Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Różnice 2,2 DTI Omega/Vectra/Frontera/Sintra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 10 maja 2009 - 09:51

Panowie - czy silniczki z serii 2,2 DTI omegach to to samo co te w viki B/C, Fronterze od 1998 (wyglądają z zewnątrz tak samo), Sintrze ?

Kupiłem taką właśnie omegę dla ojca z rozkręconym motorem - sprawdzanie przyczyn rozkręcenia, szczelności głowicy, panewek itd wyniesie zapewne tyle co drugi silnik więc... nie chce mi się bawić :)

Pomoże ktoś?

#2 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 maja 2009 - 10:04

W każdym z tych samochodów było inne oznaczenie silnika.

X22DTH - Frontera, Sintra 115KM, Euro2
Y22DTH - Frontera, Omega 120KM, Euro3
Y22DTR - Vectra, Astra, Signum, Zafira 125KM, Euro3


X22DTH
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 84,0
Hub (mm): 98,0
Volumen (cmł): 2171
Leistung (kW bei min-1): 85 / 3800, 85 / 4300 (Sintra)
Drehmoment (Nm bei min-1): 260 / 1900 - 2500
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Bosch EDC 15 M
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Tempomat, Turbolader Garrett GT1549
Verwendung: Frontera B (MUA 5C-T, 4L30-E), Sintra (F35WR)

Y22DTH
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 84,0
Hub (mm): 98,0
Volumen (cmł): 2171
Leistung (kW bei min-1): 88 / 4000, 81 / 4000 (Omega B mit reduzierter Leistung), 85 / 3800 (Frontera
Drehmoment (Nm bei min-1): 280 / 1600 - 2500, 260 / 1900 - 2500 (Frontera
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Bosch EDC 15 C4, Omega B mit reduzierter Leistung und Frontera B Bosch EDC 15 M
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader
Verwendung: Frontera B (MUA 5C-T, 4L30-E), Omega B (R30)

Y22DTR (reduzierte Leistung)
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 84,0
Hub (mm): 98,0
Volumen (cmł): 2172
Leistung (kW bei min-1): 86 / 3000 (Signum), 86 / 4000 (Vectra C), 88 / 4000 (Vectra
Drehmoment (Nm bei min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra , 280 / 1500 - 2750 (Vectra C, Zafira A), 280 / 1500 - 3000 (Signum)
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Bosch VP44/PSG 16, Vectra B Bosch EDC 15 M
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader
Verwendung: Astra G (F35WR), Signum (F35WR), Vectra B (F35WR), Vectra C (F35WR), Zafira A (F35WR)

Y22DTR
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 84,0
Hub (mm): 98,0
Volumen (cmł): 2172
Leistung (kW bei min-1): 92 / 3250 (Signum), 92 / 4000 (Astra G, Vectra B/C, Zafira A)
Drehmoment (Nm bei min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra , 280 / 1500 - 2750 (Astra G, Vectra C, Zafira A), 280 / 1500 - 3000 (Signum)
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Bosch VP44/PSG 16, Vectra B Bosch EDC 15 M
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader
Verwendung: Astra G (F35WR), Signum (F35WR, AF33), Vectra B (F35WR), Vectra C (F35WR, AF33), Zafira A (F35WR)



#3 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 10 maja 2009 - 15:14

Wynika z tego że X22DTH jest taki sam mechanicznie jak Y22DTH - jedyna różnica to sterowanie/ewentualnie turbina - silnik sam w sobie mechanicznie jest taki sam?

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2009 - 15:50

Wynika z tego że X22DTH jest taki sam mechanicznie jak Y22DTH - jedyna różnica to sterowanie/ewentualnie turbina - silnik sam w sobie mechanicznie jest taki sam?
omegarules jest nieaktywny

tak Y spełnia ostrzejsze normy czystości

#5 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 16 lipca 2009 - 09:57

Czy tłok z Y22DTH będzie pasował do X22DTH? Ma ktoś namiary, gdzie mogę znaleźć wymiary tłoków?

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2009 - 18:50

Możesz porównać numery tłoków w EPC