do przekładki to byłbym wdzięczny bo chciałbym się rozeznać w cenach.
I jeszcze jedno: jaką skrzynie biegów polecacie? manual czy automat?
Na manualu już jeździłem, wiem czego mogę oczekiwać i że płynność jazdy zależy ode mnie. Płynną zmiane biegów mam opanowaną do perfekcji.
Nie jeździłem nigdy na automacie? Jak i kiedy zmieniają się biegi? czy odbywa się to płynnie? na jakich obrotach? żeby nie było że jedziemy na "jedynce" aż silnik wyje i potem dopiero przerzuca na "dwójkę".
Przepraszam za może laickie pytanie ale nie znam nikogo kto ma MV6 z automatem.
A i jeszcze jedno - czy ktoś chipował MV6?
#15
OFFLINE
Napisany 15 maja 2009 - 20:42
W 3.0 masz taką samą skrzynkę man. jak w Twoim 2.2I jeszcze jedno: jaką skrzynie biegów polecacie? manual czy automat?

Zmiana jest płynna, gdyby nie obrotomierz, to trudno jest wyczuć zmianę. Biegi zmienia na stosunkowo niskich obrotach, pojeździsz trochę i opanujesz automata. Wszytskimi zmianami biegów operujesz pedałem gazu. Wciskasz mocniej idzie na tym biegu co masz, wciskasz do końca, jest redukcja o jeden lub dwa biegi, odpuszczasz gaz, przełącza na wyższy. Troszkę pojeździsz, zapoznasz się i nie będziesz chciał innej skrzyniNie jeździłem nigdy na automacie? Jak i kiedy zmieniają się biegi? czy odbywa się to płynnie? na jakich obrotach? żeby nie było że jedziemy na "jedynce" aż silnik wyje i potem dopiero przerzuca na "dwójkę".

#16
OFFLINE
Napisany 16 maja 2009 - 23:54
#17
OFFLINE
Napisany 17 maja 2009 - 08:21
A i jeszcze jedno - czy ktoś chipował MV6?
wiesz co...
jak jeszcze nie masz Vki a już chcesz dłubać to lepiej se ją odpuść.
chcesz włożyć prawie 7kzł więc lepiej poszukaj sobie c30se i wkładaj w to...
mam wrażenie że masz zamiar katować trochę autko a Vka nie zabardzo (czyt. nie długo) to toleruje
mam mv6 manuala i coś o tym wiem

#18
OFFLINE
Napisany 18 maja 2009 - 07:09
Ali - ja nie mam zamiaru katować auta. Chodziło mi o to jak bardzo "rozwojowe" są MV6. Ile można z nich wyciągnąć KM i jak bardzo podatne są na przeciążenia. 211 KM w standardzie + chip + podtlenek - była by niezła rakieta, pod warunkiem że reszta podzespołów wytrzyma.
Mogę teraz kombinować bo żona ma swoje auto i do mojego się nie pcha więc się nie obawiam dojeżdżania mojej Omci

#19
OFFLINE
Napisany 18 maja 2009 - 08:14
A z tym "podtlenkiem to chyba LPG masz na myślibardzo podatne są na przeciążenia. 211 KM w standardzie + chip + podtlenek - była by niezła rakieta, pod warunkiem że reszta podzespołów wytrzyma.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#20
OFFLINE
Napisany 18 maja 2009 - 09:43

Miałem na myśli inny podtlenek.
Decyzja zapadła - sprzedaję moją Ome i kupuje MV6

Zbyt dużo niejasności co będzie po swapie.